تأثیر آبرسانی پوست بر جلوگیری از پیری و حفظ جوانی پوست


تاثیر آبرسانی پوست رو به هیچ عنوان نمیشه نادیده گرفت. معمولاً از مواد مختلفی میشه برای آبرسانی کردن پوست استفاده کرد. وقتی که پوست آب خودشو از دست بده، اتفاقات خیلی بدی میفته که چین و چروک اولیشه. اگه بخوایم یکی از قابل درک‌ترین تغییراتی که پوست بعد از آبرسانی تجربه می‌کنه رو بگیم، اینه که یه حالت الاستیک به خودش می‌گیره؛ یعنی پوست خیلی راحت کش میاد و بعدش به حالت اولیه خودش برمی‌گرده. حالا اگه یکم صبور باشین ما در ادامه بیشتر در مورد تاثیرات آبرسانی کردن پوست باهاتون صحبت می‌کنیم.

پوست دهیدراته چیست و چه علائمی دارد؟

به پوستی که به اندازه کافی آب نداره، معمولاً پوست دهیدراته میگن. البته باید بدونید که پوست دهیدراته با پوست خشک دو تا موضوع جدا هستند. وقتی که پوست به اندازه کافی آب نداشته باشه، این پوست ممکنه خشک چرب یا معمولی هم باشه بهش پوست دهیدراته میشه گفت.

وقتی که پوست به اندازه کافی نمی‌تونه چربی طبیعی تولید بکنه هم بهش پوست خشک می‌گن. در مورد علائم پوست دهیدراته میشه خشکی، خشنی و کدر بودن پوست را در ابتدا معرفی کرد. معمولاً پوست دهیدراته خیلی احساس خارش داره و دارای چین و چروک و خطوط ریز میشه.

متاسفانه این مدل پوست نمی‌تونه در برابر نور خورشید و باد هم مکانیزم دفاعی خوبی داشته باشه و خیلی زود حساسیت خودشو نشون میده. معمولاً پوست‌های دهیدراته ممکنه خیلی جوش و آکنه تولید کنند و توی هر شرایطی هم ملتهب دیده بشند. اگه افراد حواسشون به این مدل پوست نباشه، احتمال اینکه به عفونت‌های پوستی هم دچار بشند خیلی بالاست. معمولاً تاثیر آبرسانی پوست رو پوست های دهیدراته خیلی خوب درک می‌کنند.

فواید آبرسان پوست

حالا که قراره در مورد تاثیر آبرسانی پوست باهاتون به صورت مفصل صحبت کنیم، بهتره بهتون بگیم که آبرسانی پوست تا چه حد می‌تونه فایده داشته باشه؛ یه جوری که شما اگه از محصولات شگفت انگیزی مثل سرم یا محصولات مختلف دیگه آبرسانی استفاده کنید، تغییرات شگفت انگیز اون رو روی پوستتون مشاهده می‌کنید.

تنظیم چربی پوست

اولین و مهم‌ترین فایده‌ای که آبرسان پوست می‌تونه داشته باشه، تنظیم چربی پوست و کاهش جوش‌های زیر پوستی است. وقتی که پوست شما کم آب باشه، پوست بیش از حد چربی تولید می‌کنه. چون که فعالیت غدد سبوم بیشتر میشه. شما وقتی که از یک محصول آبرسان استفاده کنید، چربی بیش از حد پوست رو می‌تونید کنترل کنید که البته افراد با پوست چرب به این موضوع باید بیشتر توجه کنند.

خیلی از افرادی که پوست چرب دارند فکر می‌کنند که نیاز به آبرسان ندارند. در صورتی که این تصور اشتباهه؛ چون که شما برای کنترل ترشح چربی چاره‌ای ندارید جزء اینکه از یه آبرسان قوی استفاده کنید. ما به شما آبرسانی رو پیشنهاد می‌کنیم که فاقد روغن باشه.

جلوگیری از خشکی پوست

فایده دومی که آبرسانی پوست می‌تونه داشته باشه، جلوگیری از خشکی پوسته. زمانی که پوست دچار خشکی بشه چین و چروک‌های زیادی رو به نمایش می‌ذاره. خصوصاً اگه پوست کم آب و شما خیلی در معرض اشعه نور خورشید قرار بگیرید، بهتره استفاده از محصولات آبرسان رو جدی‌تر بگیرید. شما باید از قبل آبرسان بزنید و بعدش از کرم ضد آفتاب استفاده کنید که بتونید مقابل نور خورشید با یه مکانیزم دفاعی خوب ظاهر بشین.

تاثیر آبرسانی پوست روی کاهش لکه‌های پوستی هم خیلی مشهوده. لکه‌های روی پوست ممکنه به خاطر اثر جوش یا آکنه به وجود بیان. به همین خاطر، یه آبرسان خوب که دارای ویتامینe و c باشه می‌تونه به محو شدن لکه‌های پوستی کمک بکنه.

کاهش مشکلات پوستی

کم شدن مشکلات پوستی هم یکی دیگه از فوایدیه که آبرسانی پوست می‌تونه داشته باشه. معمولاً پوست‌های خشک با خارش، چین و چروک، التهاب و خشکی روبرو میشن و پوست‌های چرب هم با جوش و آکنه. در این شرایط استفاده از یک آبرسان خوب می‌تونه این مشکلاتو خیلی کمتر نشون بده. افرادی که پوست چرب دارند باید از یک آبرسان بر پایه آب استفاده کنند و افرادی که پوست خشک دارند باید آبرسانی که برپایه روغنه استفاده بکنن.

کاهش التهاب پوستی بعد از دوش آب داغ

کاهش التهاب‌های پوست که به خاطر دوش گرفتن با آب داغ به وجود میاد، تاثیر آبرسانی پوست رو می‌رسونه. وقتی که خیلی خسته‌اید، معمولاً از دوش آب داغ استقبال می‌کنید، در صورتی که شاید اطلاع نداشته باشین دوش آب داغ تا چه حد می‌تونه باعث آسیب و التهاب پوست بشه. به همین دلیل، استفاده از آبرسان بعد از دوش آب داغ می‌تونه از آسیب‌های زیادی روی پوست جلوگیری بکنه.

محافظت از پوست در برابر عوامل محیطی

مراقبت از پوست در مقابل عوامل محیطی هم یکی دیگه از فوایدیه که میشه در نظر گرفت. معمولاً پوست دست و صورت نسبت به قسمت‌های دیگه‌ی بدن، سلول‌های لایه‌های پوستی خودشون رو از دست میدن. حالا شما برای تقویت این لایه‌ها و بازسازی سلول‌های آسیب دیده، نباید تاثیر آبرسانی پوست رو نادیده بگیرید.

سم زدایی و روشن کنندگی پوست

سم زدایی و روشن کنندگی پوست هم یکی دیگه از فواید آبرسانی پوست می‌تونه باشه. شما لازم نیست از محصولات گرون قیمت و عجیب غریب برای سم زدایی و خارج کردن مواد سمی از روی پوست استفاده کنید. بلکه سرم هیالورونیک اسید اوردینری می‌تونه این کار رو برای شما خیلی راحت انجام بده. این سرم آبرسان ترکیبات فوق العاده‌ای داره و به مرور زمان اثرات اون رو روی پوست خودتون متوجه می‌شین.

بهترین برند آبرسان پوست

بهترین برند برای خرید آبرسان در حال حاضر برند اوردینری است؛ چون که با انواع پوست سازگاره. محصولات اوردینری اصل امتحان خودشون رو پس دادند و کاربرد وسیعی در زمینه مراقبت از پوست دارند. یکی از آبرسان‌های عالی که میشه در موردش حرف زد، سرم هیالورینک اسید برند اوردینریه.

این سرم باعث تولید بیشتر کلاژن می‌شه و پوست شما را همیشه شاداب و جوون نگه می‌داره. این محصول به عنوان یک آبرسان رطوبت پوست رو حفظ می‌کنه و باعث بازسازی سریع سلول‌های پوستی می‌شه. اگه بخواییم در مورد مواد تشکیل دهنده این سرم آبرسان باهاتون صحبت کنیم میشه موارد زیر رو بیان کنیم که شامل:

  • حاوی اسید هیالورونیک با غلظت 2 درصد
  • آب
  • پروپان دیول
  • گلیسرین
  • سدیم لوولینات
  • سدیم آنیسات
  • کاپریلیل گلیکول
  • فنوکسی اتانول
  • کلروفنزین
  • اسید سیتریک

سخن پایانی

ما سعی کردیم یه جوری که حوصلتون سر نره در مورد تاثیر آبرسانی پوست و فوایدی که داره باهاتون صحبت کنیم. شما اگه می‌خواین که از محصولات فوق العاده برند اوردینری استفاده کنید، فروشگاه آنلاین اورجینالیت می‌تونه با قیمت مناسب شما رو نسبت به خرید ترغیب بکنه. آبرسان اصل هیالورینک اسید اوردینری که به صورت سرم عرضه می‌شه، یکی از بهترین آبرسان‌ها و مرطوب کننده‌هایی است که با انواع پوست سازگاری داره. این محصول باعث می‌شه تا در طولانی مدت از هیچ آبرسان دیگه‌ای نخوایین که استفاده بکنید.

سوالات متداول

  1. مهم‌ترین تغییری که پوست بعد از آبرسانی پیدا می‌کنه چیه؟

پوست بعد از آبرسانی حالت الاستیک پیدا می‌کنه. یعنی به راحتی کش میاد و سپس به حالت اولیه خودش برمی‌گرده.

  1. بهترین برند برای خرید آبرسان پوست چیه؟

بهترین برند برای خرید آبرسان در حال حاضر برند اوردینری می‌تونه باشه. البته وقتی از مزایا و فواید آبرسان این برند بهره‌مند می‌شین که اصلشو خریداری کنید.



Source link