4 مرحله برای کنترل هوس غذایی هنگام خوردن غذای مورد علاقه خود


آیا اغلب می خواهید وقتی گرسنه نیستید غذا بخورید؟ به نظر می رسد هوس زیادی برای خوردن غذاهای خاص دارید. ناتوانی در مدیریت اشتیاق می تواند نتیجه تلاش های بسیاری از افرادی باشد که می خواهند وزن خود را کاهش دهند.

اما چرا چنین مشکلی وجود دارد؟ و چه کاری می توانید برای کنترل میل شدید به غذا خوردن عادی و افزایش وزن انجام دهید؟

خوردن چیزی هنگام گرسنگی هیچ اشکالی ندارد. این مشکل زمانی ایجاد می شود که شما در گرسنگی به طور منظم هوس خوردن غذاهای خاص می کنید.

ابتدا ، بیایید در مورد اینکه چرا مردم هوس آن را می کنند صحبت کنیم. دلیل اصلی محدودیت غذا و رژیم غذایی است. بله شما آن را درست خواندید! بسیاری از مطالعات نشان داده اند که برای اکثر مردم ، محدودیت یا محرومیت از برخی غذاها باعث می شود بیشتر بخواهید.

نه تنها این ، بلکه منع خود از خوردن برخی غذاها باعث ایجاد ذهنیت کمیابی می شود ، احتمالاً هنگام خوردن بالاخره زیاد غذا می خورید یا این غذا را می خورید. این طرز فکر کمبود یکی از دلایلی است که باعث می شود 97 درصد رژیم گیرندگان نتوانند وزن خود را کاهش دهند.

من می گویم “سعی کنید محدودیت ایجاد کنید” زیرا اکثر افرادی که به خود اجازه نمی دهند غذاهای خاصی بخورند ، خواه شیرینی ، تنقلات ، غذاهای سرخ کرده یا هر چیز دیگری ، در نهایت “تهاجم” کرده و آنها را بیش از حد مصرف می کنند.

فرض کنید تصمیم گرفته اید رژیم بگیرید (که امیدوارم دیگر هرگز انجام ندهید) ، نمی توانید شکر بخورید. تصور رژیم غذایی محدودیت کمبود غذا شما را حتی بیشتر از حد معمول شیرین می کند. سپس به گردهمایی می روید ، بسیاری از کوکی های خانگی خوشمزه وجود دارد. شما نمی خواهید چیزی بخورید ، اما از آنجا که خود را منع کرده اید ، واقعاً می خواهید غذا بخورید.

شما نمی توانید چشم خود را از آنها دور نگه دارید. شما تصمیم می گیرید که فقط یکی آسیب نمی زند. سپس تفکر درباره کمبود آغاز می شود. بنابراین شما یک گرگ را به طرف پنج پرتاب می کنید ، به سختی آنها را مزه می کنید ، چند بار در کیف خود سرقت می کنید.

با کسی مقایسه کنید که آنچه را که می خورد محدود نمی کند ، بلکه به سادگی با توجه به گرسنگی می خورد: سیگنال های سیری. او هم جمع می شود. از آنجا که می داند وقتی می تواند کوکی ها را بخواهد ، می تواند طعم کمیابی داشته باشد.

او به کوکی نگاه می کند ، می پرسد آیا واقعاً امشب برای خوردن یک کوکی آماده است ، سپس تصمیم می گیرد که ماکارونی نارگیلی بخورد. او ماکارونی می خورد ، مزه هر دهان خوشمزه را می چشد و احساس رضایت می کند. او دیگر به کوکی ها فکر نمی کند ، او از بقیه شب لذت می برد.

این می تواند یک کلاس سرکش در بین شما یا چیزی باشد که من آن را باغ عدن می نامم. شما در بهشت ​​هستید و همه چیز فراوان است ، اما آنچه را که نمی توانید داشته باشید می خواهید. طبیعت انسان است.

اما خواسته های شما بیش از اینها وجود دارد. اغلب مردم واقعاً به چیزی غیر از غذا احتیاج دارند ، اما از آنجا که غذا از نظر اجتماعی مقرون به صرفه است ، از غذا در تلاش برای برآوردن نیازهایی که غذا نمی تواند برآورده کند ، استفاده می کنند.

به عنوان مثال ، ممکن است بیش از حد کار کنید زیرا تمام وقت کار می کنید ، اما در اوقات فراغت خود از یک مادر ضعیف مراقبت می کنید ، بنابراین شما واقعاً به زمان برای استراحت نیاز دارید. چون احساس آرامش می کنید ، شکلات می خورید تا احساس بهتری داشته باشید.

یا شاید ناراحت هستید زیرا دخترتان و دوست پسرش ، که او را دوست ندارید ، موقتاً با شما نقل مکان کرده است و شما هیچ حریم خصوصی یا زمانی برای خود ندارید ، علاوه بر این ، بالا نگه داشتن خانه غیرممکن است و به شما فشار می آورد به شما هر شب با یک لیتر بستنی به عنوان هدیه برای صبر و شکیبایی دوست می شوید.

یا از مادرشوهر خود بخاطر تلاش های مداوم او برای مشارکت شما در نبرد قدرت عصبانی هستید ، بنابراین شما به شدت یک کیسه چیپس می جوید؟

این دلایل برای خوردن در واقع مربوط به غذا نیست. خوردن زیاد به غذا مربوط نمی شود. این در مورد استفاده از غذا برای برآوردن نیازهایی است که نمی تواند برآورده کند ، که ممکن است شما حتی از آن آگاه نباشید.

به همین دلیل ، اگر می خواهید هوس را متوقف کنید ، بسیار مفید است که در آنها عمیق شوید تا دریابید که واقعاً به چه چیزی نیاز دارید. با هر میل تقریباً همیشه یک نیاز احساسی وجود دارد که نادیده گرفته می شود.

اگر مشکل گرسنگی نیست ، غذا آن را حل نمی کند. ممکن است برای چند دقیقه احساس بهتری داشته باشید ، اما وقتی غذا ناپدید می شود ، هنوز همان مشکلاتی را دارید که در وهله اول شما را وادار به خوردن کرده است و می تواند با افزایش وزن مشکلات شما را افزایش دهد.

برای درک آنچه واقعاً به آن نیاز دارید ، سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • وقتی می خواهید غذا بخورید اما گرسنه نیستید معمولاً به چه غذاهایی میل می کنید؟
  • چه چیزی باعث می شود آن را بخواهید؟ روی کلمات “چون دوست دارم” یا “نمی دانم” تمرکز نکنید.
  • این غذاها برای نیازهای شما چه معنایی دارند؟ شما به راحتی بیشتری نیاز دارید. عصبانیت خود را روی آن کیسه چیپس تخلیه می کنید.

به عنوان مثال ، وقتی من نوجوان بودم ، مادرم اغلب به من می گفت که چه بخورم و چه نخورم. من از او عصبانی بودم زیرا سعی می کرد آنچه را که در بدنم قرار می دهم کنترل کند. وقتی من بزرگسال بودم ، وقتی به مادرم سر می زدم ، ظاهرا با وجود او غذا را می دزدیدم.

او نمی دانست که من این کار را می کنم ، بدیهی است که من فقط به خودم آسیب می رسانم ، اما این کار را در پاسخ به آنچه در گذشته اتفاق افتاده بود انجام می دادم. وقتی متوجه این موضوع شدم ، می توانستم حمله به انبار مادرم را متوقف کنم. آیا غذاهای پرخوری می خورید که والدین شما اجازه استفاده از آنها را در کودکی نمی دهند؟

برخی از افراد به دلایل نوستالژیک هوس غذاهای خاصی می کنند. احتمالاً دلتان برای کیک سیب مخصوص مادرتان تنگ شده است زیرا دلتان برای او تنگ شده است و باعث می شود که او بخواهد “کیک او” را بخورد.

در اینجا یک چیز عالی وجود دارد. ممکن است در زندگی خود از لذت کافی برخوردار نباشید ، بنابراین به غذا به عنوان منبع اصلی لذت خود اعتماد می کنید. اگر این یک لذت است که در زندگی شما نیست ، ایده هایی در و شصت و من وجود دارد: “گرسنگی شما برای چیست؟ سرگرم کننده تر در زندگی یا غذا؟ “

گاهی اوقات ، شما فقط به دنبال غذا هستید زیرا خود را از این غذا به عنوان یک رژیم غذایی مزمن محروم می کنید ، اما اغلب چیزی زیر آن میل شدید وجود دارد.

لیست غذاهای ممنوعه را کنار بگذارید

بنابراین شروع به کار روی چیزی کنید که من آن را طرز فکر فراوان می نامم. من می دانم این می تواند وحشتناک باشد که به خود اجازه بی قید و شرط بدهید تا هر چیزی را که دوست دارید بخورید. در حال حاضر ممکن است در مورد برخی غذاها احساس ناتوانی کنید. ممکن است احساس کنید که خوردن غذاهای مورد علاقه خود را متوقف کنید.

من میفهمم. من هم همین احساس را داشتم. اما این به این دلیل است که شما این غذاها را در گذشته محدود کرده اید. شما آنها را کمیاب می دانید ، بنابراین آنها را بیشتر می خواهید. اما اگر به بدن خود گوش دهید ، به شما نمی گوید تمام روز قهوه ای بخورید زیرا احساس وحشتناکی خواهید داشت.

ممکن است زمان بر باشد ، اما وقتی به چیزی غیر عادی دست می یابید ، آنها باید موقعیت خود را دوباره در نظر بگیرند. مقاله شصت و من را در مورد “چگونه از غذای تعطیلات بدون افزایش وزن لذت ببرید” مطالعه کنید تا در مورد ایجاد یک طرز فکر غنی اطلاعات بیشتری کسب کنید.

هنگام غذا خوردن آگاهانه غذا بخورید و چند کار را انجام ندهید

وقتی از این غذاهای بسیار دوست داشتنی استفاده می کنید ، چرا به مزه هر لقمه توجه نکنید؟ آنقدر از آنها لذت خواهید برد که کمتر راضی خواهید شد ، خواسته های شما تضعیف می شود. در سایت من می توانید تقویم 30 روزه تغذیه آگاهانه رایگان را بارگیری کنید تا به شما کمک کند گام به گام انگشتان خود را در خوردن دقیق تر فرو ببرید.

دریابید که چه چیزی میل شما را برمی انگیزد

بیاموزید که وقتی گرسنه هستید چگونه غذا می خورید – به جای غذا آنچه را که واقعاً به آن نیاز دارید به خود بدهید. برای این کار به سوالات زیر فکر کنید.

  • قبل از اینکه بخواهید غذا بخورید چه اتفاقی افتاد؟
  • چه افکار و احساساتی داشتید؟
  • چه چیزی می تواند تمایل شما را به خوردن پرت کند؟
  • به نظر شما واقعاً به چه چیزی نیاز دارید؟
  • اگر غذا خوردن یک گزینه نبود حالا چه می کردید؟

سپس در نظر بگیرید که اگر این غذا را بخورید چه احساسی خواهید داشت و آن را با احساس نکردن آن مقایسه کنید. یک انتخاب عمدی انجام دهید.

موج سواری را جستجو کنید:

آخرین روش برای مدیریت مشکلات Cra ، تکنیکی هوشمند به نام Urge Surfing است. خوردن هنگام گرسنگی ، یا خوردن زیاد قند یا نوشیدن زیاد ، مانند امواج اقیانوس است. شدت آنها افزایش می یابد ، به اوج می رسد و سپس متفرق می شوند.

اگر تا به حال در اقیانوس شنا کرده اید ، می دانید که هیچ راهی برای غلبه بر این امواج وجود ندارد. شما نمی توانید در برابر آنها مقاومت کنید یا با آنها مبارزه کنید ، یا حتی می توانید غرق شوید. شما باید با آنها حرکت کنید. تمایل به ایجاد Ge شامل توجه به خواسته و سپس اجازه دادن به آن است که به آرامی بدون مبارزه با آن و یا ضربه زدن به سفید عبور کند.

به عنوان مثال ، وقتی در یک پروژه در محل کار استرس دارید ، میل به غذا خوردن برای بهتر شدن احساس می کنید ، با خود بگویید: “متشکرم ، اما وقتی گرسنه نیستم ، خوردن در این پروژه به من کمک نمی کند” و فقط آرزو را نادیده بگیرید. چند دقیقه طول می کشد.

تمایل به موج سواری یک راه عالی است که به ما اجازه می دهد رفتارهایی را انتخاب کنیم که ما را به آنچه ما واقعاً در زندگی می خواهیم ، یعنی شادی طولانی مدت ، و نه رضایت فوری ، هدایت کنیم. به قسمت 66 پادکست کاهش وزن برای Foodies گوش دهید تا در مورد نحوه انجام این کار بیشتر بدانید.

راهی برای گذراندن دوران گذشته این است که بدانید غذا برای بدن شما سوخت است ، بلکه منبع لذت است. پس از سالها رژیم گرفتن و محدودیت اندیشیدن در مورد غذا ، بسیاری از مردم به سختی می توانند آنچه را که می خواهند ، آنچه بدن آنها می خواهد بخورند و از غذا لذت می برند. به همین دلیل است که می شنوید مردم در مورد غذاهای خاص به عنوان “گناهکار” صحبت می کنند ، در حالی که در واقع غذا فقط غذا است.

استفاده از این چهار استراتژی زمانی که می خواهید غذا بخورید اما گرسنه نیستید به شما در ایجاد عادات غذایی مثبت کمک می کند که به شما امکان می دهد از غذاهای مورد علاقه خود بدون پرخوری لذت ببرید.

آیا احساس می کنید هوس غذاهای ممنوعه کرده اید؟ چه کسی این غذاها را در وهله اول ممنوع کرده است؟ چه اتفاقی می افتد وقتی غذای مورد نظر خود را دریافت می کنید؟ آیا فکر می کنید ذهنیت کمیابی دارید؟ آیا عادات غذایی شما را کنترل می کند؟ آیا سعی کرده اید هنگام گرسنگی موج سواری کنید تا غذا بخورید؟