لاغری دانه های چیا نحوه استفاده از دانه های چیا برای کاهش وزن و کاهش وزن.


چگونه از دانه های چیا برای کاهش وزن و کاهش وزن استفاده کنیم؟

میدونی چه نسلی؟ چیست؟ آیا با خواص چیا آشنا هستید؟ دانه های چیا یا دانه های چیا یکی از سالم ترین غذاهای روی زمین هستند. دانه های این گیاه دارای بسیاری از مواد مغذی هستند که بسیار مفید و حتی برای فعالیت مغز و بدن ضروری هستند. اگر می خواهید خواص دانه های چیا برای کاهش وزن و سلامتی را بدانید ، انتهای این مقاله را با Ketocenter دنبال کنید.

2131501942335421920715523013849211126815833 600x400 - نحوه استفاده از دانه های چیا برای کاهش وزن و کاهش وزن.

چگونه از دانه های چیا برای کاهش وزن و کاهش وزن استفاده کنیم؟

دانه های چیا ، با وجود کوچک بودن ، انبار مواد مغذی هستند و این مواد مغذی آن را به ماده ای مفید برای کاهش وزن و برای سلامت بدن تبدیل کرده است.

رژیم کتوژنیک - چگونه از دانه های چیا برای کاهش وزن استفاده کنیم؟

دانه های چیا حاوی فیبر بسیار بالایی هستند. یعنی 40 درصد وزن دانه های چیا فیبر است. این فیبر بالا آن را به یک ماده رضایت بخش تبدیل کرده است. اگرچه فیبر نوعی کربوهیدرات است ، اما از نظر طبیعت با کربوهیدراتهای قابل هضم مانند نشاسته و شکر متفاوت است. علاوه بر این ، دانه های چیا 10 تا 12 برابر وزن خود در آب جذب می شوند و هنگامی که به معده می رسند ، دانه های ژله ای شکل می گیرند. این باعث می شود دیرتر گرسنه شوید ، مدت بیشتری احساس سیری خواهید کرد.

دانه های شیعه ؛ کالری بسیار کمی دارد

یکی دیگر از فواید دانه های چیا که به کاهش وزن کمک می کند این است که کالری بسیار کمی دارند. حدود دو قاشق غذاخوری دانه چیا تنها 101 کالری دارند و یکی از مغذی ترین دانه های کم کالری هستند. با وجود سیری زیاد ، این مقدار کالری بسیار اندک است.

دانه های شیعه ؛ سرشار از مواد مغذی

دانه های چیا سرشار از مواد مغذی هستند. تمام مواد مغذی آن از جمله پروتئین ، کلسیم ، چربی ، منگنز ، منیزیم ، فسفر ، فیبر ، ویتامین B3 و … به طور غیر مستقیم باعث افزایش سیری می شود.

دانه های شیعه ؛ افزایش متابولیسم

دانه های چیا منبع خوراکی چربی هستند که کلسترول خوب را افزایش داده و کلسترول بد را کاهش می دهد. وقتی دانه های چیا با منابع چربی دیگر مانند روغن ذرت و آلفا لینولئیک اسید جایگزین شوند ، تری گلیسیرید را کاهش داده و از چاقی جلوگیری می کنند.

دانه های شیعه ؛ کنترل قند خون

محتوای بالای امگا 3 ، منگنز و منیزیم در دانه های چیا به کاهش قند خون کمک می کند و به کنترل و بهبود دیابت نوع 2 کمک می کند.

دانه های شیعه ؛ کنترل فشار خون

مطالعات نشان داده است که مصرف منظم دانه های چیا در رژیم غذایی باعث بهبود و کنترل فشار خون می شود.

دانه های شیعه ؛ به هضم غذا کمک کنید

فیبر دانه چیا به بهبود هضم غذا و بهبود هضم کمک می کند. هضم بهتر غذا مساوی با کاهش نفخ ، کاهش تجمع آب و کاهش وزن است.

12367048 364 711x400 - چگونه از دانه های چیا برای کاهش وزن و کاهش وزن استفاده کنیم؟

در اینجا برخی دیگر از خواص دانه های چیا آمده است.

