وقتی نوبت به کاهش وزن بعد از 60 سال می رسد ، شما حق انتخاب دارید. اکنون خوش بگذرانید یا بعداً سرگرم شوید.


لذت به عنوان “احساس رضایت و لذت شاد” تعریف شده است.

وقتی نوبت به زندگی خوب می رسد ، چه چیزی شما را خوشحال می کند؟ آیا از این بابت ، داشتن انرژی ، ارتباط با افراد ، چیزهایی که به شما علاقه دارند احساس خوبی دارید؟ فکر می کنم اینها چیزهایی است که اکثر ما از آن لذت می بریم.

مسئله این است که هیچ یک از این موارد به طور خودکار اتفاق نمی افتد. شما فقط باید با کمک هایی که نسبت به دیگران انجام می دهید تمایز بیشتری قائل شوید.

اخیراً با یک مشتری در مورد سرگرمی صحبت کردم. او می خواهد وزن کم کند و بهتر بخوابد. اما او همچنین می داند که عاطفی خوار است ، متوجه می شود وقتی شیرینی می خورد آرام می گیرد. آیا آشنا به نظر می رسد؟

این به دلایل زیادی برای بسیاری از ما مشکل ایجاد کرده است. در کودکی ، احتمالاً وقتی از سه چرخه ما افتادید یا از شوک بیدار شدید احساس شیرینی می کردید. ارتباط بین درد و تسکین فوری قطع شده است.

وقتی شیرینی می خورید ، ممکن است متوجه شوید که در حال حاضر احساس بهتری دارید. شیرینی ها بدجنس هستند زیرا به مرکز لذت مغز ضربه می زنند: شما احساس بهتری دارید. شما از یک لحظه لذت می برید.

اما بعد واقعیت به چشم می خورد. مشکلی که شما مشخص کرده اید حل نشده است. و شما خود را به دلیل حمایت نکردن از هدف کاهش وزن یا سلامت عمومی ساده مورد انتقاد قرار می دهید. “چی فکر میکردم؟” می توانید بگویید “چرا وقتی من می توانستم اقداماتی را انجام دهم که لذت بخش تر بودند ، من را منحرف کردید؟”

لذت بلند مدت احساسی است که وقتی چشم خود را نگه می دارید و اقدامات شما بر روی هدف بلند مدت متمرکز می شود. لحظاتی دارید که می خواهید از یک لحظه لذت ببرید ، اما تکنیکی را برای یادآوری بالاترین هدف خود ایجاد کرده اید.

ممکن است بخواهید یک مانترا ایجاد کنید تا نتایج قابل اطمینان تر و رضایت بخش تری به دست آورید.

“من می دانم در دراز مدت چه می خواهم” یا “این لذت لحظه ای مشکل من را حل نمی کند”

: یا ممکن است با یک فعالیت مثبت مانند پیاده روی ، یوگا یا صحبت با کسی حواس شما را پرت کند.

ایده این است که لذت آنی را که از لذت بیش از حد دریافت می کنید بشناسید ، فقط شما را منحرف می کند و ممکن است باعث آسیب شود. این کار شما را از دستیابی به لذتی که می توانید از اهداف بلند مدت خود برای داشتن احساس بهتر ، افزایش وزن کمتر ، داشتن انرژی بیشتر و غیره بدست آورید جلوگیری می کند.

به محض تشخیص وسوسه ، مکث کنید و فکر کنید. آیا می خواهم همین حالا از این کاسه بستنی یا پیتزای پنیری لذت ببرم یا می توانم احساسات را تنفس کنم و به خودم یادآوری کنم که چقدر خوب هستم؟ وقتی وزن بهتری داشته باشم ، انرژی بیشتری خواهم داشت و غیره.

هیچ یک از ما همیشه در این راه موفق نیستیم ، اما وقتی می توانید در بیشتر موارد موفق باشید ، به خود بسیار افتخار خواهید کرد.

این روزها برای تناسب اندام چه می کنید؟ آیا از سلامت و توانایی های جسمانی خود راضی هستید؟ چرا و چرا نه؟ آیا شخصا بعد از 60 سال وزن کم کرده اید؟ لطفاً به گفتگو بپیوندید.