متولد شده با دندان در تئاتر کوچه – تکنولوژی خبر


“Odd’s Bodkins” چه نمایشنامه ای!

اگر شما، بازی‌باز عزیز، خواهان سفر در زمان با انتقام هستید، پس دستم را بگیرید و با لیز دافی آدامز، نمایشنامه‌نویس، از طریق احساسات پانک سریع در خیالات خوشمزه‌اش، به انگلستان الیزابت بازگردید. با دندان متولد شد. در فصلی مملو از نمایش‌های جهانی، تولید خیره‌کننده Alley Theatre ممکن است جواهری باشد.

بد نیست که قهرمانان ما در دو دستی او نویسندگان برجسته نسل خود هستند: ویل شکسپیر و کیت مارلو. در این نسخه، شکسپیر، که تازه به لندن آمده است، آزمایش نشده است، به عنوان یک یاقوت، یک تنه روستایی … یک بازیگر توصیف شده است. مارلو مورد تجلیل قرار گرفت، اولین شاعر در میان اولین ها، خالق آثار موفقیت آمیز تنبورو تودور راک سال. آنها را در یک میخانه خلوت کنار هم قرار دهید تا مزاحم نشوید و از آنها بخواهید یک نمایشنامه تاریخی جدید را حذف کنند. هنری ششم، یک سه گانه نه کمتر.

آدامز تحقیقات خود را انجام داده است. اگر Main Street’s Or، کالیدوسکوپ شگفت‌انگیز او از تئاتر Restoration را که چارلز دوم، نل گوین و نمایشنامه‌نویس آلفا بن را در هم آمیخت، یا فیلم Dog Act ماه گذشته، همچنین از خیابان اصلی، افسانه دیستوپایی او که مادر شجاعت را با مکس دیوانه آمیخته بود، به خاطر دارید، از بازی کلمات منحصر به فرد او، دیدگاه سورئال او از جهان که بازتاب گذشته های دور است، یا آینده ای که برای ادامه دادن به دانش باستانی متکی است، بدانید. او قطعه پریود خود را می شناسد. نمایشنامه برجسته است، نه، نوازش شده، با انبوهی از ارجاعات تئاتر الیزابتی – Nashe، Greene، Beaumont و Fletcher، Holinshed’s Chronicles، و همکاران. یک سفر و نیم است. اگر این نام‌ها معنایی ندارند، نگران نباشید، آنچه روی صحنه است شما را مجذوب خود می‌کند.

مارلو (متیو آمنت فوق‌العاده) دوبله طلایی‌اش را به‌گونه‌ای که زاده‌ی خانه‌داری است، تظاهر می‌کند، اغوا می‌کند، فریاد می‌زند و می‌پوشد. او به خود می بالد: «من در حاشیه زندگی می کنم» و ما او را باور می کنیم. او طاووس ستاره تئاتر لندن است و در شهرت غوطه ور است. او نمی‌خواهد در این میخانه با شکسپیر آزمایش‌نشده گیر کند و مدام این «پسر» را زمین می‌گذارد و مدام در حال ساختن اوست. او رندی و خطرناک و سکسی است. ویل با خجالت می گوید: «کار کردن با شما باعث افتخار است. «باید اینطور بگویم»، کیت در جواب سرگردانی که موهایش را مانند یک اسلون رنجر پشت می‌کشد، گفت. او در یک ماموریت است و ویل هم ناخودآگاه اوست.

اگر بدنامی معروف مارلو (بی خدا، بی‌تفاوتی همجنس‌گرای تظاهر به ادعای سلطنتی)، یا پارانویای ملکه باکره (کیت «هیولای پیر» او را می‌خواند)، یا دسیسه‌های سیاسی که در اواخر عصر تودور مانند ونیزی‌ها وجود داشت را نمی‌دانید. ملیله، شما ممکن است با صحبت در مورد جاسوسان، کاتولیک های از بین رفته یا ضرب سکه ضرر کنید، اما، به من اعتماد کنید، چیزی که ممکن است واضح نباشد، فرعی ضرباتی است که هر دو نفر علیه یکدیگر انجام می دهند. ضربات غلیظ و سریع، مانند راپیر، تیز مانند زخم وارد می شوند. آیا آنها می توانند شیرهای عشق باشند؟

شکسپیر (یک دیلن گادوین فوق‌العاده تند، در شاید بهترین اجرایش در کوچه) احمق نیست. او هم قدر خودش را می داند. مارلو نیز این را درک می کند. او ممکن است ویل را با شوخی های اتاق خواب وسوسه کند تا او را ناراحت کند، اما او تحت تأثیر توانایی ذاتی ویل برای خلق و همدردی با شخصیت هایش، بدون توجه به ایراداتشان، قرار دارد. هر دو مرد توجه طرف مقابل را دوست دارند و ظاهر آنها مقدمه ای برای یک بوسه است. جنبه تاریک مارلو مانع اوست. او تهدید می کند که اگر ویل در بازی جاسوسی اش به او نپیوندد، خانواده کاتولیک را افشا خواهد کرد. سپس ویل را تهدید می کند. او قبلاً به دوست و نمایشنامه‌نویس همکارش توماس کید به چرخ شکنجه‌گر خیانت کرده است، بنابراین نمی‌توان گفت چه کاری ممکن است انجام دهد. شکسپیر عاشق چه کار است؟ پایان کاملاً غافلگیرکننده است – شاید بگویید شکسپیر. این سنگ بنای مناسب برای این نمایش جذاب است که به طور مداوم تمام شب را شگفت زده می کند.

لباس‌های تیز آلجو ویتی، گوت و رنسانس را به روش‌های چشم نوازی در هم می‌آمیزند – گل میخ‌های روی لبه رو به پایین چکمه‌های کیت یک لمس عالی هستند. مجموعه مینیمالیستی میخانه مایکل لوچر، البته تمام مشکی، با پس‌زمینه تودور با پانل‌های پلکسی گلاس، کاملاً برای محصولی مناسب است که دوران قدیم را با روح امروزی ترکیب می‌کند. کارگردان، راب ملروز، کار آدامز را با کشش پیشرانه ای که ما را به طور اجتناب ناپذیری به گرداب درام می کشاند، زیبا می کند. گرداب ها تا زمانی که به کلینچ برسند، سفت تر می شوند. ما تا آخر با این شخصیت ها هستیم.

با دندان متولد شد فقط جدیدترین و درخشان ترین افزوده به قانون بارد است. هیچ نمایشنامه نویس دیگری این همه علاقه را تحریک نمی کند. اما دیدن اینکه مارلو بزرگ نیز به حق خود می رسد بسیار دوست داشتنی است. گادوین و آمنت، از طریق طرح ادراکی آدامز، بنای چشمگیرتری را برای احترام به هر دوی آنها می سازند. این نمایشنامه که در مجموعه Alley All New به صورت کارگاهی اجرا شد، قطعی ترین موفقیت آمیز است.

یک یادداشت به بخش پشتیبانی:
من عاشق درام دورهمی هستم. برخلاف تهیه‌کننده افسانه‌ای فیلم ساموئل گلدوین («G» در MGM) که گفته می‌شود دیگر نمی‌خواهد فیلمی بسازد که مردم با پر می‌نویسند، من عاشق فیلم‌ها و نمایش‌هایی هستم که مردم با پر می‌نویسند. اما قلاب‌های شما اشتباه هستند، همان‌قدر که با شکوه هستند، مخصوصاً وقتی مارلو برای تحت تأثیر قرار دادن ویل، تیغ ابزارهای نوشتاری خود را باز می‌کند. به هر نقاشی رنسانس که در آن شخصی در حال نوشتن است نگاه کنید. بدون پر اسکرینگران پرهایی را می تراشیدند که انتهای آنها جوهر می گرفت و پوسته گران قیمت آنها را به هم می ریخت. غاز باید شبیه مداد باشد. فقط گفتن متاسف.

با دندان متولد شد. اجراها تا ۵ ژوئن ساعت ۱۹:۳۰ از سه شنبه تا پنجشنبه، ۲۰:۰۰ جمعه و شنبه، ۱۴:۳۰ بعد از ظهر شنبه و یکشنبه ادامه می یابد. Alley Theatre، ۶۱۵ Texas Avenue. برای اطلاعات بیشتر، با شماره ۷۱۳-۲۲۰-۵۷۰۰ تماس بگیرید یا به alleytheatre.org مراجعه کنید. ۲۸ تا ۵۷ دلار



رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر