علوم ورزشی چگونه می دانیم بدن ما دارای کربوهیدرات کم است؟


در این مقاله چه می خوانید؟

کربوهیدرات ها شهرت بدی دارند و به دلیل اینکه تصورات غلط زیادی در مورد آنها وجود دارد ، اغلب تصورات غلط در مورد کربوهیدرات ها کاملاً اشتباه است. اگرچه رژیم های کم کربوهیدرات ، مانند رژیم کتوژنیک معروف ، می توانند به کاهش وزن شما کمک کنند ، اما این بدان معنا نیست که خوردن کربوهیدرات ها شما را چاق می کند یا از کاهش وزن جلوگیری می کند ، حتی کمبود کربوهیدرات نیز می تواند مضر باشد. به

البته همه کربوهیدرات ها یکسان نیستند. کربوهیدرات های قندها و آرد فرآوری شده می توانند سطح قند خون را افزایش داده و از کاهش وزن جلوگیری کنند. اما کربوهیدراتهای پیچیده موجود در غلات کامل و سبزیجات می تواند برای شکم لاغر و لاغر مفید باشد.

همچنین ، هنگامی که کربوهیدرات کافی (حدود 225 گرم در روز) نمی خورید ، احساس خوبی ندارید و این حتی در صورتی که رژیم کتوژنیک دارند صادق است.

یکی از جدی ترین مشکلاتی که افراد در رژیم کتوژنیک با آن روبرو هستند ، کمبود فیبر است. بدون فیبر کافی ، با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد. از مشکلات گوارشی گرفته تا اختلال عملکرد روده ، گرسنگی پی در پی. خوب است بدانید که کربوهیدرات ها تنها راه طبیعی برای دریافت فیبر هستند.

علائم کمبود کربوهیدرات در بدن

سردرد بدی دارید

کربوهیدرات ها برای تولید گلوکز نیازی به پردازش اضافی ندارند ، بنابراین سطح قند خون را به طور یکنواخت کارآمد نگه می دارند. اما هنگامی که شما به اندازه کافی کربوهیدرات نمی خورید (یا اصلا نمی خورید) ، قند خون شما می تواند باعث کاهش سردرد شود.

اگرچه گاهی سردرد طبیعی است ، اما اگر هر روز برای کاهش وزن بعد از شروع رژیم کم کربوهیدرات دچار سردرد می شوید ، این نشانه این است که شما کربوهیدرات بسیار کمی مصرف می کنید. برخی غذاهای کربوهیدرات دار مانند سیب ، گلابی ، هویج را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا کاهش وزن را حفظ کرده و از سردردهای کربوهیدرات دار جلوگیری کنید.

نارسایی کربوهیدرات احساس احساس سرما

چگونه بفهمیم بدن ما کمبود کربوهیدرات دارد یا خیر؟

ممکن است متوجه شوید که گرچه دماسنج نشان می دهد که اتاق نسبتاً گرم است ، اما شما سرد هستید و دندان های شما در حال جمع شدن هستند. این نشانه این است که چیزی در بدن شما اشتباه است ، مگر زمانی که تب دارید. افرادی که کربوهیدرات کمی دارند مستعد کم کاری تیروئید هستند که تنظیم دمای داخلی بدن را برای آنها مشکل می کند.

واقعا دهنت بو میده

پس از شروع رژیم کم کربوهیدرات ، بدن به منظور ذخیره انرژی به ذخیره چربی می پردازد. یا ممکن است به کاهش چربی شکم کمک کند (حداقل در ابتدا) ، همچنین می تواند نفس شما را متعفن کند.

هنگامی که بدن دچار کمبود کربوهیدرات می شود ، برای سوخت به چربی و پروتئین می رود و این از طریق فرآیندی به نام کتوز انجام می شود. متأسفانه استفاده از پروتئین آر چربی برای تغذیه بدن می تواند باعث بوی بد دهان شود.

در حالی که افزودن کربوهیدرات بیشتر به رژیم غذایی می تواند این مشکل را تا حدی برطرف کند ، دو برابر شدن آب آشامیدنی شما نیز م workثر خواهد بود. کارشناسان می گویند این ترفند ساده در واقع یک راه حل فوری برای از بین بردن بوی بد دهان است.

حرکات روده شما نامنظم است

هنگامی که ماکارونی ، نان: غلات را کاهش می دهید ، در واقع فیبر خود را کاهش می دهید ، که اگر از مواد غذایی دیگر مانند میوه ها و سبزیجات مواد مغذی دریافت نکنید ، می تواند مشکل ساز شود.

اگر فیبر کافی دریافت نکنید ، مشکلات روده ای از جمله نفخ و یبوست خواهید داشت. برای رهایی از یبوست ، برای دفع مدفوع منظم ، روزانه 28 گرم فیبر از سبزیجات بدون نشاسته و کم کربوهیدرات مانند کلم بروکلی ، کلم ، اسفناج و مارچوبه دریافت کنید.

