کاهش چربی شکم با پنج ماده مغذی متخصص تغذیه اصفهان


چربی شکم را با پنج ماده مغذی کاهش دهید

برخی از غذاها: نشان داده شده است که چربی شکم را به خوبی هدف قرار می دهد ، که برخی از آنها جزء منظم رژیم مدیترانه ای هستند. در ادامه این مقاله ، از وب سایت متخصص تغذیه اصفهان رضا اطمینانانی ، با پنج ماده غذایی که مصرف منظم آنها می تواند به کاهش چربی شکم کمک کند ، بیشتر آشنا خواهیم شد.

1. آووکادو

آووکادو سرشار از مواد مغذی است. آنها منبع خوبی از چربی های سالم ، فیبر ، آنتی اکسیدان ها ، ویتامین ها ، مواد معدنی و مواد معدنی مختلف از جمله پتاسیم هستند. این ماده معدنی از کارکرد قلب و به عنوان دیورتیک پشتیبانی می کند. به طور طبیعی در تنظیم فشار خون نقش دارد.

تحقیقات جدید نشان می دهد آووکادو همچنین می تواند به کاهش چربی شکم کمک کند. این مطالعه شامل 111 بزرگسال بود که به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. اعضای یک گروه در طول وعده غذایی روزانه خود آووکادوی تازه می خوردند و گروه دیگر بدون خوردن آووکادو به همان میزان کالری مصرف می کردند. سه ماه بعد ، افرادی که آووکادو می خوردند ، کاهش چربی احشایی داشتند که در گروه دیگر مشاهده نشد.

حتی اگر روزانه یک آووکادو کامل نمی خورید ، افزودن این میوه به رژیم غذایی شما تا حد امکان خوردن یک استراتژی هوشمند برای محافظت از سلامتی شما است.

2. مغزهای خوراکی

آجیل های خوراکی بخشی جدایی ناپذیر از رژیم مدیترانه ای هستند که چربی های سالم را با طیف وسیعی از پروتئین های گیاهی ، آنتی اکسیدان ها ، فیبر ، ویتامین ها ، مواد معدنی تأمین می کنند. اینها شامل مقادیر زیادی مواد مغذی است که بزرگسالان ممکن است دچار کمبود آن شوند ، از جمله منیزیم ، که باعث سلامت روان و خواب خوب می شود.

مشخص شده است که بزرگسالانی که به طور متوسط ​​حداقل 7 گرم گردو شامل بادام ، آجیل برزیلی ، فندق ، فندق ، آجیل ماکادامیا ، گردو ، پسته و گردو مصرف می کنند دارای شاخص توده بدنی هستند. فشار خون پایین تر از افرادی است که از این غذاها استفاده نمی کنند. آنها دارای کمر کوچکتر هستند ، نشانه تجمع چربی شکم است.

اگر به مغزهای خوراکی حساسیت ندارید ، آنها را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید یا به عنوان میان وعده بخورید.

3. شماره:

عدس را می توان یکی از غذاهای فوق العاده ای دانست که بسیاری از ما معمولاً از آن غافل می شویم. عدس نه تنها به طور طبیعی گلوتن ندارد ، بلکه یک گزینه مقرون به صرفه ، همه کاره ، سازگار با محیط زیست ، رضایت بخش و بسیار مغذی است. عدس سرشار از پروتئین های گیاهی ، مواد معدنی ، ویتامین ها ، آنتی اکسیدان ها و فیبر است.

نتایج یک مطالعه که چربی شکم بزرگسالان را برای بیش از پنج سال دنبال کرد. نشان داده شده است که هر 10 گرم مصرف فیبر محلول ، تجمع چربی در اندام های داخلی را 3.7 درصد کاهش می دهد. یک وعده عدس پخته حاوی 14 گرم فیبر است که حدود نیمی از آن فیبر محلول است که به تنظیم عملکرد روده و کاهش کلسترول نیز کمک می کند.

کاهش چربی شکم با پنج ماده مغذی متخصص تغذیه اصفهان

4. غلات کامل

محبوبیت روزافزون رژیم های کتو آل پالئو بسیاری را مجبور به اجتناب از غلات کامل کرده است. اما غلات سبوس دار در واقع می توانند تعدادی از مزایای سلامتی ، از جمله کاهش چربی شکم را ارائه دهند. یک مطالعه روی بیش از 2800 شرکت کننده نشان داد که خوردن غلات کامل با کاهش چربی زیر جلدی و احشایی مرتبط است ، در حالی که دانه های ریز مانند نان ، برنج و ماکارونی سفید با افزایش چربی شکم مرتبط هستند.

به جای اجتناب از غلات سبوس دار ، مقادیر متوسط ​​غلات کامل را برای تأمین نیازهای انرژی خود بخورید ، این بدان معناست که در مواقعی که فعالیت کمتری دارید کمتر و در مواقعی که فعالیت بیشتری دارید بیشتر غذا می خورید. گزینه های خوب شامل جو دوسر ، کینوا و برنج قهوه ای است.

5. ماهی قزل آلا وحشی

ویتامین D به ویژه برای برخی از عملکردهای بدن از جمله ایمنی ، تنظیم چگالی مواد معدنی استخوان و سلامت روان مهم است. مطالعات نشان داده است که سطوح پایین ویتامین D با افزایش کل چربی بدن در زنان ، افزایش چربی احشایی و در مردان با افزایش چربی احشایی همراه است.

ماهی قزل آلا یکی از بهترین منابع ویتامین D است. خوردن چهار اونس (113 گرم) از این ماهی می تواند 80 درصد ارزش روزانه ویتامین D را تأمین کند. می توانید ماهی قزل آلا را با تخم مرغ های مختلف به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

اگر ماهی نمی خورید یا ماهی قزل آلا ماهی مورد علاقه شما نیست ، غذاهای غنی شده با ویتامین D مانند مقداری شیر گیاهی بخورید یا مکمل هایی از این ویتامین مصرف کنید که روزانه 800 تا 1000 واحد بین المللی را تأمین می کند.


دکتر رضا اطمینانانی می تواند با ارائه روشهای اولیه تغذیه مقدار غذا و.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه اصفهان کلیک کنید.


دکتر رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


مطالب پیشنهادی:

6 راه برای دریافت امگا 3

گوشت بخورید یا نخورید

از بین بردن بوی بد دهان با رژیم غذایی

کاهش وزن نامناسب و پوکی استخوان



دیدگاهتان را بنویسید