علوم ورزشی علائم مصرف زیاد پروتئین چیست؟


در این مقاله چه می خوانید؟

پروتئین یک ماده مغذی مهم در رژیم غذایی است. بسیاری از ما وقتی در مورد کاهش وزن صحبت می کنیم ، رویکرد آرام تری داریم. پروتئین کافی است ، پس از خوردن آن احساس خوبی به ما می دهد ، سوخت بدن ما را برای تمرینات بعدی آماده می کند. اما آیا تا به حال فکر کرده اید که چقدر پروتئین برای شما کافی است؟ علائم پروتئین بالا چیست؟

هرگز نمی توان یک گزینه را برای همه جمع بندی کرد. مصرف پروتئین به عوامل مختلفی بستگی دارد. سن ، جنس ، وزن ، سطح فعالیت هدف هدف از تمرین مهمترین این عوامل است. میزان پیشنهاد شده توسط دانشمندان در این تحقیق برای زنان 46 گرم در روز و برای مردان 56 گرم است. اما ورزشکاران ، بزرگسالان در حال رشد ، بیماران مبتلا و زنان باردار باید 25 درصد پروتئین بیشتری مصرف کنند.

اما اکثر مردم بیش از 100 گرم پروتئین در رژیم غذایی روزانه خود مصرف می کنند. در این مقاله ما میزان پروتئین مصرفی (بهترین زمان برای مصرف پروتئین و مقدار) را توضیح داده ایم ، بنابراین در این مقاله در مجله Sports Sports با ما همراه باشید تا با علائمی که نشان دهنده مصرف بالای پروتئین است بیشتر آشنا شوید.

علائم مصرف زیاد پروتئین

1- وزن شما در حال افزایش است

اگر مصرف پروتئین خود را افزایش دهید اما مصرف سایر غذاها را کاهش ندهید ، وزن خود را افزایش می دهید. از طرف دیگر ، اگر شیوه زندگی و شغل شما به گونه ای باشد که مجبور باشید ساعت های طولانی بنشینید ، مصرف بیش از حد پروتئین یا پرخوری هر غذای دیگری باعث افزایش وزن می شود. به خاطر داشته باشید که مصرف بیش از حد پروتئین نه تنها اضافی نیست ، بلکه مقدار اضافی آن حتی به شکل چربی ذخیره می شود. البته باید بدانید که اگر ورزش نمی کنید ، پروتئین اضافی به چربی تبدیل می شود.

2- بدن شما دچار کم آبی شده است

پروتئین اضافی از طریق کلیه از طریق ادرار دفع می شود. محصول متابولیسم پروتئین در بدن نیتروژن است که نقش مهمی در کم آبی بدن دارد. در نتیجه کلیه ها از آب بدن برای ترشح مقدار نیتروژن از پروتئین اضافی استفاده می کنند که از طریق ادرار دفع می شود. حتی اگر کربوهیدرات کمتری مصرف کنید ، بدن شما آب کمتری ذخیره می کند. تصور کنید اگر پروتئین بیشتری بخورید چه اتفاقی می افتد.

3- هضم و مشکلات گوارشی با مصرف زیاد پروتئین

آیا تا به حال حالت تهوع ، یبوست یا سوء هاضمه داشته اید؟ یکی از دلایل این امر ممکن است مقدار اضافی پروتئین در بدن باشد. وقتی بیش از حد مرغ ، ماهی ، گوشت ، پنیر ، حبوبات و فیبر بسیار کم می خورید ، بدن شما باید از آب برای آزادسازی نیتروژن برای آماده سازی بدن شما استفاده کند.

اگر یبوست دارید ، تغییر اساسی در رژیم غذایی شما ضروری و م effectiveثر خواهد بود. پروتئین اضافی به آنزیم های گوارشی آسیب می رساند و به آنها فشار وارد می کند. این یکی از مهمترین علل یبوست است که نمی توان آن را نادیده گرفت.

4- تنگی نفس دارید ، سردرد دارید

در رژیم های غنی از کربوهیدرات غنی از کربوهیدرات ، پروتئین و چربی ، بدن در حالت رکود قرار دارد. به جای کربوهیدرات ، بدن از چربی به عنوان سوخت استفاده می کند. تنفس و سردرد از عوارض کتوز هستند. بزرگترین مشکل رژیم های سرشار از پروتئین ، فقدان فیبر ، آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها است که همه آنها در میوه ها و سبزیجات یافت می شوند. شما می توانید مقداری از پروتئین مورد نیاز خود را از منابع پروتئین گیاهی دریافت کنید. لوبیا بهترین گزینه است. به عنوان مثال ، میزان پروتئین موجود در گرانول به شرح زیر است:

  • لوبیا (1 قطعه) – 15 گرم پروتئین
  • سویا (1 فنجان پخته) – 29 گرم پروتئین
  • عدس (1/2 فنجان) – 9 گرم
  • برنج شاه بلوط (1 فنجان پخته) – 5 گرم

به یاد داشته باشید که پروتئین های گیاهی نیز تمام اسیدهای آمینه مورد نیاز بدن شما را تأمین نمی کنند. بدن برای التیام زخم ها و بافت های آسیب دیده و بسیاری چیزهای دیگر به پروتئین کامل ، که در منابع حیوانی یافت می شود ، نیاز دارد. در نتیجه ، مصرف پروتئین های معیوب ، که عمدتاً از منابع گیاهی هستند ، می تواند مضرات دیگری را ایجاد کند.

اما اگر یاد بگیریم که مواد مورد نیاز را از منابع مختلف تهیه کنیم ، با چنین مشکلاتی روبرو نخواهیم شد. مثل همیشه ، کلید تعادل اینجاست. مصرف کافی سبزیجات ، حیوانی: پروتئین های گیاهی و ویتامین ها بهترین رژیم غذایی برای بدن است و اسیدهای آمینه ضروری را تامین می کند.

تهیه و ترجمه elmevarzesh.com

منبع: livestrong


دیدگاهتان را بنویسید