1- دانه های چیا و یبوست

فیبر بالای دانه های چیا عملکرد روده را بهبود می بخشد ، بنابراین یبوست را درمان می کند.

2. فاقد گلوتن

دانه های چیا حاوی گلوتن یا غلات نیستند. به همین دلیل است که می توانید از تمام مزایای تغذیه ای رژیم بدون گلوتن بهره مند شوید.

3- درمان بیماری زخمی الی

بیماری سلیاک یک بیماری حساس به گلوتن است. از آنجا که دانه های چیا فاقد گلوتن هستند ، راهی مناسب برای بهبود و درمان گلوتن هستند.

4. سرشار از آنتی اکسیدان است

یکی دیگر از ویژگی های چیا ، محتوای بالای آنتی اکسیدان ها است. آنتی اکسیدان های چیا از اکسیداسیون چربی های دانه جلوگیری می کند.

اگرچه مزایای مکمل های آنتی اکسیدانی هنوز مورد بحث است ، اما محققان نشان داده اند که جذب آنتی اکسیدان ها از طریق غذا می تواند برای سلامتی مفید باشد.

مهمتر از همه ، آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد بدن مبارزه می کنند. رادیکال های آزاد به مولکول های سلولی آسیب می رسانند و باعث پیری زودرس می شوند – بیماری هایی مانند سرطان.

5. خواب را بهبود بخشد

دو هورمون خواب وجود دارد: سروتونین و ملاتونین. هر دوی این هورمون ها توسط اسید آمینه تریپتوفان بدن تولید می شوند. دانه های چیا که سرشار از تریپتوفان هستند به خوابیدن و آرامش کمک می کنند. بر اساس یک مطالعه آمریکایی ، تریپتوفان به طور گسترده ای برای درمان اختلالات خواب استفاده می شود.

6. سلامت قلب را بهبود می بخشد.

با افزایش HDL یا کلسترول خوب بدن ، طبیعی است که سلامت قلب شما نیز حفظ شود. بنابراین اگر نگران سلامت قلب خود هستید ، می توانید از دانه های چیا در رژیم غذایی روزانه خود استفاده کنید.

7. جایگزینی تخم مرغ

لایه بیرونی دانه های چیا وقتی با مایعات مخلوط می شود متورم می شود و یک ژله در اطراف آن ایجاد می کند. به جای تخم مرغ ، می توانید از آن برای کاهش کلسترول ، افزایش محتوای غذایی میان وعده ها ، کیک ها ، کوکی ها استفاده کنید. برای تهیه جایگزین تخم مرغ ، 1 قاشق غذاخوری دانه چیا را با آب مخلوط کرده و 15 دقیقه بگذارید.

8. جذب ویتامین E را در بدن افزایش می دهد.

ویتامین E برای پوست شما بسیار مهم است. با خوردن روزانه دانه های چیا ، بدن شما می تواند ویتامین E را جذب کند ، زیرا حاوی سلنیوم است که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. به ازای هر 28 گرم دانه چیا ، مقدار سلنیوم حدود 15 میکروگرم است. با استفاده از این دانه های کوچک محافظت از بدن در برابر رادیکال های آزاد بسیار آسان است ، اما مطمئناً نمی توانید تنها به این غذای فوق العاده اعتماد کنید.

9- افزایش انرژی

مواد مغذی موجود در دانه های چیا ، مانند ویتامین B ، تیامین و نیاسین ، غذای بدن را به انرژی تبدیل می کند. این افزایش انرژی خلق و خوی شما را بهبود می بخشد ، فعالیت ها و نشاط روزانه شما را افزایش می دهد

10-جوانسازی پوست ، کمک به رشد مو و ناخن

پروتئین های دانه چیا و آنتی اکسیدان ها کلاژن را در پوست تولید می کنند و در نتیجه آن را جوان می کنند. کلاژن پروتئینی است که در سراسر بدن یافت می شود و جزء اصلی غضروف ، ماهیچه و استخوان است. علاوه بر این ، دانه های چیا حاوی اسیدهای چرب منیزیم هستند که التهاب را کاهش داده و در نتیجه رشد مو و ناخن را بهبود می بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید