چگونه التهاب را در بدن کاهش دهیم


غذاهایی که التهاب را در بدن کاهش می دهند

تغذیه سالم کلید زندگی طولانی و عاری از بیماری است. ما باید مراقب باشیم در طول روز چه چیزی به بدن خود می دهیم. خوردن بیش از حد غذاهای ناسالم ، به ویژه چرب و چرب می تواند بسیار مضر باشد و باعث ایجاد بسیاری از بیماری ها مانند التهاب شود. در اینجا لیستی از همه غذاهایی است که باید از بشقاب خود بردارید یا به هر قیمتی از آنها اجتناب کنید ، وقتی می خواهید التهاب را در بدن کاهش دهید – برای کار بر روی مفاصل و ماهیچه ها.

رژیم ضد التهابی

این غیر معمول نیست که کودک شما سبزه اش را کنار بشقابش بگذارد یا زباله ها را پشت سر شما بیندازد. اما اگر می خواهید بدون داشتن تعداد بی شماری در هفته زندگی سالم داشته باشید ، افزودن مقدار قابل توجهی میوه و سبزیجات به رژیم غذایی ضروری است.

رژیم ضد التهابی شامل همه غذاهایی است که منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها هستند. آنتی اکسیدان ها در دفع رادیکال های آزاد از بدن بسیار مهم هستند. این رادیکال های آزاد به طور قابل توجهی در خطر التهاب و سایر بیماری های مرتبط نقش دارند.

در اینجا لیستی از غذاهای غنی از آنتی اکسیدان ها آمده است ،

  • اسفناج.
  • چغندر
  • کلم قرمز.
  • کلم پیچ
  • کنگر فرنگی.
  • بلوبری.
  • تمشک.
  • انواع توت های گوجی

به شکر نه بگویید

برای معکوس کردن افزایش التهاب ، برای فعال کردن سیستم ایمنی بدن ، باید کیلومترها از قند و همه چیز فرآوری شده فاصله بگیرید. ممکن است در ابتدا دشوار باشد ، اما در دراز مدت نتیجه می دهد.

برخی از غذاهایی که ما هر روز می خوریم از علل مهم التهاب هستند که شامل کربوهیدرات های تصفیه شده ، نان سفید ، شیرینی ها ، نوشابه های گازدار با نوشیدنی های شیرین شده مصنوعی ، اقلام سرخ شده مانند سیب زمینی سرخ کرده و غیره و مارگارین است.

همه این غذاها می توانند التهاب را در بدن شما افزایش دهند بدون اینکه حتی در مراحل اولیه متوجه شوید.

کالری خوب اضافه کنید

هنگامی که در این مسیر قرار گرفتید ، باید تلاش آگاهانه ای را برای پیگیری رژیم غذایی خود انجام دهید ، که باید حاوی مواد مغذی غنی از مواد مغذی ، سرشار از چربی های سالم و غنی از آنتی اکسیدان ها باشد.

در اینجا چند گزینه وجود دارد که می توانید برای شمارش کالری خوب روزانه بدون افزایش خطر التهاب استفاده کنید.

  • گوشت قرمز خود را با منبع غنی از پروتئین مانند ماهی ، ماهی تن ، قارچ ، ماهی ، ماهی هالیبوت ، باس و ماهی قزل آلا جایگزین کنید. همه آنها سرشار از امگا 3 هستند: اسیدهای چرب ، که قطعاً می تواند به کاهش التهاب در بدن کمک کند.
  • از مصرف گوشت به شکل ماهی داغ ، سوسیس ، همبرگر ، که محتوای تغذیه ای گوشت را تقریباً به هیچ می رساند ، اجتناب کنید ، اما در عوض ، کلسترول را افزایش دهید.
  • هربار که هوس این همه شکر را می کنید ، به جای خوردن یک تکه کوکی یا کیک شکر ، انتخاب کنید که یک اسموتی یا سالاد میوه برای خود درست کنید.
  • به جای روغن گیاهی معمولی ، از روغن های سالم تر مانند روغن زیتون استفاده کنید. اگر قبلاً این تغییر را انجام نداده اید ، این کار را در اسرع وقت انجام دهید. روغن زیتون نه تنها یک جایگزین عالی برای روغن گیاهی است ، بلکه منبع اسیدهای چرب امگا 9 نیز است که به کاهش التهاب کمک می کند. علاوه بر این ، اگر می خواهید روغن های درمانی مختلف داشته باشید ، گزینه های دیگری مانند هسته انگور ، تخمه آفتابگردان و روغن آووکادو وجود دارد.

میان وعده سالم

جای تعجب نیست که ما هنگام تماشای برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود در Netflix و خرید کیسه چیپس یا پاپ کورن تمایل داریم تا متوجه شویم که دیر شده است و کل بسته با هم مخلوط شده است. این باعث افزایش کالری اضافی ، مقدار زیادی سدیم می شود: کربوهیدرات هایی که بدن شما از طریق آن دفع می کند ، واقعاً توصیه نمی شود.

بنابراین کاری که می توانید در هنگام اعتصاب غذا انجام دهید این است که تنقلات را با انواع آجیل مانند بادام ، بادام هندی ، فندق ، گردو ، گردو ، کشمش ، تخمه آفتابگردان و … جایگزین کنید. می توانید انواع توت ها و آناناس خشک شده میل کنید. مطمئناً خواسته شما را برآورده می کند ، زیرا شما را برطرف می کند ، به شما اجازه نمی دهد به کیسه های آن کپسول ها حمله کنید. و فراموش نکنیم که گردو منبع عالی اسیدهای چرب امگا 3 است ، همچنین دارای مقادیر زیادی مواد مغذی است.

گیاهان را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

معمولاً ، به مرور زمان ، آنچه را که انجام می دهیم و نحوه انجام آن را از دست می دهیم ، به ویژه در عصر حاضر. به طور مشابه ، نسل قدیم اغلب مقدار زیادی از گیاهان دارویی را در غذاهای خود استفاده می کردند. و به همین دلیل ، غذا نه تنها طعم خوبی داشت ، بلکه به حفظ سلامت آنها نیز کمک کرد.

گیاهان و دیگر ادویه جات ترشی جات به دلیل خواص درمانی قرن ها مورد استفاده قرار گرفته است. برای کاهش التهاب در بدن ، طیف وسیعی از ادویه جات ضد التهابی وجود دارد که می توان برای این منظور استفاده کرد ، برخی از آنها شامل فلفل چیلی ، میخک ، زردچوبه ، چای سبز ، رزماری ، زنجبیل و غیره است.

غذاهای پر فیبر بخورید

مطالعات و پزشکان به شدت غذاهای دارای فیبر نسبتاً بالا را برای کمک به متابولیسم و ​​عملکردهای بدنی توصیه می کنند. با این حال ، فیبر همچنین به کاهش پروتئین واکنشی C (CRP) کمک می کند. وجود CRP در خون نشانه التهاب است. اگر فیبر به طور مداوم در رژیم غذایی وجود داشته باشد ، می تواند به طور قابل توجهی به کاهش التهاب در بدن کمک کند.

غذاهای غنی از فیبر شامل غلات کامل مانند بلغور جو دوسر ، کینوا ، برنج قهوه ای ، بلغور و آرد گندم کامل است. لوبیا و میوه ها و سبزیجات مانند پرتقال ، چغندر و پاپایا نیز سرشار از فیبر هستند.

با این حال ، هنگام خوردن رژیم غذایی با فیبر بالا ، مطمئن شوید که به گلوتن حساسیت ندارید ، زیرا می تواند یک علامت تحریک کننده باشد و عوارض جانبی شدیدی ایجاد کند.

منابع::

اسپریتسلر ، ف. ، “6 ماده غذایی که باعث التهاب می شوند” ، Healthline ، 12 نوامبر 2019 ؛ https://www.healthline.com/nutrition/6-foods-that-cause-inflammation#1 ، آخرین دسترسی 6 ژوئیه 2020.
فلچر ، J .. ، “رژیم ضد التهابی. آنچه باید بدانید »، اخبار پزشکی امروز ، 3 ژانویه 2020 ؛ https://www.medicalnewstoday.com/articles/320233 ، آخرین دسترسی 7 جولای 2020.
غذاهایی که با التهاب مبارزه می کنند ، دانشکده پزشکی هاروارد ، 7 نوامبر 2018 ؛ https://www.health.harvard.edu/staying-healthy/foods-that-fight-inlammation ، آخرین دسترسی 6 ژوئیه 2020.

دیدگاهتان را بنویسید