چه چیزی تأثیر قهوه را از بین می برد؟ (و 4 فعالیت موثر)


اگر شما از آن دسته افرادی هستید که عادت به نوشیدن قهوه در اوقات فراغت خود دارید ، ممکن است تأثیر آن را بر روحیه خود احساس کرده باشید. روابط بین قهوه و اعصاب پیچیده است ، اما علائم آن عبارتند از:

  • افزایش ضربان قلب
  • انحرافات:
  • اضطراب
  • عصبانی شدن
  • سرگیجه
  • تولید عرق
  • تنگی نفس

وقتی از کافئین استفاده می کنید ، شادی ابتدا بر تمام وجود شما پخش می شود. متأسفانه ، این احساس به سرعت از بین می رود ، تنها چیزی که باقی می ماند عصبی شدن است. اما چگونه می توانید اثرات قهوه و عصبانیت آن را از بین ببرید؟

در اینجا چند روش برای خلاص شدن سریعتر از کافئین آورده شده است.

1. آب بنوشید

یک راه م effectiveثر برای رهایی از عصبی ، پاکسازی سیستم بدن با آب است. جوهر که در آن نوشیدن اثرات کافئین را در مدت زمان نسبتاً کوتاهی کاهش می دهد. کم آبی بدن گاهی اوقات می تواند عصبانیت شما را تشدید کند ، بنابراین نوشیدن مقدار زیادی آب به بهبود شما کمک می کند. سعی کنید برای هر فنجان قهوه خود یک لیوان آب بنوشید. بعداً از این توصیه من تشکر خواهید کرد.

2. تمرینات

وقتی کافئین وارد بدن شما می شود ، احتمالاً نمی توانید بی حرکت بنشینید. ورزش به سوزاندن و آزادسازی کافئین کمک می کند و تمام انرژی ناخواسته ای را که جمع کرده اید از بین می برد. سعی کنید حرکات کششی ، پیاده روی سریع یا دویدن انجام دهید. همه اینها به بهبود ذهن ، بدن و روح شما کمک می کند.

3. صبور باشید

خوشبختانه ، اثرات کافئین سرانجام به خودی خود از بین می رود. هنگامی که منتظر پایان چیزی هستید ، همیشه می توانید تکنیک های تنفس را تمرین کنید. به طور معمول ، اگر بتوانید به مدت طولانی با این وضعیت کنار بیایید ، چند ساعت دیگر به حالت عادی برمی گردید.

4. چای گیاهی بنوشید

چای گیاهی اثرات کافئین را بر بدن خنثی می کند. این نوشیدنی های جادویی بدون کافئین فواید زیادی برای سلامتی دارند. به عنوان مثال ، آنها به هضم غذا ، محافظت از سلول ها و بهبود سرماخوردگی کمک می کنند. به طور کلی ، خواص درمانی آنها یک مزیت اضافی است. بابونه یکی از گزینه های خوبی است که می توانید امتحان کنید.

5. ویتامین C مصرف کنید.

میوه های غنی از ویتامین C فوق العاده هستند. سطوح بالای کافئین در خون بر غلظت ویتامین C در خون شما تأثیر می گذارد و بدن شما را فریب می دهد و گویی کمبود ویتامین C دارید. خوردن پرتقال یا گریپ فروت بهترین راه برای بازگشت ویتامین C اضافی به جریان خون است. با این کار شما بازی را به نفع خود تغییر می دهید ، یعنی این بار بدن فکر می کند میزان کافئین در خون کاهش یافته است.

5 مورد از بدترین آبله مرغان و برخی نقاط بسیار قوی

آیا بهتر نیست کافئین را از رژیم غذایی خود حذف کنید؟

اثرات کافئین حداقل چند ساعت در بدن شما باقی می ماند. هنگامی که کافئین وارد بدن شما می شود ، هیچ راه حل سریع برای حذف آن از بدن وجود ندارد. بهترین راه برای از بین بردن کافئین ترک به مرور زمان است.

با این حال ، برای کاهش عوارض جانبی آن ، می توانید موارد زیر را انجام دهید:

  • مصرف کافئین اضافی را متوقف کنید.
  • به یاد داشته باشید که غذاها و نوشیدنی های کافئین دار قهوه ، چای ، نوشابه های انرژی زا ، نوشابه و شکلات هستند ، بنابراین آنها را کنار بگذارید.
  • قهوه بدون کافئین بنوشید. در این حالت ، می توانید از طعم و مزایای سلامتی بدون احساس تلخی لذت ببرید.
  • توصیه می کنیم قهوه بدون کافئین را با روش شستشوی سوئیسی بریزید. با این روش ، کافئین موجود در دانه های قهوه تا 99.9 և حذف می شود و از مواد شیمیایی خالص می شود.
  • از داروها و مکمل هایی که ممکن است حاوی کافئین باشند آگاه باشید. به عنوان مثال ، هر قرص آسپرین ممکن است حاوی 40 تا 60 میلی گرم کافئین باشد. مکمل های قبل از تمرین اغلب حاوی مقدار زیادی کافئین هستند ، بنابراین قبل از استفاده محصول را بررسی کنید.

اگر کافئین وارد بدن شود.

  • تأثیر کافئین در 45 دقیقه اول مصرف قابل توجه است ، می تواند تا 6 ساعت دوام داشته باشد.
  • حداکثر 10 ساعت طول می کشد تا کافئین به طور کامل از سیستم بدن شما خارج شود.

بنابراین ، توصیه ما به شرح زیر است.

  • بهتر است 6-8 ساعت قبل از خواب کافئین را قطع کنید.
  • در طول روز مرتباً آب بنوشید آیا منتظر بمانید تا کافئین از بدن شما خارج شود.
  • برای رفع استرس و اضطراب گام های متوسط ​​بردارید.
  • به مدت 5 دقیقه نفس عمیق بکشید یا مدیتیشن کنید تا استراحت کنید.
  • غذاهای پر فیبر مانند غلات کامل ، لوبیا ، عدس ، سبزیجات نشاسته ای ، آجیل و دانه ها بخورید ، زیرا باعث کاهش انتشار کافئین در جریان خون شما می شود.

25 فایده جالب نوشیدن قهوه در صبح زود (روزانه)

دیدگاهتان را بنویسید