فواید پنیر چدار: از افزایش تراکم استخوان تا کاهش وزن


پنیر چدار یکی از معروف ترین پنیرهای دنیاست. این پنیر طبیعی به رنگ نارنجی مایل به سفید با طعم کمی تند است. از آنجایی که پنیر چدار یکی از محبوب ترین پنیرها در سراسر جهان است، استفاده از آن در پنیر پیتزا، چیزبرگر، ساندویچ پنیر و گریل داغ بسیار زیاد است. یکی از فواید پنیر چدار این است که همیشه با غذاهایی همراه می شود که برای جوانه های چشایی مفید هستند.

این پنیر در سراسر جهان به ویژه در کشورهایی مانند انگلستان، آمریکا، استرالیا، آرژانتین، بلژیک، آلمان، هلند، نیوزلند، فنلاند، سوئد، آفریقای جنوبی، کانادا و … تولید می شود و از قرن ۱۲ وجود داشته است. . با این حال، افراد کمی از فواید آن برای سلامتی می دانند. برای آشنایی بیشتر با ارزش غذایی این پنیر، با این مقاله از سری مقالات خبرنامه سلامت همراه باشید.

فواید پنیر چدار برای سلامتی

  1. افزایش تراکم استخوان

مطالعات به طور مداوم نشان داده اند که چگونه یک رژیم غذایی با کلسیم بالا می تواند تراکم استخوان و مواد معدنی را افزایش دهد. پنیر چدار منبع عالی کلسیم است و به راحتی در دسترس است. تنها یک وعده ۲۵ گرمی می تواند ۱۷۰ میلی گرم کلسیم بدن را تامین کند و دوز روزانه ۱۰۰۰ میلی گرم برای بزرگسالان توصیه می شود.

  1. فواید پنیر چدار از پوکی استخوان جلوگیری می کند

پوکی استخوان وضعیتی است که در آن استخوان ها شکننده و ضعیف می شوند. مطالعات نشان داده است که کلسیم یک عامل موثر در پیشگیری از پوکی استخوان است. متأسفانه پوکی استخوان در افراد بالای ۵۰ سال شایع تر است. در این مورد، دوز توصیه شده تا ۱۲۰۰ میلی گرم است. زیرا تنها این مقدار می تواند از پوکی استخوان جلوگیری کند. علاوه بر کلسیم، حاوی ویتامین B12، ویتامین B6 و منگنز نیز می باشد که به سلامت استخوان ها کمک می کند.

  1. فواید پنیر چدار به جلوگیری از کم خونی کمک می کند

پنیر چدار منبع عالی ویتامین B12 است.چند مطالعه نشان داده است که ویتامین B12 برای تولید گلبول های قرمز خون ضروری است و به سنتز DNA و اسیدهای چرب کمک می کند. علاوه بر این، ویتامین B12 یکی از منابع مهم این ویتامین است که بیشتر در محصولات حیوانی یافت می شود. بنابراین پنیر چدار می تواند منبع خوبی از ویتامین B12 برای گیاهخواران و وگان ها باشد. با این حال، کمبود این ویتامین همچنین می تواند منجر به بیماری های مختلفی مانند کم خونی، سردرد، خستگی و … شود.

  1. عضلات و وزن را افزایش می دهد

بسیاری از افرادی که متابولیسم سریع دارند به سرعت وزن اضافه نمی کنند. گاهی اوقات می تواند اثر معکوس داشته باشد و در نتیجه رشد عضلانی نامناسب، کاهش توده عضلانی، ضعیف شدن سیستم ایمنی، کاهش BMI و غیره را به همراه داشته باشد. تنها یک وعده (۲۵ گرم) از این پنیر می تواند حدود ۱۰۰ کالری (حداکثر دو سیب) را تامین کند. با توجه به این مزایا می توانید به راحتی پنیر چدار را به هر وعده غذایی یا میان وعده ای اضافه کنید که باعث افزایش کالری غذا می شود.

  1. فواید پنیر چدار برای کاهش وزن

شاید جالب به نظر برسد، اما باید گفت که پنیر چدار منبع خوبی از پروتئین است. تحقیقات نشان داده است که پنیر چدار سرشار از لوسین (یک اسید آمینه شاخه دار) است. بنابراین منبع خوبی از پروتئین محسوب می شود. علاوه بر این، یک مطالعه نشان داد که پنیر چدار منبع خوب و ثابتی از اسیدهای آمینه است. که به فرد کمک می کند عضله بسازد و برای مدت طولانی احساس سیری کند. این احساس باعث می شود کمتر غذا بخورید. علاوه بر این، پنیر چدار زمانی که به صورت دوره ای به عنوان بخشی از رژیم کتو یا رژیم ناشتا مصرف شود، می تواند به کاهش وزن کمک کند. از آنجایی که پنیر سرشار از چربی و سدیم است، با یک متخصص تغذیه مشورت کنید تا ببینید چه تاثیری بر بدن شما دارد.

  1. سازگار با رژیم کتو

رژیم کتو یا رژیم کتو یک رژیم غذایی عالی در دنیای تناسب اندام و سلامتی است. مطالعات ثابت کرده اند که رژیم کتو برای کاهش چربی مفید است. این رژیم غذایی پرچرب، با پروتئین کافی و کربوهیدرات کم برای کاهش چربی و سلامت کلی است. پروتئین و چربی شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد. بدن به دلیل کمبود کربوهیدرات از چربی ها به عنوان منبع انرژی استفاده می کند. مطالعه دیگری نشان داد که پنیر چدار شاخص گلیسمی کمتری نسبت به شیر دارد. بنابراین، سطح قند خون را افزایش نمی دهد، که آن را به یک غذای کتو ایده آل تبدیل می کند. با این حال، مهم است که بدانید کتو تنها یک نوع رژیم است و لزوماً برای کاهش وزن نیازی به این رژیم ندارید.

  1. سازگار با روزه یا روزه دوره ای

روزه متناوب یا روزه یک رژیم غذایی مانند رژیم کتو نیست، بلکه یک پروتکل غذایی است. فرد ۱۶-۱۰ ساعت داوطلبانه روزه می گیرد و در ساعات پایانی روز غذای خود را می خورد. پنیر چدار به طور طبیعی به فرد اجازه می دهد کمتر از چیزی که میل دارد بخورد. که معمولا منجر به کاهش وزن می شود. طبق مطالعات انجام شده، گنجاندن این پنیر در رژیم غذایی برای کاهش چربی بسیار مفید است. با توجه به تعداد وعده های کمتر در روز، افزودن چیزی پرکننده مانند پنیر چدار گزینه خوبی خواهد بود.

  1. مناسب برای افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز

لاکتوز قندی است که به طور طبیعی در شیر و فرآورده های آن یافت می شود. با این حال، برخی افراد نمی توانند قند را هضم کنند. در واقع آنها آنزیم هضم این قند را در بدن خود ندارند. در نتیجه منجر به اسهال، گاز و نفخ خواهد شد. اما پنیر چدار حاوی لاکتوز کمی است که همه می توانند از خوردن آن لذت ببرند.

فواید پنیر چدار

پنیر چدار حاوی تمام درشت مغذی ها و ریز مغذی های مورد نیاز برای حفظ یک سبک زندگی متعادل است. در نتیجه فواید بسیاری برای سلامتی از جمله افزایش تراکم استخوان، کاهش وزن، افزایش وزن و پیشگیری از پوکی استخوان و کم خونی دارد. پنیر چدار هم با رژیم کتوژنیک و هم با روزه داری متناوب سازگار است. حاوی پروتئین، چربی های سالم، کلسیم، ویتامین B12 و ویتامین K است. اگر بیماری قلبی، فشار خون بالا یا چاقی دارید، باید از محتوای چربی بالا اجتناب کنید. محتوای چربی اشباع شده ممکن است خطر بیماری قلبی را افزایش دهد. با این حال، اعتدال کلید استفاده از آن است.

لینک های مربوطه

طرز تهیه چیزکیک لیمویی به روشی بسیار آسان و کاربردی!

تغذیه در کودکان در حال رشد؛ ۱۱ بهترین غذا برای کمک به رشد قد کودکان

گران ترین پنیر جهان از شیر الاغ به دست می آید

طرز تهیه پنکیک سیب زمینی شیرین خوشمزه و آسان

فواید لیمو شیرین ۲۸ فواید شگفت انگیز لیمو شیرین برای سلامت پوست، مو و بدن

۲۰ بهترین ترفند برای متوقف کردن احساس دائمی گرسنگی

فواید روغن سویا ۶ فواید شگفت انگیز روغن سویا و عوارض جانبی آن بر سلامتی

قرار ملاقات برای بیماران دیابتی: آیا خرما خطر ابتلا به دیابت را دارد؟



رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر