نکات کاربردی برای پیشگیری از اضافه وزن کودکان – دکتر رویا خادمیان


1421786032390 - نکات کاربردی برای جلوگیری از اضافه وزن کودکان

نکات کاربردی برای جلوگیری از اضافه وزن کودکان

همانطور که همه اعضای خانواده از انتخاب و پیگیری شیوه زندگی سالم بهره مند می شوند ، کودکان نیز می توانند با کمک والدین و خانواده خود به وزن سالم و رشد برسند. تغذیه سالم ، اجتناب از غذاهای ناخواسته بالا افزایش فعالیت بدنی برخی از مواردی است که می تواند به شما در رسیدن به این هدف کمک کند.

کودکان چاق و دارای اضافه وزن اغلب از دبستان شروع می کنند. این یک نگرانی عمده است زیرا بسیاری از کودکان دارای اضافه وزن همچنان در بزرگسالان به این کار ادامه می دهند. مراقبین اولیه تأثیر عمده ای بر رژیم غذایی و شیوه زندگی کودکان دبستانی دارند. البته لوازم خانگی ساده نیز بی تاثیر نیستند. برای یادگیری نحوه کنترل چاقی و کنترل وزن در کودکان ، این مقاله را از دست ندهید.

عادات غذایی کل خانواده خود را تغییر دهید

تغذیه سالم و انتخاب فعالیتهای بیشتر برای کل خانواده مفید است ، بنابراین سعی کنید سایر اعضای خانواده را نیز در این تغییر دخیل کنید. در این صورت ، اگر سایر اعضای خانواده اضافه وزن یا چاقی داشته باشند ، می توانند به راحتی به وزن سالم مورد نظر خود برسند.

در این زمینه میان وعده های سالم تهیه کنید ؛ میان وعده غذایی بخش مهمی از رژیم غذایی کودک است و نباید از آن غافل شد. کالری قبل از میان وعده ها کم است. به عنوان مثال ، می توان از میوه ها و سبزیجات استفاده کرد.

از نوشیدنی های ناسالم خودداری کنید: از نوشیدنی های گازدار و شیرین خودداری کنید. سعی کنید کودکان را به نوشیدن آب و شیر کم چرب تشویق کنید.

تمرینات و فعالیتها با فرزند خود

پیاده روی کنید ، بازی کنید ، دوچرخه سواری کنید ، با کودک خود ورزش کنید. کودکان مدرسه ای حداقل 60 دقیقه فعالیت در روز نیاز دارند. تلویزیون و تماشای بازی های رایانه ای برای کودکان مدرسه ای را کمتر از دو ساعت در روز و برای کودکان پیش دبستانی کاهش دهید.

البته رعایت چند نکته در رژیم غذایی کودکان مدرسه ای (در صورت حضور در مدرسه) ضروری است:

از معلمان یا مدیر فرزند خود در مورد آموزش شیوه زندگی سالم که در مدرسه ارائه می شود بپرسید.

تنقلات پرچرب (مانند سیب زمینی سرخ کرده) را در غذای کودک قرار ندهید.

کودک خود را به نوشیدن آب به عنوان نوشیدنی اصلی در مدرسه تشویق کنید.

به فرزند خود در مورد انتخاب غذای سالمتر در مدرسه آموزش دهید.

یاد آوردن:

کودکان نقش مهمی در کمک به کودکان در ایجاد عادات غذایی سالم دارند. محدود کردن زمان تماشای تلویزیون یا انجام بازی های رایانه ای کودکان را تشویق کنید تا فعالیت بدنی انجام دهند.

اگر تمام اعضای خانواده اضافه وزن یا چاقی داشته باشند ، می توانند به راحتی به وزن سالم برسند ، مشروط بر اینکه همه آنها سبک زندگی سالم تری داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید