غذا و ورزش در طول دوره قاعدگی


من س questionsالات زیادی در مورد تمرینات قدرتی یا کاردیو در دوران قاعدگی شما و آنچه توصیه می شود یا آنچه بهتر انجام می شود دریافت می کنم.

اول از همه ، همانطور که همه می دانید ، من یک مربی معتبر نیستم ، بنابراین هر توصیه ای فقط این است که قبل از هرگونه توصیه لازم ، باید با خود صحبت کنید ، به خصوص اگر شما به تازگی تمرینات خود را آغاز کرده اید ، بیماری زمینه ای دارید یا باردار هستند GP قبل از راه اندازی برنامه جدید.

اکنون که همه چیزهای خسته کننده دور از ذهن است ، چرخه ما واقعاً به چه معناست؟ چگونه می توانیم پروژه های م effectiveثرتری را در منطقه خود برنامه ریزی کنیم؟

کار خود را انجام دهید

روز 1-7:

پروژسترون کم و استروژن کم است. تمرینات قدرتی را امتحان کنید ، اما در انجام آن زیاده روی نکنید. اکثر مردم احساس ضعف می کنند ، به ویژه در روز اول و دوم. در این دوره از چرخه های ما ، تحمل بالاتری برای درد و بهبود سریعتر داریم. آره

روزهای 8-13

سطح پروژسترون و استروژن ما بالاتر است. ما می توانیم تمرینات قلبی عروقی و HIIT یا تناوبی خود را افزایش دهیم ، مانند دویدن سریع و پرش. برای حفظ استحکام ، برخی وزنه های آزاد یا کتری را به داخل پرتاب کنید. بدن شما در حال حاضر خوب به نظر می رسد ، احساس خوبی دارد ، بنابراین وقت آن است که حرکت کنید و خود را به چالش بکشید.

روز 14 و 15:

برای اکثر مردم ، این زمان تخمک گذاری است. استروژن بالاترین زمان برای ساختن ماهیچه های بدون چربی و هماهنگی با بدن است. به پیلاتس یا یوگا فکر کنید. سطح پروژسترون و استروژن حتی بیشتر است.

روز 16-24 (خر)

پروژسترون در حال حاضر در بالاترین سطح خود است ، و سطح استروژن شما کاهش می یابد. بیشتر به فعالیت های هوازی سبک فکر کنید ، مانند پیاده روی ساده یا شنا یا حرکات کندتر وزن بدن. بدن شما چربی را به گلیکوژن ترجیح می دهد ، بنابراین سعی کنید با شدت کمتری ورزش کنید.

غذا در دوران قاعدگی

همیشه بازدیدکننده ناخواسته یا ناخواسته هر ماه BAY نشانه یک بدن سالم خوب است. این هورمون ها را با غذاهای زیر بررسی کنید: کافئین ، قند زیاد یا غذاهای فرآوری شده را حذف کنید زیرا باعث می شود احساس مرگ کنید.

کلم ، پرتقال ، ماهی قزل آلا ، کلم بروکلی ، شکلات تلخ ، چای ، چای ، موز ، هندوانه – همه غذاهای پخته شده به شما کمک می کنند در آن روزهایی که احساس بسیار کمتری دارید کمی انسانیت بیشتری احساس کنید.

مشاوران

  • مصرف آب خود را افزایش دهید آیا از غذاهای شور خودداری کنید.
  • سعی کنید چرخه قاعدگی خود را با کروم تکمیل کنید تا قند خون شما تثبیت شود.
  • منیزیم را به برنامه خواب خود اضافه کنید تا به خواب راحت تری کمک کنید.
  • سعی کنید چنین غذاهای خانگی را انتخاب کنید تا بر خواسته های ناخوشایند غلبه کنید.



دیدگاهتان را بنویسید