علوم ورزشی موز قبل و بعد از غذا چیست؟


در این مقاله چه می خوانید؟

بعد از ورزش ، بدن شما باید مایعات و مواد مغذی از دست رفته را دوباره پر کند. وقتی عرق می کنید ، مایعات و الکترولیت ها از بدن شما خارج می شوند و وقتی عضلات شما منقبض می شوند ، از گلیکوژن ذخیره شده استفاده می کنند و شما برای جبران نیاز به کربوهیدرات دارید. علاوه بر این ، ماهیچه های شما از پارگی های کوچکی رنج می برند که در نتیجه ورزش باید ترمیم شوند. اسیدهای آمینه موجود در پروتئین ها رشد و بهبود ماهیچه ها را افزایش می دهند. بنابراین ، خوردن غذا بعد از ورزش مهمتر از خود ورزش است. در این مقاله به مزایای خوردن موز قبل از ورزش بعد از ورزش می پردازیم.

بعد از تمرین ، تنقلات مختلف زیادی وجود دارد. از انواع نوشیدنی های ورزشی برای جایگزینی الکترولیت های از دست رفته گرفته تا انواع تنقلات برای همه مزه های اسموتی. اما پس از خواندن این مقاله ، متقاعد خواهید شد که موز پس از تمرین خوب است و به بهبودی کمک می کند.

به طور کلی ، بهتر است بعد از ورزش هر نوع میوه ای بخورید. میوه ها حاوی قندهای طبیعی هستند و می توانند ذخایر گلیکوژن بدن را بازیابی کنند. آب میوه نیز زیاد است – بدن را مرطوب می کند و همچنین حاوی پتاسیم است که در هنگام تعریق از دست می دهید.

موز متوسط ​​حاوی حدود 480 میلی گرم پتاسیم است که بیش از ده درصد نیازهای روزانه بدن را تامین می کند. اما یک نوشیدنی ورزشی مانند Gatorade فقط 30 میلی گرم پتاسیم دارد.

موز سرشار از کربوهیدرات خوب است که یک ورزشکار بعد از تمرین به آن نیاز دارد. این کربوهیدراتها به بازگرداندن سطح گلیکوژن بدن کمک می کنند ، که به نوبه خود به ترمیم ماهیچه های آسیب دیده کمک می کند.

یک اسب فقیر بهتر از این است که اصلا اسب نداشته باشد

موز مانند قندها و شیرین کننده های مصنوعی موجود در نوشیدنی های ورزشی حاوی رنگ و طعم مصنوعی نیست. این میوه خوشمزه به همراه فیبر ، حاوی قندهای طبیعی است که به جلوگیری از افزایش قند خون کمک می کند. قندهای طبیعی موز به جایگزینی ذخایر گلیکوژن کمک می کند. در واقع ، یک موز متوسط ​​حاوی حدود 27 گرم کربوهیدرات و 3 گرم فیبر است.

خواص موز در ورزش

دانشمندان دریافته اند که خوردن موز و نوشیدن مقدار زیادی آب پس از ورزش شدید باعث افزایش سطح متابولیت های ضد التهابی در خون می شود. این متابولیتها فعالیت آنزیمهای COX-2 را مهار می کنند ، همان آنزیمهایی که ایبوپروفن و سایر داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی را مهار می کنند. ما می دانیم که داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی برای معده و کلیه مضر هستند ، اما موز دارای مزایای ضد التهابی یکسانی است بدون عوارض جانبی مسکن ها.

محققان معتقدند که میزان متابولیت های خون پس از خوردن موز می تواند ریکاوری بدن را افزایش دهد و می تواند درد و اضطراب بعد از ورزش را کاهش دهد. موز همچنین دارای آنتی اکسیدان هایی است که از سلامت سیستم ایمنی بدن محافظت می کند.

این مهم است زیرا ورزش شدید می تواند عملکرد سیستم ایمنی را برای مدتی پس از ورزش سرکوب کند. خوردن یک میان وعده سالم بعد از ورزش عملکرد ایمنی سالم را بازیابی می کند ، اما موز حاوی ترکیبات فعال زیستی مانند آمین های فعال ، فنولیک ها و کاروتنوئیدها است که به حفظ سلامت سیستم ایمنی کمک می کند.

دانشمندان ژاپنی آپون کشفیات جالبی در مورد موز انجام داده اند. هرچه موز رسیده تر ، خواص آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی بیشتری دارد.

موز یک غذای فوق العاده ورزشی است

در حقیقت ، اکثر میوه ها و سبزیجات دارای مواد مغذی زیادی هستند و باید آنها را به عنوان غذاهای فوق العاده در نظر گرفت. موز حاوی ویتامین C است که یک آنتی اکسیدان قوی برای سلامت سیستم ایمنی بدن است. موز یکی از بهترین منابع گیاهی ویتامین B6 است که به بدن کمک می کند غذا را به انرژی قابل استفاده تبدیل کند.

فواید خوردن موز قبل از تمرین

موز قبل و بعد از غذا چیست؟

موز همچنین می تواند یک میان وعده خوب قبل از تمرین باشد. مطالعات نشان داده است که خوردن موز (خوردن آن) یا نوشیدن نوشیدنی ورزشی قبل از دوچرخه سواری طولانی می تواند عملکرد دوچرخه سواران را بهبود بخشد. موز همچنین بلافاصله پس از ورزش التهاب را در بدن کاهش می دهد. به نظر می رسد یک روش طبیعی و سالم برای بازیابی بعد از تمرین است ، اینطور نیست؟

اما مشکل این است که در حالی که موز یک میان وعده خوب برای جایگزینی ذخایر گلیکوژن است ، به بدن کمک می کند تا بعد از تمرین به طور قابل توجهی بهبود یابد ، همچنین پس از تمرین هنگامی که ماهیچه ها تحت فشار زیادی هستند به پروتئین نیاز دارند. در واقع ، شما باید یک تا سه اونس کربوهیدرات و پروتئین مصرف کنید.

خواص موز در بدنسازی: عضله سازی

اگر احساس می کنید ماهیچه های شما درد می کنند یا بعد از ورزش سریع رشد نمی کنند ، رژیم غذایی شما ممکن است منیزیم کافی نداشته باشد. موز سرشار از منیزیم است که می تواند به انقباض ماهیچه ها ، شل شدن و سنتز پروتئین کمک کند و در نتیجه توده عضلانی بدون چربی افزایش می یابد. مصرف منیزیم تجزیه چربی بدن را افزایش می دهد.

بعد از تمرین موز بخورید

اگر می خواهید منبع خوبی برای تمرینات بدنسازی داشته باشید ، موز را با کره بادام زمینی ترکیب کنید ، که منبع غنی از پروتئین است و به عضله سازی کمک می کند. بنابراین ، توصیه می کنیم کره بادام زمینی را روی موز بمالید یا یک اسموتی پروتئینی تهیه کنید که حاوی یک موز کامل نیز باشد. می توانید موز را با یک لیوان ماست بخورید. عدم جایگزینی منابع انرژی بدن بعد از ورزش می تواند منجر به یک مرحله کاتابولیک شود که منجر به از دست دادن عضلات می شود.

اگر بدنبال یک میان وعده خوشمزه بعد از تمرین هستید خوردن موز ایده خوبی است. اما حتما آن را با مقداری پروتئین بخورید و آب بنوشید. خوبی موز این است که می توانید به راحتی آن را با خود ببرید و در هر شرایطی بخورید. هرچه موز رسیده کمتر باشد ، نشاسته قابل هضم بیشتری دارد.

اما نشاسته قابل هضم ، به ویژه اگر به سرعت در مقادیر زیاد مصرف شود ، می تواند در برخی از افراد باعث نفخ شود. اما از طرف دیگر ، باکتری ها می توانند نشاسته قابل هضم را به اسیدهای چرب زنجیره ای کوتاه تجزیه کنند که برای سلامت روده بزرگ بسیار مفید است.

در پایان

نوشیدن مقدار زیادی آب بعد از ورزش را فراموش نکنید. دلیل آن این است که بسیاری از افراد بعد از ورزش احساس خستگی می کنند زیرا بدن آنها نسبتاً کم آب است و از دست دادن مایعات را جبران نکرده است. به رنگ ادرار خود توجه کنید ، نباید تیره تر از زرد روشن باشد.

اگر ادرار شما تیره است ، باید آب بیشتری بنوشید. می توانید قبل یا بعد از تمرین خود را وزن کنید. به ازای هر پوند کاهش یافته بعد از ورزش ، 500 میلی لیتر آب بنوشید تا جایگزین آب از دست رفته شود.

تهیه و ترجمه elmevarzesh.com


دیدگاهتان را بنویسید