غذاهایی که دندان ها را تمیز می کند – دکتر رویا خادمیان


14571292 739 - غذاهایی که دندان ها تمیز می خورند

غذاهایی که دندان های تمیز می خورند

در اینجا غذاهایی وجود دارد که می تواند به تمیز نگه داشتن دندان های شما کمک کند. غذاهایی وجود دارد که برای دندان های شما مضر است و برخی از آنها برای دندان های شما مضر هستند ، اما آیا می دانستید که غذاهای دیگری وجود دارند که هنگام خوردن دندان ها را تمیز می کنند؟ در اینجا برخی از فواید این غذاها آورده شده است.

سیب

خوردن سیب می تواند به تمیز کردن و مسواک زدن دندان ها و مبارزه با بو کمک کند. محتوای فیبر سیب وظیفه مسواک را بر عهده دارد و نقش مهمی در تمیز کردن دندان ها از دندان ها و از بین بردن بقایای مواد غذایی دارد. سرکه سیب باکتری های بد را از بین می برد و بنابراین در از بین بردن بوی نامطبوع بسیار مثر است. بهتر است سیب پوست کنده مصرف شود زیرا سرشار از فیبر سالم است که به تمیز نگه داشتن دندان ها و لثه ها کمک می کند.

هویج

هویج ، مانند سیب ، مملو از فیبر است و با شستن بشقاب هنگام غذا ، دندان ها را تمیز می کند. هویج تولید بزاق را تحریک می کند که به طور طبیعی دندان ها را تمیز می کند. هویج علاوه بر مسواک زدن ، حاوی ویتامین B است که با التهاب لثه مبارزه می کند.

سبزیجات

سبزیجات برگ دار مانند کلم و اسفناج سرشار از فیبر و کالری کمی هستند که آنها را به سبزی عالی برای دندان ها تبدیل می کند. مانند سیب ، هویج ، فیبر موجود در سبزیجات برگ دار هنگام پاک کردن مواد زائد و بشقاب ها را پاک می کند. اما آیا می دانید کلم حاوی کلسیم و ویتامین B است؟ کلسیم دندان ها را تقویت می کند و ویتامین های گروه B به درمان و جلوگیری از التهاب لثه که اغلب به آن بیماری لثه می گویند ، کمک می کند. به جای کاهو ، سعی کنید کلم خرد شده یا اسفناج را به ساندویچ فرزند خود اضافه کنید ، یا از کلم با هویج برای مسواک زدن سخت دندان های خود استفاده کنید.

پنیر:

خود پنیر به طور مستقیم نقشی در تمیزکردن دندان ها ندارد ، اما مانع از خوردن غذاهای دیگر به دندان می شود. پنیر سرشار از کلسیم است که دندان ها را محکم می کند ، اما مفید بودن پنیر به همین جا ختم نمی شود. همچنین حاوی پروتئینی به نام کازئین است که مینای دندان را تقویت کرده و از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند. پنیر همچنین از آسیب اسید به مینای دندان جلوگیری می کند. سعی کنید هر روز چند تکه پنیر به وعده غذایی کودک خود اضافه کنید تا به او کلسیم و کازئین بیشتری بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید