کرونا و هفت غذا


در زمان کرونا چه غذاهایی بخوریم؟

در این دوران قرنطینه ، ما باید تمام اقدامات لازم را برای حفظ سلامت خود انجام دهیم.

اما چگونه می توانیم سالم بمانیم اگر نتوانیم غذای مورد نظر خود را انتخاب کنیم؟ بسیاری از مردم غذای اشتباهی می خرند ، بنابراین باید برای خرید کالاهای مورد نیاز خود به فروشگاه مواد غذایی بازگردند.

نکاتی که هنگام نگهداری مواد غذایی باید در نظر داشته باشید

شما باید فهرستی از غذاهایی تهیه کنید که قبل از پایان قرنطینه به شما نشان داده می شود. قبل از تصمیم گیری در مورد غذای مناسب باید از دو معیار استفاده کنید.

غذا باید دارای ارزش غذایی بالایی باشد.
غذا باید حداقل 2-3 هفته فسادپذیر باشد.

در اینجا لیستی از 7 ماده غذایی که باید در حال حاضر نگه دارید وجود دارد که به شما در تهیه لیست خرید کمک می کند.

غذاهایی که باید برای قرنطینه کرونر بخورید

1. غلات

تا آنجا که ممکن است از این دانه ها خریداری کنید –

گندم
برنج:
ارزن
گندم یا رزماری شکسته
ای او یا ساتو
گندم سیاه
مروارید ساگو یا سابودانا

غلات اصلی ترین غذای ایرانی است. علاوه بر این ، غلات کامل فواید زیادی برای سلامتی دارند.

آنها منبع خوبی از کربوهیدرات ها هستند که به ما انرژی می دهند.
غلات کامل از قند خون بالا جلوگیری می کند.

2. غلات

در زمان کرونا چه غذاهایی بخوریم؟

لوبیا یک غذای سرشار از پروتئین در جهان است. در اینجا چند لوبیای مغذی وجود دارد –

  • نخود فرنگی
  • ماه سبز
  • سفارش:
  • اسیر
  • شبکه:
  • مواد:
  • نخود فرنگی

بیشتر بخوانید:

3. کوکی های گندم کامل

این واقعیت که ما در یک بیماری همه گیر هستیم به این معنی نیست که باید از تنقلات صرف نظر کنیم. چند بسته کراکر گندم تهیه کنید. این ترقه ها طعم خوبی دارند و خوردن آنها می تواند ما را در این روزهای تلخ خوشبخت کند. علاوه بر این ، آنها برای سلامتی شما مفید هستند.

آنها شما را سیر نگه می دارند و از پرخوری جلوگیری می کنند.
بیسکویت گندم سبوس دار می تواند خطر مشکلات قلبی را کاهش دهد

4. سبزیجاتی که می توانند برای مدت طولانی تازه بمانند

خبر خوب برای دوستداران سبزیجات و معجزات سلامتی. برخی از سبزیجات وجود دارد که می توانید آنها را برای مدت طولانی نگه دارید. بنابراین برو و خرید –

  • هویج
  • سیب زمینیها
  • جنسیت:
  • کلم
  • زنجبیل
  • اسکواش
  • تربچه
  • سیر و پیاز

برخی از این سبزیجات مانند چغندر ، هویج و تربچه باید فریز شوند. اما آنها به راحتی دو هفته فرصت می دهند. آنها سبزیجات می خواهند –

ایمنی خود را افزایش دهید.
سطح هورمون خود را ثابت نگه دارید.

5. پودر شیر

شما در حال حاضر به شیر مایع نیاز دارید. به همین دلیل است که شما باید چندین بسته پودر شیر بخرید (عمر مفید: در صورت باز نشدن 1-2 سال). می توانید از آن به عنوان مکمل چای یا قهوه خود استفاده کنید یا فقط آن را در آب داغ رقیق کنید یا به عنوان شیر بنوشید. شیر خشک تمام فواید شیر مایع را دارد

ماهیچه های خود را قوی نگه دارید.
ویتامین D مصرف کنید ، زیرا ممکن است در این مدت نور کافی دریافت نکنید.

6. آجیل

در زمان کرونا چه غذاهایی بخوریم؟

اینها میان وعده هایی هستند که می توان آنها را ماه ها مصرف کرد. آجیل هایی مانند بادام زمینی ، بادام ، بادام هندی

کلیه ها و کبد خود را سالم نگه دارید.
تامین چربی سالم بدن.

7. روغن نباتی و کره

اگر فشار زیاد است و سبزیجات و دانه ها سفت می شوند ، می توانید شاپیس یا برنج را با گوشت چرخ کرده بخورید. روغن و کره گیاهی فواید زیادی دارند.

آنها منبع ریز مغذی های مهم مانند ویتامین K هستند.
ویتامین A موجود در آنها می تواند ایمنی شما را تقویت کند.

چندین بار برای خرید غذای لازم بیرون نروید. یک لیست تهیه کنید و معقول خرید کنید. با محصولاتی که ذکر کردیم می توانید در دوران قرنطینه قوی و سالم بمانید. در خانه بمانید ، دستورالعمل های فاصله اجتماعی را دنبال کنید تا از بحران COVID-19 و سالم خارج شویدبه


بیشتر بدانید.

آیا خستگی مکرر می تواند نشانه ایسکمیک قلب باشد؟
آیا کرونا سلامت دهان و دندان را به خطر می اندازد؟
چگونه می توان واکسن های کرونا را تشخیص داد؟
کمبود ویتامین چگونه می تواند بر وزن عروق کرونر تأثیر بگذارد؟

دیدگاهتان را بنویسید