علوم ورزشی 6 نمونه از منابع گیاهی تحریک تستوسترون


آیا تا به حال در مورد غذاهای فوق العاده یا غذای عالی شنیده اید؟ هیچ چیز برای ورزشکاری که در حال افزایش وزن است بهتر از انواع تقویت کننده تستوسترون نیست. و اگر فکر می کنید گوشت تنها گزینه پیش روی شماست ، کمی بیشتر فکر کنید. زیرا در این مقاله منابع گیاهی افزایش تستوسترون را معرفی می کنیم.

می دانید که تستوسترون برای استفاده بیشتر از ورزش بسیار حیاتی است. همانطور که می دانید ، تستوسترون مهمترین هورمون آنابولیک در بدن است. هرچه این هورمون در بدن شما بیشتر گردش کند ، رسیدن به یک بدن عضلانی بدون چربی راحت تر خواهد بود. اگرچه بدن زنان نسبت به مردان تستوسترون کمتری تولید می کند ، اما یافتن راهی طبیعی برای افزایش سطح تستوسترون هم برای مردان و هم برای زنان مفید خواهد بود.

خوشبختانه برای دوستداران باشگاه ، وقتی صحبت از عضله سازی می شود ، هیچ شروع بهتری از پیاده روی کوتاه به سوپرمارکت وجود ندارد. دلیل آن در نتایج تحقیقات است. مطالعات نشان می دهد که برخی از غذاها حاوی تقویت کننده های طبیعی تستوسترون هستند که برای ماهیچه های شما بسیار مفید است. در اینجا لیستی از منابع گیاهی تقویت کننده تستوسترون آمده است.

1. تخم مرغ منبع گیاهی تستوسترون است

مدتها قبل از ورزش متقابل ، بدنسازی و وزنه برداری در فضای مجازی رواج داشت ، یکی دیگر از مسائل زبانی در جامعه تناسب اندام در مورد زبانها بود. زرده تخم مرغ می خورید یا نه؟

بحث در مورد “خوردن سفیده تخم مرغ ، خلاص شدن از زرده” به دلیل چربی های اشباع شده ، کلسترول یا به طور کلی چربی ها بود. طرفداران خوردن زرده تخم مرغ به نتایج مطالعاتی اشاره می کنند که می گوید تخم مرغ کامل ماهیچه های بیشتری و قدرت ماهیچه های بیشتری را به ارمغان می آورد.

دکتر Jim im Stapan ، یکی از معتبرترین نویسندگان در زمینه عضله سازی ، در ویدئویی با عنوان “قدرت تخم مرغ” می گوید: “فواید کل تخم مرغ را می توان با کلسترول مرتبط دانست.” با این حال ، اگر هدف شما ترویج تولید طبیعی تستوسترون است ، بدیهی است که زرده تخم مرغ برای شما مفید است.

2. دانه کدو تنبل

تخمه کدو منبع خوبی از روی است. روی یک ماده معدنی است که در هزاران واکنش مختلف آنزیمی بدن ، از جمله واکنش های تولید تستوسترون ، نقش اساسی دارد. جای تعجب نیست ، مطالعه ای که در مجله Nutrition منتشر شد نشان داد که مردانی که روی کافی مصرف نمی کنند ، سطح تستوسترون کمتری دارند.

با افزودن تخمه کدو به جو ، ماست ، سالاد یا حتی مخلوط کردن آنها در شیک های پروتئینی ، این تقویت کننده های تستوسترون گیاهی را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

3. نارگیل

شاید تعجب کنید که بدانید نارگیل منبع گیاهی تقویت کننده تستوسترون است. نارگیل نه تنها به رژیم غذایی عطر و طعم تازه ای می بخشد ، بلکه به حفظ سطح تستوسترون نیز کمک می کند. زیرا این مغز بزرگ منبع چربی اشباع شده است که در تولید تستوسترون نقش دارد.

مطالعه ای که در مجله بالینی غدد درون ریز و متابولیسم منتشر شده است. بر اساس این مطالعه ، محققان دریافتند مردان سالم که رژیم غذایی کم چربی (13٪ چربی اشباع) را تغییر داده اند ، کاهش قابل توجهی در سطح تستوسترون (5٪ چربی اشباع) مشاهده کردند.

افرادی که از بدن خود مراقبت می کنند می توانند 10 درصد کالری خود را از چربی های اشباع دریافت کنند تا سطح تستوسترون را بالا نگه دارند بدون اینکه نگران افزایش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر باشند.

4. او شوره سر را زیاد می کند

چه کسی فکر می کرد سبوس گندم منبع تستوسترون گیاهی است؟ اما سبوس فیبر گندم منبع عالی معدنی منیزیم است. بر اساس مطالعه دانشمندان ترک ، افرادی که منیزیم بیشتری مصرف می کنند ، تستوسترون بیشتری دارند.

لازم به ذکر است که نتایج این مطالعه نشان می دهد که مصرف منیزیم ، همراه با ورزش شدید ، تأثیر بیشتری بر افزایش تستوسترون دارد. در حال حاضر کار با وزنه یک روش رایج برای افزایش تستوسترون است ، اما این افزایش هورمون به شدت و حجم مربوط می شود و هیچ ارتباطی با وجود مواد مغذی ندارد.

منیزیم یک ویتامین ضروری برای صدها واکنش بیوشیمیایی در بدن است که تولید تستوسترون یکی از آنهاست. با مخلوط کردن سبوس گندم ، پنکیک و شیک های پروتئینی در جو دوسر ، مصرف این ویتامین را در رژیم غذایی خود افزایش دهید.

5. پنیر ریکوتا

پنیر ریکوتا ، ماده اصلی لازانیا ، یکی از بهترین منابع پروتئین در گروه لبنیات است. وجود این پروتئین پنیر ریکوتا را به غذایی مفید برای دوستداران ماهیچه تبدیل کرده است. محققان دانشگاه کانکتیکات دریافتند که میزان استرس کورتیزول در افرادی که در هنگام کاهش وزن پروتئین مصرف می کنند کمتر است.

این یک نوع پروتئین شیر است که به ویژه در آمینو اسیدهای زنجیره ای یافت می شود ، که به کاهش پاسخ به هورمون کورتیزول در حین ورزش شدید کمک می کند. از آنجا که کورتیزول تولید هورمون جنسی را مهار می کند ، این خاصیت پروتئین آن بسیار مهم است زیرا تستوسترون را به محرکی تبدیل می کند که می تواند تجمع چربی را تحریک کند.

البته ، تا زمانی که طرفدار قرص های غذایی ایتالیایی هستید ، پنیر ریکوتا مقرون به صرفه ترین راه برای تهیه آن است. در غیر این صورت ، بهترین راه برای دریافت پروتئین آن از طریق شیک پروتئین است که یکی از بهترین راه ها برای افزودن پروتئین به رژیم غذایی بدون گوشت است.

6. توت فرنگی و سایر میوه های خانواده بره

این برگهای صورتی منبع اصلی ویتامین C هستند. توت فرنگی ، فلفل ، مرکبات و بسیاری از میوه های دیگر منابع این ویتامین هستند. (آیا می دانستید که فلفل میوه محسوب می شود؟)

این خبر خوبی برای عضله سازی است. از آنجا که پاسخ به ورزش بیشتر از این آنتی اکسیدان قوی با سطوح پایین تر هورمون تقویت کننده تستوسترون کورتیزول مرتبط است. همچنین اگر در زمان اضافی برای جرقه زدن ظروف خود ندارید ، در مراحل بی شماری از بدن شرکت می کند که علامت گذاری آنها طولانی می شود.

کورتیزول یک هورمون کاتابولیک است که توسط غدد فوق کلیوی در پاسخ به شرایط استرس زا مانند ورزش شدید ترشح می شود. متأسفانه ، کورتیزول با تستوسترون در تضاد است ، بنابراین سطوح بالای کورتیزول قادر به تجزیه تستوسترون است ، در نتیجه مزایای آنابولیک آن را کاهش می دهد.

تهیه و ترجمه elmevarzesh.com


دیدگاهتان را بنویسید