روش آسان کنترل دیابت | روشی ساده و کم هزینه برای کاهش قندخون


با روشی آسان می‌توانید علاوه بر بهبود سلامت جسمی، بهزیستی روانشناختی بیماران دیابتی را نیز بهبود بخشید. حتی هزینه‌های پزشکی را کاهش دهید.

روش آسان کنترل دیابت

میلیون‌ها نفر در سراسر جهان مبتلا به دیابت تشخیص داده شده‌اند. ۸۸.۲ درصد مبتلایان به دیابت از داروهای خوراکی یا انسولین (یا ترکیبی از این دو) برای کنترل قندخون استفاده می‌کنند، آماری که ممکن است شما را به این باور برساند که داروها تنها راه کنترل قندخون هستند. با مجله اینترنتی همراه باشید تا روش آسان کنترل دیابت را بشناسید.

روش آسان کنترل دیابت چیست؟

روش آسان کنترل دیابت چیست؟

هلث لاین نوشت: در حالی که پیروی از دستورالعمل‌های پزشک در مورد دارو همیشه مهم است، راه‌های طبیعی دیگری نیز وجود دارد که به ثابت نگه داشتن اعداد قندخون شما کمک می‌کند.

جای اینکه بگذاریم داروها همه کار را انجام دهند، می‌توانیم از برخی اقدامات ساده مانند رژیم غذایی و شیوه زندگی برای مدیریت قندخون استفاده کنید.

اگر برای مدت طولانی با علایم دیابت یا ابتلا به دیابت زندگی می‌کنید، احتمالا در مورد اهمیت فعالیت بدنی شنیده‌اید. تحقیقات فراوان نشان می‌دهد که کار کردن عضلات و پمپاژ خون می‌تواند سطح قند خون را پایین نگه دارد. طبق پژوهش‌های دانشگاه هاروارد، هر دو گروه تمرین مقاومتی و ورزش‌های هوازی برای کاهش قندخون مفیدند و حتی زمانی که منجر به کاهش وزن نمی‌شوند، کار می‌کنند.

روش آسان کنترل دیابت چیست؟

بهترین زمان انجام پیاده روی چه موقع است؟

یک مطالعه منتشر شده در مجله Diabetes Care نشان داد که پیاده‌روی بعد از غذا به طور قابل توجهی کنترل قند خون را در افراد مسن بهبود می‌بخشد. پیاده‌روی به مدت ۱۵ دقیقه بلافاصله بعد از غذا حتی در کنترل قند خون موثرتر از پیاده‌روی مداوم ۴۵ دقیقه‌ای در زمان دیگری از روز بود.

پیاده روی، یک ورزش هوازی است که به بدن شما کمک می کند تا انسولین را بهتر استفاده کند که یک عامل مهم در مدیریت دیابت است. پیاده روی همچنین باعث استحکام قلب و استخوان ها، کاهش استرس، بهبود گردش خون و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی با تنظیم سطح گلوکز و فشار خون و بهبود سطح کلسترول می شود.

روش آسان کنترل دیابت

دیابتی‌ها به چه میزان پیاده‌ روی نیاز دارند؟

بزرگسالان برای سالم ماندن به ۱۵۰ دقیقه یا ۲.۵ ساعت در هفته فعالیت هوازی با شدت متوسط مانند پیاده روی سریع نیاز دارند. انجمن دیابت آمریکا ۳۰ دقیقه ورزش هوازی با شدت متوسط ​​تا شدید حداقل ۵ روز در هفته (یا مجموعا ۱۵۰ دقیقه در هفته) را برای افراد دیابتی توصیه می‌کند. به همین ترتیب، انستیتوی ملی دیابت و بیماری‌های گوارشی و کلیوی می‌گوید که بیماران دیابتی باید ۱۵۰ دقیقه پیاده روی سریع در هفته را داشته باشند.

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب فست‌فودها چطور شما را می‌کُشند! را بخوانید.

روش آسان کنترل دیابت



Source link