چرا چربی شکم با وجود تمرینات بدنی از بین نمی رود؟ – دکتر رویا خادمیان


چرا نشستن به کاهش وزن کمک نمی کند؟

چرا چربی شکم با وجود تمرینات بدنی از بین نمی رود؟

این تصور غلطی است که هدف قرار دادن ماهیچه های شکم یا ورزش روی این ماهیچه ها باعث کاهش چربی شکم می شود ، در حالی که کارشناسان می گویند برای از بین بردن چربی شکم ، لازم است از رژیم غذایی منظم برای سوزاندن چربی پیروی کنید. و تمرینات قدرتی برای کل بدن است ، نه فقط عضلات شکم.

در اینجا برخی از باورهای غلط رایج در مورد از دست دادن چربی شکم آورده شده است.

مصرف نوشابه های گازدار:

مصرف نوشابه گازدار که باعث نفخ می شود ، راهی برای افزایش چربی شکم است. به طوری که افرادی که روزانه دو یا چند لیوان نوشابه گازدار مصرف می کنند ، اندازه بدن آنها 6 برابر بیشتر از افرادی است که از این نوشیدنی ها خودداری می کنند.

از غذاهای فرآوری شده استفاده کنید:

غذاهای فرآوری شده مانند قند و چربی های اشباع باید حذف شوند. اگر واقعاً می خواهید وزن کم کنید و چربی شکم را از بین ببرید. غذاهای فرآوری شده حاوی مقدار زیادی سدیم هستند که منجر به تجمع مایعات در بدن می شود. همچنین میزان چربی در هر وعده غذایی باید کمتر از 0.5 گرم باشد ، در حالی که بسیاری از افراد این چربی را بیشتر مصرف می کنند.

مصرف الکل:

مصرف الکل ، چون حاوی مقدار زیادی قند است ، به خودی خود باعث افزایش دور کمر و چاقی شکمی می شود.

از تمرینات قلبی عروقی خودداری کنید.

این تمرینات باید برای از بین بردن چربی اضافی شکم انجام شود. تمرینات قلبی عروقی یا هوازی برای هر تمرین 15 تا 60 دقیقه طول می کشد ، که قلب شما را مجبور به کار می کند ، گروه های اصلی عضلانی شما مانند ساق پا ، ران و باسن را درگیر می کند (اگرچه برخی از تمرینات مانند شنا و اسکی شامل همه ماهیچه ها می شود) بدن تمرینات قلبی عروقی معمولاً شامل پیاده روی ، دویدن و دوچرخه سواری است. برای انجام این ورزش نیازی به عضویت در یک باشگاه ورزشی ندارید ، اما گاهی اوقات استفاده از برخی تجهیزات ورزشی انتخاب گسترده تری را در اختیار شما می گذارد. اینها شامل استپ ها ، اسکی روی زمین ، دویدن ، قایقرانی و غیره است.

نادیده گرفتن تمرینات قدرتی:

بزرگترین تصور غلط این است که کاردیو قوی تر از تمرینات قدرتی است. با این حال ، تمرینات قدرتی با افزایش توده عضلانی ، متابولیسم را افزایش می دهد. هرچه بدن شما عضلانی تر باشد ، کالری بیشتری می سوزانید ، بنابراین تمرینات قدرتی باید به اندازه قلب شما مهم باشد.

حذف کامل آرپ ها:

رژیم های کم چرب مضر هستند و بدون آن نمی توانید بسیاری از مواد مغذی را به درستی جذب کنید.

مزمن به استرس مزمن بروید:

این حالت روحی عاملی برای افزایش تجمع چربی شکم در افزایش وزن است که به دلیل ترشح کورتیزول ، هورمونی است که توسط غدد فوق کلیوی ترشح می شود.

برای پرهیز از از جانب: مصرف: کربوهیدرات ها:

اگر می خواهید چربی شکم یا کل چربی بدن را از بین ببرید ، باید گروه های کربوهیدرات پیچیده را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا حجم ماهیچه ها افزایش یابد. 45-65 درصد کالری شما باید از کربوهیدراتهای سالم تامین شود.

عدم دریافت پروتئین کافی:

غذاهای غنی از پروتئین وزن شما را کنترل می کنند و هورمون گرلین را که با سیری و فعالیت مرتبط است حفظ می کنند.

کمبود خواب:

کمبود خواب و افزایش وزن ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. از نظر علمی ثابت شده است که ساعات کوتاه خواب با افزایش سایز کمر ارتباط دارد. کم خوابی میل به خوردن غذاهای پرکالری را افزایش می دهد و سوخت و ساز بدن را کاهش می دهد.

از نوشیدن چای سبز خودداری کنید:

اگر برای از بین بردن چربی دور کمر و شکم مشکل دارید ، چای سبز بنوشید. این نوع چای حاوی آنتی اکسیدانی به نام کاتچین است که در حین ورزش چربی بیشتری می سوزاند.

دیدگاهتان را بنویسید