چقدر “بستنی” بخوریم؟ – دکتر رویا خادمیان


به علاوه کیش 958x600 1 - چقدر

چقدر “بستنی” بخوریم؟

بستنی کالری زیادی دارد و میزان چربی و قند آن نیز کم نیست ، بنابراین در مصرف آن باید به نکات زیر توجه کنیم: هوای گرم و تعریق زیاد کاهش قند ما را مجبور به مصرف بستنی می کند. یک غذای خوشمزه که رنگ ها و طعم های متنوعی دارد ، اما س questionال این است که آیا می توانیم به اندازه دلخواه بستنی بخوریم؟ در اینجا چند نکته وجود دارد.

شرایط منحصر به فرد هر فرد

به طور کلی میزان مصرف بستنی از فردی به فرد دیگر متفاوت است تا جایی که برای سلامتی مضر نیست. میزان مصرف بستنی در روز بستگی به رژیم غذایی و کالری دریافتی از سایر منابع غذایی دارد.

ارزش غذایی بستنی

بستنی از شیر ، شکر و سایر افزودنی ها تهیه می شود ، بنابراین منبع خوبی از پروتئین ، کلسیم ، ویتامین B12 ، ریبوفلاوین و سایر عناصر کمیاب است. اگر یک لیوان شیر 3 تا 150 کیلوکالری انرژی به بدن انسان بدهد ، همین مقدار بستنی می تواند دو برابر کالری بیشتری تأمین کند.

مناسب برای کودکان افراد لاغر

بستنی گزینه مناسبی برای کودکان کم وزن یا افرادی است که می خواهند وزن خود را افزایش دهند ، اما سایر افراد باید توجه داشته باشند که بستنی پر کالری می تواند باعث چاقی شود. از آنجا که بستنی سرشار از چربی است ، خوردن آن برای افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی ، چربی خون بالا و کبد چرب توصیه نمی شود.

برنامه ریزی برای بیماران دیابتی

بیماران مبتلا به دیابت نباید از خوردن بستنی محروم شوند ، بلکه می توانند با تنظیم دقیق رژیم غذایی خود از خوردن بستنی لذت ببرند.

استفاده از بستنی در کودکان

کودکان زیر سه سال آنزیم مسئول متابولیسم چربی را که منجر به تولید کلسترول می شود ندارند ، بنابراین والدین نباید نگران مصرف زیاد بستنی توسط فرزندان خود باشند ، اما باید مراقب باشند که قبل از خوردن بستنی نخورند. اشتهای کودک را سرکوب می کند.

مواد روکش بستنی

کاکائو ، قهوه و شکلات ، که به برخی بستنی ها اضافه می شوند ، می توانند بر جذب مواد مغذی تأثیر منفی بگذارند. مواد نگهدارنده و رنگ بستنی می توانند بیش فعالی را در کودکان تشدید کنند. بنابراین بستنی های صنعتی که دارای مواد افزودنی و نگهدارنده هستند باید کمتر مصرف شوند.

علت سردرد بعد از خوردن بستنی

یکی از متخصصان تغذیه می گوید: خوردن بستنی بر ترشح انتقال دهنده های عصبی تأثیر می گذارد ، می تواند عروق خونی را تنگ یا گشاد کند که می تواند باعث سردرد شود. دمای بستنی در ایجاد این سردردها بسیار مثر است ، بنابراین بهتر است افرادی که این مشکل را دارند اجازه دهند بافت بستنی کمی نرم شود و سپس آن را مصرف کنند. »

بستنی و سازمان شام

بستنی از شیر پر چرب ، خامه و کالری بالایی دارد ، بنابراین غذای بعدی باید به اندازه یک قاشق غذاخوری چربی باشد. همچنین بهتر است افراد بعد از خوردن بستنی میزان شکر را در رژیم غذایی خود کاهش دهند.

برای بهره مندی از رژیم آنلاین دکتر روی خادمیان ، روی پیوند زیر کلیک کنید.

برنامه غذایی دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید