نقش کلسیم در بدن چیست؟ در مورد این ماده حیاتی بیشتر بدانید


همه ما نام کلسیم را شنیده ایم. ما می دانیم که کلسیم به سلامت استخوان ها کمک می کند. اما آیا این تنها عملکرد کلسیم برای حفظ سلامت استخوان ها است؟ در این مقاله در مورد نقش کلسیم در بدن صحبت خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید تا نقش این ماده معدنی قدرتمند را بهتر بشناسید.

نقش کلسیم در بدن چیست؟

  • تنظیم ضربان قلب بدن ؛
  • کاهش بی خوابی ؛
  • تأثیر بالقوه بر متابولیسم آهن در بدن.
  • تنظیم سیستم عصبی بدن ، به ویژه انتقال محرک های عصبی ؛
  • استحکام استخوان ؛
  • عملکرد بهتر ماهیچه ها ؛
  • انتقال پیام های عصبی ؛
  • به بافت خون کمک می کند ؛
  • سلامت دهان و دندان را ارتقا دهید.
نقش کلسیم در بدن چیست؟

علائم کمبود کلسیم در بدن چیست؟

  • پوکی استخوان؛
  • پوکی استخوان؛
  • راشیتیسم ؛
  • شکنندگی ناخن ها و دندان ها ؛
  • در عضلات ؛
  • ضعف عضلانی؛
  • عفونت های مکرر ؛
  • کاهش وزن.

بهترین منابع کلسیم کدامند؟

  • انواع محصولات لبنی ؛
  • دانه ها؛
  • ماهی ساردین و ماهی ؛
  • بادام ها؛
  • کرگدن ؛
  • غلات؛
  • انجیر

چرا کلسیم مصرف می کنیم؟ آیا هنوز علائم کمبود کلسیم را داریم؟

جالب است بدانید که دریافت کلسیم کافی نه تنها به بدن شما در تامین کلسیم کمک نمی کند. در واقع بدن شما باید بتواند کلسیم کافی را جذب کند. ویتامین D مهمترین عامل جذب کلسیم در بدن است. در غیاب ویتامین D ، بدن شما فقط 10 تا 15 درصد کلسیم دریافتی خود را جذب می کند. بنابراین ، بقیه کلسیم آزاد می شود. این موضوع دو موضوع اصلی را مطرح می کند. اول از همه ، شما انتظار دارید که سیستم بدن شما خوب کار کند و کلسیم کافی دریافت کنید. اما این اصلا اینطور نیست. دوم ، 85-90 calcium کلسیم دفع می شود. کلسیم از طریق کلیه ها دفع می شود. این امر همچنین باعث تجمع کلسیم در کلیه ها می شود. این بدان معناست که شما مشکلات جدی کلیوی خواهید داشت. علاوه بر ویتامین D ، برای جذب بهتر کلسیم باید منیزیم مصرف کنید.

نقش کلسیم در بدن چیست؟

بهترین منبع کلسیم چیست؟

بسیاری از سبزیجات حاوی کلسیم هستند. به عنوان مثال ، می توانید با خوردن کلم و اسفناج مختلف کلسیم دریافت کنید. اما محصولات لبنی قطعاً بهترین منبع کلسیم هستند. طبق توصیه پزشکان و متخصصان تغذیه ، هر فرد بالغ باید 1-2 لیوان شیر در روز مصرف کند. همچنین توصیه می شود از 1 فنجان ماست استفاده کنید. اگر رژیم دارید ، می توانید از محصولات لبنی کم چرب استفاده کنید. حتی اگر مشکلات گوارشی با محصولات لبنی دارید ، می توانید محصولات لبنی بدون لاکتوز را جایگزین کنید.

برای سالم تر بودن می توانید از محصولات پروبیوتیک استفاده کنید. این محصولات حاوی تعدادی باکتری مفید هستند. بنابراین ، آنها می توانند میکروارگانیسم های بدن شما را متعادل کنند.

بنابراین ، دوستان عزیز ، در مورد نقش کلسیم در بدن چه احساسی دارید؟ آیا تا به حال از نقش کلسیم در بدن مطلع بوده اید؟ چگونه کلسیم خود را دریافت می کنید؟ نظر و تجربه خود را با ما و دوستان موبایل خود به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که همه ما منتظر نظرات و تجربه شما دوستان عزیز هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید