غذاهایی که به رشد کودکان کمک می کند – دکتر رویا خادمیان


fd5517b53677a2bdad32fb623992ff6e4987e38f - غذاهایی که به بزرگ شدن بچه ها کمک می کند

غذا: که به رشد کودکان کمک می کند

اگرچه ژنتیک توسط فرد کنترل نمی شود ، اما مطمئناً می تواند با رعایت عادات غذایی سالم و شیوه زندگی در دوران رشد قد را افزایش دهد و هیچکس نمی تواند به اندازه یک مادر در مورد کودک مراقب باشد. این مقاله به بررسی غذاهایی که به رشد قد کودکان کمک می کند ، می پردازد.

تخم مرغ

تخم مرغ منبع غنی از پروتئین ، ریبوفلاوین ، بیوتین و آهن است. به گفته متخصصان ، پروتئین باعث رشد سلول ها می شود ، بنابراین توصیه می شود سفیده تخم مرغ را به رژیم غذایی روزانه کودک خود اضافه کنید. با این حال ، اگر علائم آلرژی دارید ، باید مصرف آن را متوقف کنید.

دانه های سویا

پروتئین سویا سرشار از پروتئین هستند احتمالاً یک راه خوب برای بهبود سلامت استخوان ها است ، بنابراین توصیه می شود دوبار در هفته سویا بخورید تا نتایج موثری داشته باشید.

سبزیجات برگ سبز

سبزیجات برگ سبز نه تنها سرشار از مواد مغذی هستند ، بلکه کلسیم خوبی نیز برای بدن تأمین می کنند. کلسیم موجود در سبزیجات برگ سبز باعث تحلیل استخوان می شود ، رسوبی که با افزایش سن متفاوت است.

بهتر است اسفناج ، کلم ، کلم یا کلم بروکلی را در سوپ ، خورشت ، ماکارونی یا اسموتی در رژیم غذایی کودک خود قرار دهید.

هویج

بتاکاروتن موجود در هویج در صورت مصرف به ویتامین A تبدیل می شود. توصیه می شود هویج خام را به رژیم غذایی روزانه کودکان اضافه کنید که به بدن در جذب موثر کلسیم کمک می کند. هویج را می توانید در سالاد یا آب میوه میل کنید تا بیشترین بهره را ببرید.

غلات کامل

غلات کامل سرشار از ویتامین های گروه B ، منیزیم ، سلنیوم ، روی ، آهن و کلسیم هستند که نقش مهمی در تشکیل استخوان ، استحکام و کانی سازی آنها دارد.

ماست

ماست منبع غنی پروتئین ، کلسیم ، ویتامین D و روی است. مطالعات نشان می دهد که پروبیوتیک ها باعث رشد کودکان مبتلا به سوء تغذیه می شوند. اگر کودک شما ماست دوست ندارد ، می توانید پنیر را به عنوان منبع غنی از پروتئین ، کلسیم و ویتامین D جایگزین کنید.

آجیل

گردو به عنوان منبع مواد مغذی حاوی ویتامین ها ، مواد معدنی ، چربی ها و پروتئین های سالم و همچنین اسیدهای چرب امگا 3 است که برای سلامت استخوان ها مفید است. در موارد مختلف می توانید از گردو به روش های مختلف استفاده کنید.

نکات دیگر:

اطمینان حاصل کنید که فرزند شما هر روز فعالیت بدنی انجام می دهد ، کودک خود را به انجام تمریناتی مانند شنا ، پرش تشویق کنید. 8 ساعت خواب با کیفیت بالا ارائه می شود. کودک باید هنگام تماشای تلویزیون یا استفاده از رایانه از وضعیت جسمانی خوبی برخوردار باشد.

برای بهره مندی از رژیم آنلاین دکتر روی خادمیان روی پیوند زیر کلیک کنید.

برنامه غذایی دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید