مضرات رژیم بدون کربوهیدرات


بدون عروق بدون خطرات رژیم کربوهیدرات

بدن انسان به گونه ای ساخته شده است که با ترکیبی متعادل و متعادل از غذاها کار کند. متأسفانه برخی رژیم ها وجود دارند که سعی می کنند با حذف یک نوع غذا ، مانند کربوهیدرات ها ، وزن خود را کاهش دهند. رژیم محدود کربوهیدرات برای بدن مفید نیست و می تواند باعث بیماریهای مختلفی شود که برخی از آنها در زیر ذکر شده است. مضرات رژیم بدون کربوهیدرات.

1- سنگ کلیه

سنگهای کلیه هنگامی تشکیل می شوند که اسید اوریک (اگزالات کلسیم) در کلیه متبلور شده و به مرور زمان سنگ ایجاد می کند. فقط فیبر نامحلول موجود در کربوهیدراتها باعث کاهش جذب کلسیم ، کاهش میزان کلسیم در ادرار ، جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه می شود. توصیه می شود حداقل 30 گرم فیبر در رژیم غذایی روزانه خود داشته باشید. این امر با رژیم های کم کربوهیدرات امکان پذیر نیست.

2- یبوست و عملکرد نامناسب روده

برای اینکه روده ها به درستی کار کنند ، بدن ما حداقل به 30 گرم فیبر در روز نیاز دارد. الیاف به دو نوع تقسیم می شوند: دسته اول ، الیاف محلول در آب ، دسته دوم ، انواع نامحلول در آب. فیبر نامحلول نقش مهمی در کاهش زمان تولید و دفع مدفوع دارد. رژیم های کربوهیدرات کم کربوهیدرات حاوی فیبر نامحلول کمتری هستند که خطر یبوست را افزایش می دهد و یبوست مکرر خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را افزایش می دهد. توصیه می شود غلات کامل ، لوبیا ، میوه ها ، سبزیجات و جو را در رژیم غذایی خود غنی کنید که سرشار از فیبر محلول و نامحلول هستند. مصرف فیبر خطر ابتلا به یبوست ، سندرم روده تحریک پذیر ، بواسیر و سرطان روده را کاهش می دهد.

3- افزایش کلسترول

رژیم کم کربوهیدرات و فیبر بالا خطر بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد. این رژیم ها افراد را تشویق می کند تا مقدار زیادی پروتئین حیوانی بخورند که سرشار از کلسترول و چربی های اشباع شده است. افزایش مصرف این نوع غذا منجر به افزایش کلسترول بد (LDL) می شود که خطر سفت شدن عروق و حملات قلبی را افزایش می دهد. فیبر غنی از رژیم های کربوهیدرات دار ، خطر سفت شدن ، گرفتگی و لخته شدن عروق و همچنین حمله قلبی و سکته را کاهش می دهد. رژیم غذایی سالم حاوی 15-10٪ پروتئین ، 55-65٪ کربوهیدرات و 35-25٪ چربی است.

4- پوکی استخوان

پوکی استخوان ، زمانی اتفاق می افتد که تراکم استخوان کاهش می یابد. به دلیل از دست دادن کلسیم به مدت طولانی رخ می دهد. بسیاری از عوامل تغذیه ای باعث پوکی استخوان می شوند. وقتی میزان پروتئین مصرفی در رژیم غذایی روزانه بسیار زیاد است. کلسیم دفع شده از طریق ادرار نیز افزایش می یابد. تحقیقات نشان داده است که اگر از رژیم غذایی پر پروتئین و کم کربوهیدرات برای مدت طولانی پیروی می کنید. خطر ابتلا به پوکی استخوان افزایش می یابد. واقعیت این است که کمبود منابع پروتئینی نیز باعث پوکی استخوان می شود. و به همین دلیل است که یک رژیم غذایی سالم باید شامل رژیم متعادل همه گروه های غذایی باشد.

معایب رژیم بدون کربوهیدرات متخصص تغذیه اصفهان

کاهش توده عضلانی کاهش متابولیسم

رژیم غذایی رژیمی است که در دراز مدت بدن را از کالری لازم محروم می کند. منجر به کاهش متابولیسم و ​​از دست دادن توده عضلانی می شود. از دست دادن عضلات یکی از عوامل اصلی افزایش وزن است. اگر سعی کنیم در مدت کوتاهی وزن خود را کاهش دهیم ، ماهیچه های خود را از دست می دهیم. رژیم هایی که نوید کاهش وزن زیادی در مدت زمان کوتاه را می دهند ، اثرات مشابهی دارند.

6- کمی ورزش کنید

کربوهیدراتها منبع اصلی انرژی بدن هستند. و منبع تغذیه برای ماهیچه ها و مغز هستند. رژیم کربوهیدرات کم کربوهیدرات مقدار کمی گلیکوژن در ماهیچه های کبد تولید می کند ، که به نوبه خود باعث کاهش کار عضلات و باعث ضعف و خستگی می شود. ATP منبع اصلی انرژی ماهیچه ها است. با حرکت ماهیچه ها ، یک مکانیسم شیمیایی ATP را تجزیه می کند تا انرژی را از آن آزاد کند. فقط مقدار کمی ATP در هر عضله برای چند انقباض و اکستنشن ذخیره می شود. و ماهیچه ها به ATP بیشتری نیاز دارند. کربوهیدراتها منبع اصلی تأمین ATP هستند و در صورت عدم دسترسی ، از اسیدهای چرب موجود در اسیدهای آمینه استفاده می شود.

این منابع چندان م effectiveثر نیستند ، بنابراین احساس خستگی می کنید. و نمی توانید ورزش کنید که فعالیت بدنی کافی برای کاهش وزن داشته باشید. کربوهیدرات های غنی از کربوهیدرات به آرامی قند خون را بالا می برند. آنها منابع خوبی از انرژی هستند. این به شما انرژی لازم برای ورزش را می دهد.
بنابراین ، رژیم های کاهش وزن بر اساس مصرف کربوهیدرات کم است. آنها تأیید نشده اند و به دلیل انرژی عضلانی کافی و مغز و احساس ضعف و خستگی ناتوانی در ورزش و. گزینه مناسبی برای کاهش وزن نیستند. رژیم غذایی سالم برای کاهش وزن زمانی است که همه گروه های غذایی کافی باشند و فرد احساس ضعف ، خستگی یا گرسنگی نکند.


دکتر رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


دکتر رضا اطمینانانی می تواند با ارائه روشهای اولیه تغذیه مقدار غذا و.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه اصفهان کلیک کنید.


مطالب پیشنهادی:

مصرف هندوانه یا چاقی

مصرف زیاد گوشت قرمز ممنوع است

استراتژی های کنترل گرسنگی

راهنمای خرید لبنیات

منابع غذایی آنتی اکسیدان ها

رابطه بین تغذیه و خلق و خو



دیدگاهتان را بنویسید