5 علت اصلی پرخوری را بشناسید.


این مقاله را لیست کنید

در این مقاله ، آکادمی: علم و بدن چندین عامل وجود دارد که می تواند باعث پرخوری شما شود. و: راههای زیاد غذا خوردن بالا می برد.

بسیاری از مردم به خوردن زیاد غذا عادت کرده اند ، اما متوجه آن نیستند

در حقیقت ، خوردن آنقدر با فعالیت های دیگر آمیخته است که هرگز متوجه نمی شویم بیش از حد غذا می خوریم.
اگر عادت کرده اید که هنگام تماشای تلویزیون به طور ناخودآگاه چیپس بخورید ، یا شام بخورید ، در سینما پاپ کورن بخورید یا در همان زمان دعوت مادر خود را در پرس دوم بپذیرید ، غذای شما بسیار بیشتر از آن چیزی است که بدن شما باید بخورد ، می توانید بگویید که زیاد می خورید

برای درک میزان نیاز بدن به خوردن ، باید عادات غذایی خود را مطالعه کنید ، چند بار در روز ، چقدر غذا می خورید و مهمتر از همه ، علت پرخوری خود. پرخوری معمولاً می تواند نشانه یک مشکل جدی باشد.

وقتی متوجه شدید که بیش از حد غذا می خورید ، باید دلیل آن را در عادات غذایی خود جستجو کنید تا زندگی سالم تری داشته باشید.

پرخوری
راههای زیاد غذا خوردن

پرخوری چیست؟

قبل از اینکه مطمئن شوید که بیش از حد غذا می خورید ، باید عادات غذایی خود را بررسی کنید تا ببینید آیا این یک مشکل سلامتی را نشان می دهد یا خیر. خوردن زیاد می تواند منجر به اختلالات خوردن مانند بی اشتهایی یا چاقی شود که می تواند منجر به مشکلات جدی مانند دیابت یا بیماری های قلبی شود.
خوردن زیاد می تواند با شرایطی مانند افسردگی یا احساس گناه همراه باشد ، افراد مبتلا به این بیماری سعی می کنند به تنهایی غذا بخورند ، دور از دید ، به طوری که دیگران نمی دانند چقدر بخورند.
البته باید توجه داشت افرادی که زیاد غذا می خورند با افرادی که گوشت و پروتئین زیادی برای عضله سازی می خورند تفاوت زیادی دارند.


بیشتر بخوانید:

بهترین پودر پروتئین برای کاهش وزن کدام است؟


خوردن زیاد ، خوردن زیاد است ، حتی اگر گرسنه نیستید. از آنجا که مردان اشتهای بیشتری نسبت به زنان دارند ، این مشکل رایج نیست. اگرچه پرخوری نسبت به اختلالات شدید خوردن کمتر رایج است ، اما همچنان می تواند نشانه بدی از مشکلات جسمی یا روحی باشد.


بیشتر بخوانید:

8 دلیل برای کاهش وزن

دلایل زیادی برای پرخوری وجود دارد

کسانی که این مشکل را دارند ، باید بگوییم که بهتر است به دنبال علل آن باشیم. راههای مبارزه با اشباع بیش از حد چیست؟

خستگی و کسالت

1 – خستگی و بی حوصلگی می تواند باعث پرخوری شما شود زیرا به هیچ چیز جز خوردن فکر نمی کنید. فکرش را بکنید. همه دوستان شما با دوستان خود سرگرم می شوند و تلویزیون برنامه جالبی برای تماشا ندارد.
بسیاری از مردم فقط برای گذراندن وقت چیزی می خورند.

غذا خوردن یک عمل درونی و حسی است و حواس را تحریک می کند.
به همین دلیل است که گاهی از آن به عنوان یک فعالیت سرگرم کننده یاد می شود.
مطمئناً ممکن است سرگرمی خوبی باشد ، اما نباید از آن به عنوان سرگرمی گلف یاد کرد.

اضطراب یارد تنش عصبی

2- اضطراب و استرس صرف نظر از اینکه این استرس ها از کجا ناشی می شوند (کار ، خانواده ، مدرسه ،
بنابراین فرض نکنید که شما یک استثنا هستید – اگر مشغول غذا خوردن نیستید ، نمی توانید این استرس را از بین ببرید. وقتی مضطرب یا عصبی هستید چه می کنید ، غذا می خورید؟

این نوع غذای عصبی بیشتر در زنان شایع است ، اما برخی مردان نیز این مشکل را مشاهده کرده اند.
غذا خوردن به افراد حس کنترل و قدرت می بخشد ، شکم پر می تواند از بسیاری از مشکلات شما جلوگیری کند.

خوردن اعتیاد

3 – ترک اعتیاد سرانجام تصمیم گرفته اید که اعتیاد خود را ترک کنید ، اما با مشکل جدیدی روبرو هستید.
گاهی اوقات برخی از افرادی که اعتیاد را ترک می کنند ، دست خود را پر نگه می دارند و غذا می خورند تا مصرف آنها را متوقف نکنند.
و آنها فکر می کنند غذا خوردن راهی مطمئن برای این کار است.
البته ، خوردن بیش از حد می تواند بهتر از سوء مصرف مواد شما باشد ، اما روش های بهتر و سالم تری برای پر نگه داشتن دست ها وجود دارد.

عادات فرهنگی

4 – عادات فرهنگی و اجتماعی می بینیم که در برخی از فرهنگ ها پرخوری و خوردن غذای زیاد به یک سنت تبدیل شده است. در این نوع فرهنگ ، کشیدن پرس دوم ، سوم یا حتی چهارم کاملاً طبیعی است و برای آشپز محترم شمرده می شود.
در برخی از فرهنگ های دیگر ، خوردن هنگام تماشای ورزش طبیعی است. متأسفانه ، غذاهایی که معمولاً برای این منظور استفاده می شوند ، دارای خواص مفیدی برای بدن نیستند ، فقط چاقی دارند.

در برخی فرهنگ ها ، مرد ایده آل باید بزرگ و قوی باشد و مردان لاغر و مراقب آنچه می خورند بی ارزش هستند.

برای جلب رضایت دیگران

5 – برای بسیاری از مردان ، لذت زنان با پرخوری آغاز می شود و با آگاه ساختن مادرشان از خوردن غذا ، آنها را خوشحال می کند.

مردان معمولاً فشار دوم را برای جلب رضایت آشپز و پایان می دهند. بسیاری از مردان با حرص غذا می خورند تا به آشپز ثابت کنند که غذایشان را دوست دارند ، آن را تشویق کنند تا آشپزهایشان فکر نکنند تلاش آنها بی نتیجه بوده است. به همین دلیل است که تازه ازدواج کرده در شروع ازدواج چند کیلو وزن اضافه می کنند.

چگونه با پرخوری مقابله کنیم؟

چگونه با پرخوری مقابله کنیم حالا که دلایل پرخوری و دلایل را می دانید ، باید سعی کنید این عادت را تغییر دهید و غذای سالم تری بخورید. با کاهش رژیم غذایی خود ، از خطر اضافه وزن و بیماری های قلبی نیز جلوگیری خواهید کرد.
لباس های قدیمی شما دوباره اندازه شما می شوند. سرگرمی دیگری غیر از تماشای تلویزیون با چیپس پیدا کنید برای ترک این عادت ، وقتی از تماشای تلویزیون خسته می شوید ، به غیر از غذا ، سرگرمی های دیگری را نیز امتحان کنید.

غذا خوردن ممکن است برای شما یک سرگرمی باشد ، اما باید بگویم که ذکر آن در زندگی روزمره شغل خوبی نیست.

Ertain بهترین راه برای جلوگیری از پرخوری است

سعی کنید فعالیت هایی مانند ورزش ، هنر و سایر فعالیتها را بیاموزید ، یا حتی اگر بتوانید یک ساعت آن را پشت میز انجام دهید ، باز هم بهتر از عادت قبلی شما خواهد بود.

سنگ مریض را دنبال کنید

به دنبال سنگ صبور باشید. اگر بیش از حد غذا می خورید تا افکار خود را از استرس عصبی و اضطراب دور کنید ، بسیار اشتباه است. در عوض ، با دوستان یا خانواده خود در مورد مشکلات خود صحبت کنید.

این به شما کمک می کند تا مشکل را بهتر و سریعتر حل کنید. دست های خود را مشغول نگه دارید اگر سیگار یا هر نوع غذای اعتیاد آور دیگر را ترک کرده اید ، سعی کنید دستان خود را همیشه مشغول نگه دارید.
همچنین می توانید با جویدن آدامس ، پرخوری خود را کاهش دهید. رژیم غذایی خود را مدیریت کنید عادات غذایی و عادات غذایی خود را بررسی کنید. اگر متوجه شدید که بشقاب شما همیشه پر از غذا است ، قطعاً باید مقدار غذایی را که می خورید کاهش دهید.

برنامه غذایی داشته باشید

سعی کنید یک برنامه دقیق روزانه یا هفتگی برای وعده های غذایی خود تنظیم کنید. این کار از خوردن بیش از حد میان وعده بعد از غذا جلوگیری می کند. به جای خوردن سه وعده غذایی در روز ، وعده غذایی خود را به شش قسمت تقسیم کنید. به باشگاه بروید و تمرین را شروع کنید. با افزایش سن ، میزان غذا بدون کاهش میزان غذای مصرفی افزایش می یابد.

به محض خوشحالی پرخوری را کنترل کنید

با افزایش سن ، متابولیسم شما کند می شود: شما باید بیشتر مراقب آنچه می خورید باشید.

با انجام ورزش می توانید این مشکل را حل کنید. این امر متابولیسم را تسریع می کند.
آهسته تر غذا بخورید خوردن غذاهای مغذی یادگیری آشپزی به شما کمک می کند تا دیدگاه خود را نسبت به غذا تغییر دهید.

سرعت را کم کنید

اگر سرعت خود را کاهش دهید و سعی کنید بر طعم غذایی که می خورید تمرکز کنید ، احتمال اینکه بیشتر از آنچه نیاز دارید بخورید. آهسته غذا خوردن برای یک نفر یک مزیت دارد ، این است که مغز شما می تواند محاسبه کند ، و شما می دانید چه موقع سیر شدید و دیگر غذا نمی خورید.

مصرف شکلات را کاهش دهید

مصرف شکلات خود را کاهش دهید برای مبارزه با چاقی ، باید انتخاب های غذایی خود را به طور جدی در نظر بگیرید ، ببینید چه انتخاب های ناسالم را انجام می دهید و آنها را کنار بگذارید.

بدن شما می داند چه زمانی گرسنه هستید ، چه زمانی به غذا نیاز دارید ، چه زمانی سیر هستید ، وقتی به علل پرخوری خود از نزدیک نگاه می کنید ، به راحتی می توانید بفهمید چه موقع گرسنه هستید ، چه زمانی سیر شده اید.

بهبود رژیم غذایی علاوه بر کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت ، بدن شما را تقویت کرده ، هوس شما را افزایش می دهد و لذت بخشیدن به غذا را بیشتر می کند.


بیشتر بخوانید:
بهترین پودر پروتئین برای کاهش وزن کدام است؟
چگونه کالری بیشتری بخوریم و وزن کم کنیم؟

پروتئین آن بهترین زمان برای مصرف آن است (متفاوت تر)

دیدگاهتان را بنویسید