چگونه چاق شویم؟ (5 نکته ساده برای افزایش سریع وزن)


چگونه چاق شویم؟

برخلاف بسیاری از افرادی که هستند کاهش وزن: دوره کاهش وزن سوال دیگر افراد این است که چگونه وزن خود را افزایش دهند.
معمولاً روشهای مختلفی برای افزایش وزن وجود دارد.
اما ابتدا باید در نظر بگیرید که آیا شخص واقعاً نیاز به افزایش وزن دارد یا خیر.
برای بررسی این امر بهتر است bmi را محاسبه کنید. از این طریق می توانید بفهمید که آیا شخص نیاز به افزایش وزن دارد یا خیر.
سپس راه حل های جامد این مسئله را بررسی می کنیم. با ما بمان.

مطالب مرتبط با چاقی

چگونه می دانیم که نیاز به افزایش وزن داریم؟

یکی از شاخص هایی که می تواند وضعیت سلامت وزن را تا حدی تعیین کند ، محاسبه شاخص توده بدن است. وقتی با استفاده از قد و وزن به عددی مشخص می رسیم ، می توانیم به افزایش وزن فکر کنیم.

فرمول محاسبه Bmiوزن بدن (بر حسب کیلوگرم) تقسیم بر ارتفاع مربع (بر حسب سانتی متر)

وقتی تعداد بدست آمده کمتر از 5/18 باشد ، به این معنی است که فرد دارای کمبود وزن است. اگر تعداد بدست آمده بیش از 25 باشد ، فرد دارای اضافه وزن است.
اما این معیار کاملاً دقیق نیست ؛ بسیاری از عوامل دیگر باید برای فرد در نظر گرفته شوند ، مانند سن ، جنسیت ، فعالیت بدنی ، ژنتیک و حتی شرایط آب و هوایی. هر چند که تقریباً ، ممکن است گزینه خوبی باشد.

چگونه در کوتاه مدت وزن خود را افزایش دهیم؟

چگونه چاق شویم؟

یکی از مهمترین سوالاتی که همه افراد کم وزن با آن روبرو هستند این است که چگونه وزن خود را افزایش دهند تا در سریع ترین زمان نتیجه بگیرند.
اول از همه ، باید در نظر داشت که برخی عوامل منجر به کاهش وزن اضافی می شوند. در بیشتر موارد ، وقتی این عوامل حذف شوند ، افزایش وزن آغاز می شود.

  • مشکلات غده ای مانند پرکاری تیروئید که آنها ایجاد می کنند افزایش متابولیسم بدن و در نتیجه منجر به کاهش وزن می شود.
  • مشکلات موثر در خوردن مانند: بی اشتهایی عصبی که یکی از عوامل روانی است.
  • بیماری توت فرنگی الی ، که بسیاری از آن بی اطلاع هستند. این بیماری به دستگاه گوارش آسیب می رساند ، جذب ویتامین ها و مواد معدنی را مختل می کند.
  • ابتلا به دیابت ، به ویژه اگر از نوع 1 باشد ، کنترل نمی شود.
  • عفونت یا شرایطی مانند انگل ، سل ، HIV یا ایدز نیز می تواند باعث کاهش وزن شود.
  • وجود تومورهای سرطانی باعث افزایش کالری سوزی و کاهش وزن می شود.

اما یکی از دلایل کاهش وزن می تواند تغذیه نامناسب باشد. معمولاً غذاهایی وجود دارند که باعث افزایش وزن می شوند. بنابراین ، در زیر بهترین غذاهایی را که می توانند مبنایی برای افزایش وزن باشند ارائه می دهیم ، بنابراین می توانید با روش های سالم برای آن آشنا شوید.

گردو و کره بادام زمینی

گردو و گردو می توانند به تامین مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز بدن شما کمک کنند.
از طرف دیگر ، این روش خوبی برای افزایش وزن است. زیرا کالری بالایی را برای بدن تأمین می کنند. این گروه از غذاها را می توان به عنوان بهترین پیش غذا استفاده کرد. انواع مغزی که می توانند برای افزایش وزن استفاده شوند شامل موارد زیر است:

  • بادام (به ویژه کره بادام زمینی)
  • آجیل
  • هتل:
  • بادام زمینی

انواع میوه ها و میوه های خشک بخورید

دریافت کالری بیشتر می تواند به شما در افزایش وزن کمک کند. جالب است بدانید که میوه های خشک به دلیل از دست دادن آب و کاهش حجم کالری بیشتری نسبت به میوه های تازه دارند.
بهتر است میوه هایی را انتخاب کنید که سرشار از کربوهیدرات و قند هستند ، مانند موز. گزینه های زیر نیز برای میوه های خشک بهترین هستند.

  • تاریخ:
  • کشمش و کشمش
  • انجیرهای خشک شده
  • آلو خشک

چگونه با مصرف بیشتر برنج وزن خود را افزایش دهیم؟

برنج یکی از منابع کربوهیدرات است که می تواند ساده ترین راه برای افزایش وزن باشد. یک وعده برنج پخته حدود 200 کالری ، مقداری چربی و حدود 45 گرم کربوهیدرات را تأمین می کند.
برنج برای افرادی که سریع هستند و اشتهای کمی دارند گزینه مناسبی است.
البته باید در نظر داشت که نباید تنها منبع کربوهیدرات باشد. گزینه های دیگری مانند غلات کامل باید در نظر گرفته شود.

چگونه با اسموتی وزن خود را افزایش دهیم؟

چگونه در کوتاه مدت وزن خود را افزایش دهیم؟

گروه دیگری از غذاها که می توانند به شما در افزایش وزن کمک کنند اسموتی ها هستند.
اسموتی های خانگی دارای انواع ویتامین هستند. علاوه بر این ، بسته به مواد مورد استفاده در آنها ، مقادیر مختلف پروتئین به بدن تحویل داده می شود. آنها می توانند به عنوان میان وعده های سالم در برابر چاقی استفاده شوند.

طرز تهیه چند اسموتی خوشمزه ضد چاقی

اسموتی شکلاتی
برای تهیه این اسموتی ، باید مواد مغذی زیر را در مخلوط کن ترکیب کنید.
دو لیوان شیر پرچرب
یک عدد موز
یک قاشق شکلات
یک قاشق گردو خام مورد علاقه شما

اسموتی وانیلی
برای تهیه اسموتی وانیلی ، باید مواد زیر را در مخلوط کن ترکیب کنید.
دو لیوان شیر پرچرب
یک تکه توت تازه یا توت یخ زده
یک قسمت ماست پرچرب
مقدار کمی وانیل را وان کنید

فندق
برای افزایش وزن ، بهتر است اسموتی فندق را از دست ندهید.
دو لیوان شیر شکلاتی پرچرب
یک قاشق عسل
یک قاشق غذاخوری فندق خام بدون پوست
شکلات با مقدار کمی شکلات

اسموتی کارامل
برای تهیه این اسموتی ، باید مواد مغذی زیر را در مخلوط کن ترکیب کنید.
دو لیوان شیر پرچرب
نصف سیب
یک قاشق عسل
مقدار کمی کرم کارامل

به مصرف پروتئین توجه کنید

پروتئین مهمترین ماده مغذی است که بدن برای ساخت و حفظ بافت ماهیچه ای به آن نیاز دارد.
وقتی کالری زیاد باشد ، بدن آنها را به عنوان بافت چربی ذخیره می کند. اما وقتی کالری اضافی از پروتئین دریافت شود ، بدن آن را به شکل بافت ماهیچه ای نگه می دارد.

با این حال ، بهتر است مقدار متعادل پروتئین بخورید. زیرا علاوه بر اینکه شما را از خوردن غذاهای دیگر پر کرده و از آن جلوگیری می کند ، می تواند باعث ایجاد برخی از آنها شود مشکلات گوارشی بودن.
موارد زیر برخی از بهترین منابع پروتئین هستند.

  • انواع گوشت قرمز
  • مرغ و مرغ
  • ماهی
  • تخم مرغ
  • لبنیات
  • دانه های گردو erm
  • لوبیا

مطالب مرتبط با چاقی

نتیجه

در این مقاله ، مهمترین استراتژی ها را برای پاسخ به س howال چگونگی افزایش وزن مورد بحث قرار می دهیم. اما افرادی که کم وزن هستند بهتر است ابتدا علت اصلی عدم افزایش وزن و سپس دریافت رژیم غذایی خود را بررسی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید