مثال رژیم کتوژنیک تفاوت رژیم کتوژنیک با “رژیم کم کالری” چیست؟ فواید این رژیم برای بدن


رژیم کتوژنیک یا کتو یک رژیم کاهش وزن سریع است و بسیاری از افراد از این رژیم برای کاهش وزن استفاده می کنند. در رژیم کتو ، بدن شما به جای کربوهیدرات از چربی برای متابولیسم استفاده می کند. این بدان معناست که برای چربی سوزی باید از چربی در این رژیم استفاده کنید.

پرسش و پاسخ رژیم کتوژن 1 - نمونه ای از رژیم کتوژن

رژیم کتوژنیک چیست؟

کتوژنیک ، رژیم کتو ، رژیم غذایی با چربی بالا ؛ این یک پروتئین کم کربوهیدرات متوسط ​​است که برای کاهش سریع وزن بسیار مورد توجه قرار گرفته است. سوزاندن چربی اضافی بدن در رژیم کتو بدون احساس گرسنگی انجام می شود.

کتو ممکن است ساده ترین رژیم غذایی نباشد ، اما اگر از دستورالعمل های رژیم خود پیروی کنید ، رسیدن به هدف شما طولی نمی کشد و از نتایج آن بسیار خوشحال خواهید شد.

رژیم کتوژنیک چگونه عمل می کند؟

روش: رژیم کتوژنیک به این ترتیب ، کالری بیشتری از پروتئین ، چربی کمتر و کربوهیدرات کمتر دریافت می کنید. در طول رژیم کتو ، شما باید بیشتر کربوهیدراتهای قابل هضم مانند شکر ، نوشابه ، شیرینی و نان سفید را حذف کنید.

کربوهیدرات ها (محصولات حاوی قند) معمولاً منبع انرژی بدن هستند. اما این رژیم بدن را با چربی و در صورت لزوم پروتئین تامین می کند. در حقیقت ، استفاده از بافت چربی به عنوان سوخت به کاهش وزن شما کمک می کند. در رژیم کتو ، رژیم غذایی مبتنی بر کاهش مصرف کربوهیدرات ها (شکر ، نشاسته ، برنج ، نان و …) ، افزایش مصرف پروتئین و چربی است.

در رژیم کتوژنیک ، شما باید کمتر از 50 گرم کربوهیدرات در روز مصرف کنید و در نهایت انرژی مصرف کنید (قند خون ، که بدن می تواند به سرعت مصرف کند). معمولاً 3 تا 4 روز طول می کشد. سپس بدن شروع به تجزیه پروتئین ها و چربی ها برای دریافت انرژی می کند که می تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

siet 1 - نمونه رژیم کتوژنیک

تفاوت کتوژنیک با رژیم های کم کالری

طبق یک مطالعه ، افرادی که رژیم کتوژنیک داشتند ، 2.2 برابر وزن کمتری نسبت به افرادی که رژیم کم کالری داشتند ، کاهش دادند. سطح کلسترول تری گلیسیرید و HDL نیز در افرادی که رژیم کتو دارند بهبود یافته است.

دلایل مختلفی وجود دارد که نشان می دهد این رژیم بهتر از رژیم های کم چرب عمل می کند. یکی از دلایل این است که با کتوژنیک می توانید به دلیل رژیم های کم چربی ، وزن بیشتری را کاهش دهید ، حتی اگر گرسنه نباشید.

برخی از فواید این رژیم عبارتند از:
  • کمک به کاهش سریع وزن ؛
  • افزایش مقاومت بدن در برابر سرطان ؛
  • آکنه ناشی از آکنه است ؛
  • مبارزه با دیابت ؛
  • درمان صرع ؛
  • رفع اختلالات سیستم عصبی ؛
  • درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک

1 z31KKC7rnDxlxiiZQwUgMQ - مثال رژیم کتوژنیک

چگونه می توان رژیم کتوژنیک گرفت؟

چگونه کتوژنیک را شروع کنیم؟ اگرچه روشهای مختلفی برای شروع کتو وجود دارد که می توانید امتحان کنید ، اما بهترین نتایج معمولاً از 5 مرحله زیر بدست می آید.

  • فاز اول. توقف سریع گلوکز از غذاهای کربوهیدرات دار ، از جمله غلات کامل ، سبزیجات نشاسته ای ، میوه ها و غیره ؛
  • مرحله دوم. این به بدن شما کمک می کند تا منبع جایگزین سوخت – چربی (آووکادو ، روغن نارگیل ، ماهی قزل آلا) را پیدا کند.
  • فاز SUM در عین حال ، در غیاب گلوکز ، بدن نیز شروع به سوزاندن چربی و تولید کتون می کند.
  • مرحله 4: هنگامی که سطح کتون ها در خون به نقطه خاصی می رسد ، شما وارد حالت کتوز می شوید.
  • مرحله 5: این وضعیت ، ناشی از سطوح بالای کتون ، منجر به کاهش سریع و سریع وزن قبل از رسیدن به وزن سالم و پایدار می شود.

توصیه هایی برای پیروی از رژیم کتوژنیک

شما سالهاست به رژیم غذایی عادت کرده اید. رژیمی که در آن گندم و برنج بخش عمده ای از رژیم غذایی شما هستند. حالا داستان فرق می کند. فرض بر این است که شما بیشتر از حد معمول چربی و کربوهیدرات کمتری مصرف می کنید. این تغییر برای بسیاری گیج کننده است. ما توصیه می کنیم که در صورت امکان ، قبل از شروع رژیم با یک متخصص مشورت کنید.

آب و نمک را به خاطر بسپارید.

هنگام شروع رژیم کتو یا رژیم کم کربوهیدرات دیگر ، مطمئن شوید که مایعات زیادی مصرف می کنید. فراموش نکنید که آب همیشه بهترین انتخاب شما است. همچنین از مقدار زیادی نمک استفاده کنید. مصرف نمک علائم اولیه رژیم غذایی مانند سردرد و دردهای عضلانی را کاهش می دهد.

کتوژنیک برای چه کسانی ممنوع است؟

رژیم کتوژنیک برای کسانی که اضافه وزن دارند ، دیابت دارند یا در تلاش برای بهبود متابولیسم هستند بسیار مناسب است. اما برای ورزشکاران حرفه ای که می خواهند عضلات بدن خود را بسازند یا برای افزایش وزن تلاش می کنند ، رژیم غذایی مناسب نیست. این رژیم ، مانند سایر رژیم های غذایی ، تنها در صورتی موثر خواهد بود که به مدت طولانی به آن پایبند باشید.

نمونه ای از رژیم کتوژنیک

در روز شنبه.

صبحانه: تخم مرغ سرخ شده: سبزیجات با روغن نارگیل

خاکستر آنچ – سالاد مرغ با روغن زیتون و یک مشت بادام

شام: استیک مرغ یا گوشت با سبزیجات

یکشنبه

صبحانه: 100٪ تخم مرغ و ژامبون

استیک مرغ یا گوشت با سبزیجات

شام بدون چیزبرگر با سبزیجات سرخ شده در کره

دوشنبه

صبحانه. املت با سبزیجات سرخ شده در کره

: آش سالاد میگو با مقداری روغن زیتون

عصرانه. گوشت چرخ کرده سرخ شده در پیاز با سبزیجات سرخ شده در کره

سهشنبه

صبحانه: تخم مرغ سرخ شده: سبزیجات با روغن نارگیل

پاییز آنچ مانند شام دیشب ، گوشت چرخ کرده در پیاز سرخ شده با سبزیجات سرخ شده در کره

شام: ماهی قزل آلا سرخ شده در کره با سبزیجات

چهار شنبه

صبحانه: 100٪ تخم مرغ: ژامبون

سالاد مرغ با روغن زیتون و یک مشت بادام

شام با کوفته کوال هال با سبزیجات

پنج شنبه

صبحانه. املت با سبزیجات سرخ شده در کره

: خاکستر: مثل شام روز قبل

شام با گوشت گوسفند چرب با سبزیجات

جمعه:

صبحانه: 100٪ تخم مرغ: ژامبون

: خاکستر: استیک گوشت با سبزیجات

عصرانه. مرغ کبابی یا کبابی با سبزیجات خام

توصیه می شود در رژیم کاهش وزن خود از انواع سبزیجات استفاده کنید و همچنین با تهیه غذاهای مختلف با تزئینات جالب ، رژیم را برای خود آسان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید