۱۴ نکته موثر برای کاهش وزن سریع در ماه رمضان


کاهش وزن سریع در ماه رمضان یکی از دغدغه های جدی ماست. در واقع ماه مبارک رمضان زمان مناسبی برای شروع یک برنامه تناسب اندام است. زیرا شما انرژی روح پاک را جذب می کنید که نتیجه آن ماه روزه شدید است. همه ما در آغاز ماه مبارک رمضان هستیم. این زمان برای شروع تناسب اندام است. داشتن آمادگی جسمانی شانس خوبی برای کاهش وزن ایجاد می کند. همانطور که همه می دانیم روزه داری فواید زیادی برای سلامتی دارد. روزه یک روش طبیعی سم زدایی است که به افزایش متابولیسم و ​​کاهش وزن کمک می کند. سلامت قلب و عروق را بهبود می بخشد، فشار خون را کاهش می دهد و به ریکاوری سلولی کمک می کند. اگرچه تعداد فزاینده ای از مطالعات علمی نشان می دهد که روزه داری نویدبخش سلامتی است.

اما روش های اشتباه، مانند خوردن مداوم، به ویژه بین «صبحانه» و «جادویی» یا پرخوری می تواند منجر به افزایش وزن شود. شاید همانطور که ورزش برای یک فرد معمولی خسته کننده است، می تواند منجر به کاهش وزن شود. برعکس، برای بدنسازان، ورزش و تغذیه باعث آمادگی جسمانی آنها می شود. در هنگام روزه داری اگر افراد رعایت نکنند، برعکس وزنشان اضافه می شود. بنابراین در این مقاله از سری مقالات خبرنامه رژیم غذایی و تناسب اندام به موضوع کاهش وزن سریع در ماه رمضان می پردازیم. با ما همراه باشید تا نظر مهر رجپوت متخصص تغذیه و سلامت FITPASS را در مورد چگونگی کاهش وزن در ماه مبارک رمضان و داشتن شکمی صاف تا پایان ماه بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید: کاهش وزن بدون گرسنگی: ۱۰ غذای مغذی برتر برای کاهش وزن در کمتر از دو هفته!

کاهش وزن سریع در ماه رمضان، کاهش وزن

دکتر راجپوت به کاهش وزن و چربی شکم در ماه رمضان بسیار خوشبین است. وی تصریح می کند که انجام یک سری کارها در سحر و افطار و نیز پرهیز از یک سری کارها کافی است. با رعایت این نکات تا پایان ماه مبارک رمضان کاهش وزن خوبی خواهید داشت. در ضمن با رعایت این نکات در زمان روزه داری به سلامتی خود آسیبی وارد نمی کنید و سلامت خود را حفظ خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: دستور نوشیدنی برای کاهش وزن: با این نوشیدنی در یک ماه ۱۵ کیلوگرم وزن کم کنید!

۱. در ماه رمضان سریع لاغر شوید، این کارها را در افطار و سهری انجام دهید

۱. در سحر حداقل دو لیوان آب بنوشید.

۲. میوه هایی مانند هندوانه و انگور بخورید که هیدراته شما را حفظ می کنند.

۳. برای جلوگیری از گرسنگی، در وعده صبحانه فیبر، پروتئین و کربوهیدرات بخورید.

بیشتر بخوانید: ۱۲ راه برای کاهش وزن بدون رژیم: این راه ها به سرعت لاغر می شوید و خوش اندام می شوید

۴. با خانواده و عزیزانتان غذا بخورید، به غذایی که می خورید توجه کنید و دوباره با عادات غذایی خود ارتباط برقرار کنید.

۵. برنامه تمرینی را ادامه دهید اما شدت آن را کاهش دهید. بهتر است ورزش های سبک انجام شود.

۶. تعهد به سنت صبحانه با خرما. زیرا خرما سرشار از فیبر و پتاسیم است و به حفظ آب کمک می کند.

بیشتر بخوانید: فواید ترکیب ماست و زردچوبه: اگر هر شب ماست و زردچوبه بخورید…

۲. در ماه رمضان سریع لاغر شوید، این کارها را در افطار و سحر انجام ندهید

۱. با غذاهای تند مانند کباب یا ترشی افطار نکنید. زیرا باعث دل درد می شود.

۲. مراقب میزان خوردن خود باشید و هرگز نخورید. برای داشتن معده سالم و کاهش سطح قند خون از پرخوری خودداری کنید.

۳. به غذاهای ناسالم اعتماد نکنید. قانون ۹۰/۱۰ خوردن را رعایت کنید. این بدان معناست که ۹۰ درصد مواد غذایی با محتوای غذایی بالا و ۱۰ درصد از شیرینی ها و غذاهای سرخ کردنی هستند.

۴. اگر می خواهید در ماه رمضان وزن کم کنید، از نوشیدنی ها و غذاهای فرآوری شده خودداری کنید.

۵. اگر علائمی مانند سردرد ناشی از ترک کافئین را تجربه می کنید، از مصرف داروهایی مانند Excedrin خودداری کنید. در عوض سعی کنید در طول روز استراحت کنید و از فعالیت بدنی خودداری کنید. این زمان برای سم زدایی لازم است.

بیشتر بخوانید: دلایل چربی بیش از حد شکم: ۱۲ بدترین عادتی که باعث می شود شکم بزرگی داشته باشید

۶. اگر دیابتی هستید یا از فشار خون نامنظم رنج می برید روزه نگیرید. تغییر زمان مصرف دارو ممکن است دشوار باشد و وضعیت شما را بدتر کند.

۷. اگر از مشکلات کلیوی رنج می برید و نمی توانید برای مدت طولانی دچار کم آبی شوید، روزه نگیرید.

۸. در هنگام روزه داری یک رژیم ورزشی جدید را شروع نکنید، فقط همان ورزش سبک را انجام دهید.

سلامت باشید و تا پایان ماه مبارک رمضان به وزن دلخواه خود برسید

بیشتر بخوانید: ۱۰ راه برای استفاده صحیح از لیمو برای کاهش وزن سریع!