علوم ورزشی 3 نکته مهم برای ورزشکاران قهوه دوست


در این مقاله چه می خوانید؟

اگر ورزشکاری هستید که علاقه زیادی به نوشیدن قهوه دارد ، باید نکات مهم در این زمینه را بدانید. در این مقاله برخی نکات مهم را توضیح می دهیم ، به عنوان مثال ، چرا پس از تمرین قهوه نخورید. ؟

1. بعد از تمرینات قهوه قهوه نخورید

قهوه زیاد بعد از تمرین یک اشتباه بزرگ است ، زیرا در روند بازیابی بدن شما اختلال ایجاد می کند. ورزش برای از بین بردن استرس و فشار ناشی از ورزش ، کورتیزول آزاد می کند. این یک روند طبیعی در حین ورزش است.

این امر بدن شما را در وضعیت کاتابولیک قرار می دهد. بدن شما هم زمان تستوسترون تولید می کند. نسبت مطلوب تستوسترون به کورتیزول برای بهبود بعد از ورزش امکان پذیر است. پس از اتمام تمرین ، باید سطح کورتیزول خود را کاهش دهید تا بتوانید نسبت تستوسترون به کورتیزول خود را متعادل کنید ، به همین دلیل است که غذا بعد از تمرین بسیار اهمیت دارد. خوردن درست بعد از تمرین می تواند بدن شما را از حالت کاتابولیک به آنابولیک تبدیل کند ، اما قهوه برعکس عمل می کند.

نوشیدن قهوه صبح را برای بیدار شدن و پرانرژی بودن فراموش نکنید. هنگام نوشیدن قهوه ، غدد فوق کلیوی کورتیزول تولید می کنند. کورتیزول یک هورمون محرک است ، اما همچنین یک هورمون کاتابولیک است. هنگامی که تحت استرس هستید ، کورتیزول شریک و بدن شما را در جنگ قرار می دهد. کورتیزول هورمونی است که پروتئین را برای انرژی تجزیه می کند و برای تمرینات قبل از ورزش ایده آل است. اما وقتی بعد از ورزش قهوه می نوشید ، حالت کاتابولیک را طولانی می کنید.

2 قهوه بنوشید اما زیاده روی نکنید

3 نکته برای بدنسازان و ورزشکاران دوستدار قهوه

قهوه یک شمشیر دو لبه است. اگر از آن برای سوزاندن چربی استفاده می کنید ، می توانید به میزان کافی بنوشید ، اما اگر چند بار در روز به دلیل خستگی یا کسالت قهوه می نوشید ، بیش از حد است. اگر اغلب و در مقادیر زیاد می نوشید ، منبع انرژی شما به آن بستگی دارد و ممکن است احساس هیجان کنید اما همچنان خسته باشید. آنها نشان می دهند که شما باید مصرف قهوه خود را به حداقل برسانید.

یکی از راه های جلوگیری از تداوم کاتابولیسم این است که کاری برای حمایت از غدد فوق کلیوی انجام دهید. کافئین می تواند باعث ایجاد استرس در غدد فوق کلیوی شود و بدن شما را با مواد مغذی تغذیه کند. می توانید از rhodiola rosecea استفاده کنید تا مطمئن شوید بدن شما از این بیماری رنج نمی برد. این گیاه یکی از گیاهان اصلی است که می تواند به بدن شما در مدیریت استرس و لذت بردن از نوشیدن قهوه کمک کند.

3. از وضعیت متابولیک خود آهسته یا سریع آگاه باشید.

شما مطمئناً نمی خواهید خواب شما مختل شود. یک مطالعه نشان داد که حدود 50 درصد از آمریکایی ها خوب نمی خوابند یا به ندرت خوب می خوابند. اعتیاد به کافئین می تواند خواب شما را مختل کند. ژنتیک همچنین می تواند در میزان نوشیدن قهوه نقش داشته باشد. CYP1A2 آنزیم اصلی مسئول متابولیسم کافئین است.

کسانی که متابولیسم سریع دارند بعد از ساعت 9 شب قهوه می نوشند و ساعت 9 به رختخواب می روند. در 30 ام. اما کسانی که متابولیسم آهسته دارند صبح نصف فنجان می نوشند ، پس از نوشیدن قهوه در طول روز مضطرب و هیجان زده هستند و شب ها در خوابیدن دچار مشکل می شوند.

اگر متابولیسم شما کند است و به کافئین حساس هستید ، بعد از ظهر قهوه نخورید. حتی اگر متابولیسم سریع دارید ، بعد از ساعت 3 بعد از ظهر قهوه نخورید. نوشیدن قهوه در آخرین ساعات روز می تواند کورتیزول را افزایش دهد. به یاد داشته باشید ، با ورود خون به مادر ، کورتیزول شما نیز وارد بدن می شود. غروب یک علامت برای بدن است که باعث کاهش تولید کورتیزول می شود ، بنابراین تولید ملاتونین ، که هورمون ترمیم کننده خواب است ، امکان پذیر است.

چقدر قهوه برای نوشیدن کافی است؟

اگر از قهوه به درستی استفاده کنید ، کافئین به شما انگیزه می دهد تا قدرت ، ورزش ، انرژی و متابولیسم خود را افزایش دهید. حتی اگر از قهوه به طور نامناسب استفاده می کنید ، وابستگی به کافئین می تواند منجر به از دست دادن انرژی در طول روز شود و در نهایت کالری بیشتری از آنچه می سوزانید به دست آورد.

بنابراین مقدار مناسب چقدر است؟ آمریکایی ها به طور متوسط ​​روزانه 250 میلی گرم قهوه می نوشند. یعنی حدود دو فنجان کوچک یا سه شات اسپرسو. گرچه به یاد داشته باشید. یک فنجان متوسط ​​قهوه می تواند از نظر میزان کافئین بسیار متفاوت باشد.

بهتر است تا جایی که ممکن است قهوه بنوشید تا از مزایای آن لذت ببرید. زیرا برای بهره مندی از مزایا نیازی به نوشیدن زیاد قهوه ندارید. به خصوص اگر نمی توانید تحمل کنید ، می توانید از مقدار کمی از آن استفاده کنید.

حداقل: وزن بدن (بر حسب پوند) را بر 2 تقسیم کنید. می توانید میلی گرم قهوه در روز بنوشید. اگر کیلوگرم حساب کنید ، 1 میلی گرم از وزن بدن شما قهوه ای است که می توانید بنوشید.

بیشترین: می توانید تا 5 برابر حداقل قهوه بنوشید. هرگز نباید از این مقدار در یک روز تجاوز کنید. زیرا در این صورت قهوه بر شما تأثیر منفی می گذارد ، باعث اضطراب ، حساسیت ، اختلال خواب ، ناراحتی معده می شود.

با کمترین مقدار شروع کنید ، به تدریج آن را افزایش دهید و دائماً تأثیر آن را بر شما مطالعه کنید. اگر از مقدار کمی از آن عصبی هستید یا هیجان زده اید ، کافی است ، زیرا اگر می خواهید بدون نیاز به مقدار آن را افزایش دهید ، نیازهای بیشتری را به بدن خود آموزش می دهید. با این حال ، کافئین روی همه افراد تأثیر متفاوتی دارد و شما باید به بدن خود گوش دهید.

تهیه و ترجمه elmevarzesh.com

منابع: t-nation و nerdfitness


دیدگاهتان را بنویسید