24 نکته ساده برای داشتن رژیم غذایی سالم (قسمت 2)


یک ترفند رژیم غذایی سالم

در قسمت اول ، ما 8 ترفند را بررسی کردیم که باعث شد رژیم غذایی سالمتری داشته باشید ، در این مقاله ، 8 مورد بعدی داشتن رژیم غذایی سالم را مورد بحث قرار می دهیم.

  1. جایگزین رستوران فست فود مورد علاقه خود شوید

غذا خوردن در خارج لزوماً به معنای خوردن غذای ناسالم نیست.

رستوران فست فود مورد علاقه خود را با یک رستوران سالم جایگزین کنید.

بسیاری از رستوران های فست فود سالم و غذاهای مختلط وجود دارد که غذاهای سالم و خوشمزه را ارائه می دهند.

آنها می توانند جایگزین خوبی برای همبرگر یا پیتزای مورد علاقه شما باشند. همچنین ، به طور کلی می توانید این وعده ها را با قیمت مناسب خریداری کنید.

  1. حداقل یک دستور سالم در هفته امتحان کنید

تصمیم برای صرف شام می تواند باعث ایجاد احساس خستگی در افراد شود ، به همین دلیل است که بسیاری از مردم تمایل دارند دستورالعمل های یکسانی را بارها و بارها امتحان کنند.

احتمالاً شما سالها از دستورالعمل های مشابه استفاده کرده اید.

چه این دستورالعمل ها سالم باشند و چه ناسالم ، امتحان کردن چیز جدیدی همیشه جدید است.

سعی کنید حداقل یک وعده غذایی جدید در هفته امتحان کنید. این می تواند نسبت غذا را تغییر دهد: شما می خورید و اگر خوش شانس هستید ، دستور غذایی جدیدی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

روش دیگر ، غذای سالم تری را امتحان کنید.

  1. به جای سیب زمینی سرخ شده ، سیب زمینی آب پز بخورید

سیب زمینی ها معمولاً بسیار اشباع و در بشقاب های افراد هستند.

این بدان معناست که نحوه ساخت آنها میزان سلامت آنها را تعیین می کند.

برای کسانی که تازه شروع به کار کرده اند ، 100 گرم سیب زمینی پخته حاوی 94 کالری است ، در حالی که همین مقدار سیب زمینی سرخ شده دارای سه برابر کالری یا 319 کالری است.

علاوه بر این ، سیب زمینی حاوی مقدار زیادی ترکیبات مضر مانند آلدهیدها و چربی های ترانس است.

جایگزینی سیب زمینی با سیب زمینی آب پز یا آب پز یک راه عالی برای کاهش کالری و اجتناب از ترکیبات مضر است.

  1. ابتدا سبزیجات بخورید

یک راه خوب برای اطمینان از خوردن سبزیجات این است که آنها را در ابتدای غذا بخورید.

بنابراین ، وقتی بسیار گرسنه هستید ، ابتدا سبزیجات می خورید و سپس اشتهای کمتری برای سایر غذاهای ناسالم و احتمالاً ترکیبات مضر دارید.

این باعث می شود کمتر غذا بخورید و کالری های سالم جذب کنید ، در نتیجه می توانید وزن خود را کاهش دهید.

علاوه بر این ، خوردن سبزیجات قبل از وعده غذایی با کربوهیدرات بالا تأثیر مفیدی بر سطح قند خون دارد.

این امر باعث کاهش جذب کربوهیدرات ها در جریان خون می شود و می تواند در کنترل قند خون بلند مدت و کوتاه مدت در بیماران مبتلا به دیابت موثر باشد.

  1. برای یک رژیم غذایی سالم به جای آب میوه بخورید

میوه ها بسیار سالم هستند. آنها منابع غنی از آب ، فیبر ، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها هستند.

تحقیقات مداوم خوردن میوه را با کاهش خطر ابتلا به تعدادی از بیماری ها مانند بیماری های قلبی ، دیابت و سرطان مرتبط کرده است.

از آنجا که میوه ها حاوی انواع فیبر و ترکیبات گیاهی هستند ، قندهای آنها به طور کلی به آرامی هضم می شوند و باعث ایجاد تغییرات عمده در سطح قند خون نمی شوند.

با این حال ، این در مورد آب میوه ها صادق نیست.

اکثر آب میوه ها از میوه های واقعی تهیه نمی شوند و بسیاری از آنها حاوی عصاره و شکر هستند. آنها حتی می توانند به اندازه یک نوشیدنی شکر خالص حاوی قند باشند.

حتی آب میوه های واقعی نسبت به خود میوه مقاومت کمتری در برابر جویدن دارند. این باعث می شود آب میوه تأثیر بیشتری بر سطح قند خون داشته باشد.

همچنین خوردن مقادیر زیاد غذا به طور همزمان را آسان می کند.

  1. بیشتر زمان آشپزی را در خانه بپزید

سعی کنید شب ها را به جای غذا خوردن در خانه ، در خانه بگذرانید

اول ، برای بودجه شما بهتر است.

ثانیاً ، با تهیه غذا برای خودتان ، دقیقاً می دانید که داخل آن چیست. نیازی به نگرانی در مورد غذاهای ناسالم یا پرکالری نیست.

همچنین ، با پختن غذای بیشتر ، غذای بعدی را در اختیار شما قرار می دهید ، وعده غذایی یا رژیم غذایی سالم دیگری را تضمین می کنید.

در نهایت ، نشان داده شده است که آشپزی در خانه خطر افزایش وزن را به ویژه در کودکان کاهش می دهد.

  1. فعال تر باشید

فعال تر باشید

غذای خوب ورزش معمولاً با هم ترکیب می شود.

ثابت شده است که ورزش باعث بهبود خلق و خو ، کاهش افسردگی ، استرس و اضطراب می شود.

اینها احساساتی هستند که بر خوردن احساسی و تفریح ​​تأثیر می گذارند.

ورزش علاوه بر کشش ماهیچه ها و استخوان ها به کاهش وزن ، افزایش سطح انرژی ، کاهش خطر بیماری های مزمن و بهبود خواب کمک می کند.

هر روز 30 دقیقه ورزش یا در صورت امکان فقط یک پیاده روی کوتاه را دنبال کنید.

  1. نوشیدنی های شیرین را با نوشیدنی های بدون قند یا آب گازدار جایگزین کنید

نوشیدنی های قندی احتمالاً سالم ترین چیزی است که می توانید بخورید.

آنها سرشار از قند مایع هستند که با بیماریهای بی شماری مانند بیماری های قلبی ، چاقی و دیابت نوع 2 همراه است.

همچنین ، مغز شما کالری مایع مانند کالری جامد را ذخیره نمی کند. این بدان معناست که با نوشیدن کمتر نمی توانید کالری جذب شده را دوباره پر کنید.

500 میلی لیتر نوشیدنی شیرین حاوی 210 کالری است.

نوشیدنی های شیرین را با نوشیدنی های بدون قند جایگزین کنید یا فقط آب گازدار انتخاب کنید.

با این کار شما کالری اضافی می سوزانید و میزان مصرف قند و کالری اضافی خود را کاهش می دهید.

در بخش بعدی ، 8 ترفند دیگر را مورد بحث قرار می دهیم که می تواند به شما در داشتن رژیم غذایی سالم کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید