علوم ورزشی چگونه می دانیم که به پودر پروتئین نیاز داریم؟


در این مقاله چه می خوانید؟

این روزها ، هر ورزشکاری در مورد مصرف مکمل های ورزشی ، هم در رسانه ها و هم در اماکن ورزشی ، شنیده است. پودر پروتئین یکی از مکمل هایی است که به عنوان مکمل غذایی شناخته شده شناخته می شود ، بنابراین ، در دسترس است. اما آیا مصرف پودر پروتئین فقط برای بدنسازان است یا می تواند توسط سایر ورزشکاران نیز استفاده شود؟ برای پاسخ به این سوالات ، با مجله علوم ورزشی همراه باشید.

پودر پروتئین چیست؟

انواع مختلفی از پودرهای پروتئینی بر اساس ماده اصلی آنها وجود دارد ، مانند پروتئین آب پنیر ، پروتئین سویا و کازئین. پروتئین آب پنیر بیشترین استفاده را دارد ، زیرا می توان آن را یک پروتئین کامل در نظر گرفت زیرا حاوی 9 اسید آمینه ضروری است.

دلیل مصرف پودر پروتئین این است که بدن باید متابولیسم و ​​همچنین ورزش را تأمین کند. در بسیاری از موارد ، این نیاز با مصرف غذاهای غنی از پروتئین برآورده می شود.

اما در برخی موارد ممکن است این امر ممکن نباشد یا فرد بخواهد از منبع کامل پروتئین استفاده کند ، بنابراین به پودر پروتئین روی می آورد.

چرا وقتی نیاز به مصرف پودر پروتئین داریم؟

چگونه بفهمیم به پودر پروتئین نیاز داریم؟

وقتی بزرگ شدی

بدن نوجوانان با افزایش سن به پروتئین بیشتری نیاز دارد. این ممکن است یکی از دلایل باشد.

آموزش را از کی شروع کردید؟

به طور طبیعی ، در این شرایط ، بدن شما به پروتئین بیشتری احتیاج دارد ، این بدان معنا نیست که شما باید بلافاصله از پودر پروتئین استفاده کنید ، بلکه به معنای مقدار پروتئین بدست آمده است.

هنگام ورزش پودر پروتئین بخورید

اگر چند روز در هفته را به ورزش اختصاص دهید ، بدن شما به پروتئین بیشتری نیاز دارد.

هنگام درمان آسیب ها

ورزشکارانی که دچار آسیب های ورزشی هستند به پروتئین بیشتری برای ترمیم آسیب نیاز دارند.

اگر گیاه خوار هستید

کسانی که گیاه خوار هستند. آنها از منابع پروتئینی قوی مانند گوشت ، مرغ ، ماهی و گاهی لبنیات و تخم مرغ استفاده نمی کنند. بنابراین ، اگر آنها از منابع پروتئین گیاهی خود به طور کامل استفاده نمی کنند ، باید از پودر پروتئین بیشتری استفاده کنند.

اکثر آمریکایی ها 15 درصد از کالری روزانه خود را از پروتئین دریافت می کنند. علاوه بر این ، برای ساختن 453 گرم در هر پوند ماهیچه ، بدن فقط به 10 تا 14 گرم پروتئین اضافی در روز نیاز دارد. این بدان معناست که اگر از مکمل پروتئین با دوز بالا استفاده می کنید ، نباید در مصرف آن زیاده روی کنید ، زیرا مصرف بیش از حد آن می تواند برای کلیه ها و کبد مضر باشد.

چگونه می دانید که به مکمل پروتئین نیاز دارید؟

اگر میزان پروتئین مورد نیاز بدن خود را محاسبه کرده اید و به دلیل ورزش باید مکمل مصرف کنید ، باید بدانید که به آن نیاز دارید.

محاسبه نیاز پروتئین – روزانه چقدر پروتئین بخوریم؟

در زیر توصیه ای از آکادمی تغذیه کالج پزشکی پزشکی ورزشی آمریکا ارائه شده است.

  • برای بزرگسالان؛ هر کیلوگرم وزن بدن تا 8 /. پروتئین در طول روز مورد نیاز است.
  • ورزشکارانی که برای استراحت ورزش می کنند ، 1/1 تا 1/4 گرم پروتئین.
  • ورزشکاران رقابتی به 1/2 تا 1/4 گرم پروتئین نیاز دارند.
  • برای بدنسازان ، 1.5 تا 2 گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن در روز
  • مثال:به عنوان مثال ، یک ورزشکار 75 کیلوگرمی در روز به 112-150 گرم پروتئین نیاز دارد.

توصیه به ورزشکاران نوجوان

همانطور که توضیح دادیم ، پروتئین برای ورزشکاران مهم است و آکادمی تغذیه و رژیم درمانی نوجوان توصیه های زیر را توصیه می کند. به ازای هر پوند وزن – 453 گرم ، آنها به 0.4 تا 0.5 گرم پروتئین در روز نیاز دارند. برای ورزشکاران نوجوان ، این مقدار بیشتر است ، یعنی 0.5 تا 0.8 گرم در روز.

مصرف بیش از حد بدن می تواند منجر به کم آبی بدن یا آسیب به کلیه ها و کبد شود. بهتر است نوجوانان پروتئین مورد نیاز خود را از غذا دریافت کنند. در نهایت ، فراموش نکنید که اگر رژیم غذایی سالم و طبیعی دارید که نیاز بدن شما را برآورده می کند ، نیازی به پودر پروتئین ندارید.

تهیه و ترجمه elmevarzesh.com


دیدگاهتان را بنویسید