کمبود کربوهیدرات ناتوانی در ورزش را مختل می کند

چگونه می دانیم بدن ما کمبود کربوهیدرات دارد؟

کربوهیدراتها اولین منبع انرژی بدن هستند ، بنابراین هنگامی که ذخایر کربوهیدرات در عضلات کم و ناکافی است ، می تواند منجر به بی خوابی و بی تفاوتی شود و نتواند به ورزش شدید خود ادامه دهد.

قبل از ورزش ، میزان کربوهیدرات مورد نیاز برای دریافت انرژی کافی برای سوزاندن چربی و ورزش را بررسی کنید. پس از تمرین ، باید بدانید که به چه مقدار کربوهیدرات نیاز دارید تا انرژی از دست رفته را جایگزین کنید تا بتوانید روز بعد تمرین کنید. شما فقط باید با کمک هایی که نسبت به دیگران انجام می دهید تمایز بیشتری قائل شوید.

دیگر وزن کم نمی کنید!

در ابتدا ، هنگامی که برنامه کاهش وزن خود را آغاز کردید ، روند چربی سوزی شما بسیار خوب پیش رفت ، اما اکنون اینطور نیست و شما کاهش وزن را متوقف کرده اید. چرا؟ رژیم کم کربوهیدرات می تواند سوزاندن چربی را متوقف کند ، زیرا اگر ناگهان مصرف کربوهیدرات خود را بیش از حد کاهش دهید ، کبد سعی می کند با تولید قند جبران کند. هنگامی که سطح قند خون افزایش می یابد ، لوزالمعده انسولین ترشح می کند که هورمون ذخیره چربی شما است.

بنابراین به جای از دست دادن چربی ، آن را ذخیره می کنید. یعنی دقیقاً برعکس آنچه می خواهید اتفاق بیفتد. بهترین راه برای انجام این کار انجام چرخه دوچرخه سواری هیدروکربن است. این بدان معناست که شما یک روز در هفته بیشتر از حد معمول کربوهیدرات مصرف می کنید. نیازی به خوردن دو برابر بیشتر از روزهای دیگر ندارید. یک اسموتی با پروتئین بالا نیز نیازهای شما را برطرف می کند.

همیشه گرسنه

چگونه می دانیم بدن ما کمبود کربوهیدرات دارد؟

اغلب کربوهیدراتهای سالم غنی از فیبر هستند. بنابراین ، اگر این کربوهیدرات ها را با سایر مواد مغذی اشباع شده جایگزین نکنید ، ممکن است متوجه شوید که معده شما دائماً متورم است.

افرادی که رژیم کم کربوهیدرات دارند به یک دلیل ساده بیشتر گرسنه می مانند. آنها کربوهیدرات ها را حذف کرده و چربی های سالم را جایگزین آنها می کنند. کربوهیدرات کم و رژیم غذایی کم چرب دستور العمل کامل برای گرسنگی ابدی است.

یکی از علائم کمبود کربوهیدرات فلج مغزی است

بدن و مغز شما از کربوهیدراتها به عنوان انرژی استفاده می کنند. وقتی مغز نتواند سوخت مورد نیاز خود را تامین کند ، شما نمی توانید تمرکز کرده و خوب فکر کنید.

یک مطالعه کوچک نشان داد که زنانی که رژیم غذایی کم کربوهیدرات داشتند در آزمایش های حافظه نمرات کمتری نسبت به افرادی که رژیم کم کالری و متعادل داشتند دریافت کردند. اما وقتی گروه کم کربوهیدرات شروع به خوردن کردند ، مغز آنها بلافاصله به حالت عادی بازگشت.

شما غیر اخلاقی و تحریک پذیر شده اید

افرادی که رژیم کم کربوهیدرات دارند معنی گرسنگی یا عصبانیت ناشی از گرسنگی را درک می کنند. وقتی مصرف کربوهیدرات خود را محدود می کنید ، به ویژه در ابتدا ، می تواند واقعاً شما را تحریک کند.

این به این دلیل است که شما کالری کافی دریافت نمی کنید و قند خون شما پایین است. غذاهای نشاسته ای مانند کیک ، کلوچه ، ماکارونی و پنیر نیز میان وعده های مناسبی هستند که بسیاری از آنها در هنگام گرسنگی به خوردن آنها عادت کرده اند و اکنون که نمی توانند این کار را انجام دهند ، اغلب عصبانی و بی قرار می شوند.

یکی دیگر از دلایل مصرف کم کربوهیدرات این است که کربوهیدرات ها نیز برای تولید سروتونین مورد نیاز هستند. سروتونین یکی از هورمون های خلق و خوی خوب است که در مغز تولید می شود. بنابراین می توان گفت کربوهیدرات کمتر به معنای لبخند کمتر است. افزودن کربوهیدرات بیشتر به رژیم غذایی می تواند روحیه و روحیه شما را بهبود بخشد.

تهیه و ترجمه elmevarzesh.com


دیدگاهتان را بنویسید