کاهش وزن بعد از سزارین تنها با 8 راه حل عالی و سالم


کاهش وزن بعد از سزارین

کاهش وزن بعد از سزارین برای بسیاری از مادرانی که به تازگی با این روش زایمان کرده اند بسیار مهم است. بدن: بعد از بارداری نیاز به مراقبت ویژه دارد. برای بهبود بدن ، 12 هفته طول می کشد (اگرچه به طور پیش فرض حدود 6 تا 8 هفته متغیر است).

دکتر کریستینا مونز ، دانشیار متخصص زنان و زایمان در دانشگاه کارولینای شمالی ، معتقد است که پس از این زمان پس از سزارین ، بخیه ها بهبود می یابندرحم به اندازه قبلی خود باز می گردد و مایع اضافی تجمع یافته در دوران بارداری جذب می شود. بنابراین ، باید به بدن زمان داد تا این دوره را بگذراند.

با این حال ، برای بسیاری نگرانی بزرگی است که به دوران بارداری و تناسب اندام بازگردیم. در اینجا چند راهکار برای کمک به کاهش وزن بعد از سزارین وجود دارد.

8 راهکار برای کاهش وزن بعد از سزارین

کاهش وزن بعد از زایمان یکی از دغدغه های اصلی اکثر مادران است. تناسب اندام قبل از بارداری یکی از نگرانی هایی است که می توان در دوران بارداری مشاهده کرد.

اما آنها نباید سلامت بدن خود را به خطر بیندازند ، از راه حل های ایمن برای کاهش وزن استفاده کنند. در زیر چند راه حل م effectiveثر و ایمن را توضیح خواهیم داد.

1. ابتدا صبور باشید

همانطور که در ابتدای متن ذکر شد ، دکتر مونس معتقد است 6 تا 8 هفته طول می کشد تا بدن پس از سزارین بهبود یابد و تا این زمان نباید فشاری به بدن وارد شود. بنابراین ، در این مدت فقط به سلامت بدن خود اولویت دهید ، از غذاهای سالم برای این منظور استفاده کنید ، بدن خود را هیدراته نگه دارید.

غذای سالم بعد از سزارین

تنها نکته ای که باید به خاطر بسپارید این است که وقتی نوبت به کاهش وزن می رسد ، تمام قسمت های بدن تحت تاثیر قرار می گیرد و شما نمی توانید تنها یک قسمت از بدن خود را هدف قرار دهید. بنابراین شما باید روی تمام بدن خود تمرکز کنید ، که این امر زمان می برد.

2. تغذیه با شیر مادر بدون محدودیت کالری

وقتی نوزاد از شیر مادر تغذیه می کند ، به طور طبیعی بیش از 300 پوند انرژی از مادرش از دست می دهد. این مقدار کالری برای تولید و ترشح شیر برای تغذیه نوزاد از دست می رود.

کاهش وزن بعد از سزارین

به همین دلیل است که مادران بعد از سزارین به طور غیر ضروری به سراغ کاهش وزن می روند کالری و رژیم غذایی توجه داشته باشید که آنها بقیه وزن بارداری خود را پس از زایمان از دست می دهند.

در دوران شیردهی ، مادران باید روزانه 2500 کالری از انواع غذاها دریافت کنند. هر چه مقدار آن کمتر باشد ، مقدار و حتی کیفیت شیر ​​بیشتر است. به جای محدود کردن کالری دریافتی خود در این مدت ، باید بر روی غذای سالم و با کیفیت و مصرف متعادل تمرکز کنید تا روند کاهش وزن آغاز شود.

3. هیچ غذایی را حذف نکنید و عاقلانه انتخاب کنید

در این مدت ، شما نباید بدن خود را از منابع غذایی محروم کرده یا محدودیت های مصرف را در نظر بگیرید. بنابراین سعی کنید به جای حذف منابع غذایی ، گزینه های سلامتی را انتخاب کنید.

یعنی در مورد مصرف غذاهای مفید مانند: سبزیجات ، میوه ها و غلات کامل تمرکز شما حتی باید از رژیم های مد روز یا رژیم های توصیه شده توسط دیگران اجتناب کنید.

از چربی های سالم مانند آجیل استفاده کنید. از قندهای مصنوعی برای کنترل قند خون خودداری کنید. اینها برای کاهش وزن بعد از سزارین بسیار مهم هستند.

4. به اندازه کافی بخوابید

کمبود خواب نه تنها بر تولید شیر مادر بلکه بر متابولیسم بدن ، گرسنگی و حتی انتخاب غذا نیز تأثیر می گذارد.

اگر مادر پس از زایمان خواب کافی نداشته باشد ، ممکن است وسوسه شود که دائما و حتی غذا بخورد منابع غذایی ناسالم و بی فایده انتخاب کنید. تهیه غذاهای سالم خانگی به زمان و انرژی نیاز دارد ، که اکثر مادران جدید از آن برخوردار نیستند.

5. مقدار زیادی آب بنوشید

بدن خود را هیدراته نگه دارید برای تولید شیر می توان از پرخوری و هوس های ناسالم جلوگیری کرد. گاهی اوقات پرخوری در نتیجه کم آبی بدن رخ می دهد ، که باید با هیدراته نگه داشتن بدن از این امر جلوگیری کرد.

آبی که در آن بعد از زایمان وزن خود را کاهش دهید

بعد از دیگران ، مادران بیش از سایر افراد به آب نیاز دارند. زیرا از این آب برای رفع نیاز نوزاد به شیر استفاده می شود. این به جلوگیری از پرخوری و حتی کاهش وزن بعد از سزارین کمک می کند ، اما به جای نوشیدنی های سالم آب از منابع ناسالم مانند آب میوه های بدون قند و فیبر بالا استفاده کنید.

6. از بستن کمربند و کمربند بعد از لقاح خودداری کنید

به گفته یک متخصص ورزش ، این امکان بسیار وجود دارد که به عضلات اجازه دهیم قبل از بارداری به طور مستقل کار کنند. این امر باعث تقویت عضلات اصلی بدن می شود.

بستن کمربند یا کمربند بعد از بالا آوردن کمربند فقط باعث ضعیف شدن ماهیچه ها می شود. زیرا از ابزاری برای نگه داشتن و آب بندی آنها استفاده شده است. این سوال تازه مطرح شد آرامش عضلات شکم خواهد بود.

7. بر ورزش منظم تمرکز کنید

تمرینات شامل: تمرینات ایزومتریک همانطور که اسکات یا پلانک روی ثبات تمرکز می کنند ، عمل کنید. این تمرینات به تقویت ماهیچه های باسن و شکم کمک می کند ، که در کاهش وزن بعد از سزارین بسیار موثر است.

تمریناتی برای کاهش وزن بعد از سزارین

حتی اگر زایمان طبیعی یا طبیعی انجام نشده باشد ، به لگن فشار وارد می شود. برای کاهش وزن و تناسب اندام بهتر است فقط روی معده تمرکز نکنید و در تمریناتی که کل بدن را به چالش می کشد شرکت نکنید.

پلانک و اسکات دو حرکت وجود دارد که می توانند ماهیچه های شکم و بافت های دیگر اندام ها را بدون انجام حرکات بزرگ فشار دهند.

8. حفظ سلامت اولیه بدن

سزارین می تواند شامل شرایطی مانند بی اختیاری ، کمردرد و اختلال عملکرد لگن باشد. حتی اگر تنها هدف شما کاهش وزن بعد از سزارین است ، باید با ورزش این مناطق را تقویت کنید.

برای این منظور می توانید از تمرینات ذهنی مانند یوگا برای تقویت ستون فقرات خود استفاده کنید. شما می توانید هر روز تمرینات تنفسی را در مقابل آینه انجام دهید ، از سلامت جسم و روح لذت ببرید.

نتیجه

کاهش وزن بعد از سزارین برای بسیاری از مادران مهم است. بازگشت به اندام قبل از بارداری می تواند یک هدف عالی برای مادران پس از زایمان باشد. اما آنها نباید به هیچ وجه سلامت خود را در نتیجه این موضوع به خطر بیاندازند.

منبع: womenshealthmag

دیدگاهتان را بنویسید