5 غذای اصلی که باعث مشکلات خواب می شوند


خواب خوب برای یک فرد شاد و سالم مهم است. همانطور که همه می دانند ، تعداد کمی از ما واقعاً درک می کنیم که کمبود خواب چگونه بر ما تأثیر می گذارد ، بسیاری از کارهایی که ما به طور منظم برای ایجاد مشکلات خواب انجام می دهیم.

مزایای اصلی خواب خوب شامل بهره وری بیشتر ، عملکرد بهتر ورزشی و کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری ها است. مورد دوم یک نگرانی عمده است ، زیرا خواب ناکافی مزمن ، حتی خواب سبک ، می تواند به طور قابل توجهی بر سطح هورمون ما از جمله افزایش سطح کورتیزول تأثیر بگذارد ، که منجر به تعدادی از مشکلات ، از جمله بیماری های خود ایمنی می شود.

آره!

متأسفانه اکثر مردم برای نیازهای خود به اندازه کافی نمی خوابند و وضعیت بدتر می شود ، برای بسیاری از افراد کیفیت خواب پایین تر از حد ایده آل است.

چقدر باید بخوابم؟

گفته می شود که بزرگسالان باید حدود 7-9 ساعت در شب کار کنند ، اما بسیاری از آنها درآمد بسیار کمتری دارند. ما هم مثل همه گناهکار هستیم ، اما باور کنید ما سخت کار می کنیم تا خواب را به ویژه خواب با کیفیت اولویت بندی کنیم. لیستی از اقداماتی که ما برای بهبود خواب انجام می دهیم شامل ، اما نه محدود به ، عینک آفتابی آبی ، رایانه F-lux ما ، نمک های منیزیم ، روغن کرچک و موارد دیگر است.

تشخیص مشکلات خواب

دلایل متعددی برای مشکلات خواب وجود دارد ، در این پست نمی توانیم همه آنها را پوشش دهیم. به عنوان مثال ، نداشتن تشک مناسب برای خوابیدن روی شکم می تواند شما را بلند نگه دارد و مانع از خواب شبانه شود.

موارد دیگر عبارتند از:

  • خیلی گرم یا سرد (دمای ایده آل خواب در واقع 65 درجه است)
  • نور زیاد
  • فقط محیط بسیار زیاد است (ما از این دو هدفون برای کمک به خواب استفاده می کنیم.

با این حال ، یکی دیگر از مواردی که می تواند به مشکلات خواب شما کمک کند ، غذا و نوشیدنی است که می خورید. آنچه در بدن خود قرار می دهیم می تواند نقش بزرگی داشته باشد. در حالی که برخی از چیزها کاملاً خوب هستند ، حتی ممکن است برای خواب مفید باشند ، در حالی که برخی دیگر کاملاً برعکس هستند.

رژیم غذایی شما ممکن است یکی از عوامل م whyثر در چرایی مشکل در خوابیدن ، خوابیدن یا فقط احساس خوب نبودن باشد. برای کمک به شما ، این مقاله شما را با پنج غذا و / یا ترکیباتی آشنا می کند که اگر می خواهید بیشترین خواب را ببرید ، از آنها اجتناب کنید.

کافئین

(از طریق https://pixabay.com/photos/still-life-coffee-beans-2366084/)

شکی نیست که جهان عاشق قهوه و کافئین است. بسیاری از مردم به انتخاب آنها برای گرم کردن یا فقط به این دلیل که طعم آنها را دوست دارند ، تکیه می کنند. میلیون ها نفر در روز چندین لیوان مصرف می کنند که بخش مهمی از برنامه روزانه آنها است. متأسفانه مشکلات خواب که کافئین می تواند ایجاد کند به خوبی شناخته شده است.

بسیاری از ما در مورد نوشیدن قهوه در طول روز رفتار آرام داریم ، اما کافئین در سایر محصولات نیز یافت می شود. این را می توان در چای ، نوشابه ، شکلات و حتی برخی داروها یافت. می توانید روزانه قبل از خواب کافئین بنوشید و حتی نمی دانید که آیا تحقیقات خود را انجام نداده اید.

به عنوان مثال ، اگرچه اکسدرین یک داروی شناخته شده برای درمان در هنگام سردرد است ، اما حاوی کافئین است. سایر داروها ممکن است شامل کافئین باشند ، مانند بسیاری از قرص های کاهش وزن ، دیورتیک ها و داروهای سرماخوردگی.

همیشه لیست موادی را که هنگام خواب برای آزمایش کافئین استفاده می کنید ، بررسی کنید. اگرچه همه با آن متفاوت رفتار می کنند ، اما بسیاری هنوز 10-12 ساعت پس از مصرف کافئین به خواب می روند.

کافئین برای خواب ما وحشتناک است زیرا یک محرک است که می تواند شوک های انرژی را برای افراد ایجاد کند. همانطور که می توانید تصور کنید ، این برعکس چیزی است که مردم قبل از خواب می خواهند. کافئین همچنین می تواند چرخه طبیعی خواب / بیداری بدن را مختل کرده و گیرنده های شیمیایی خاصی را در مغز که باعث خواب می شوند مسدود کند. این کار شما را هوشیار ، متمرکز و پربار نگه می دارد ، که در طول روز عالی است ، اما نه زمانی که می خواهید بخوابید.

علاوه بر این ، کافئین به طور کلی برای مدتی در بدن می ماند و اگر مراقب نباشید ، خوابیدن را حتی سخت تر می کند. در بسیاری از موارد ، اجتناب از مصرف کافئین در هر زمان از بعد از ظهر به طور کلی تماس درستی است اگر نمی دانید که بدن شما می تواند بعداً از عهده آن برآید.

غذای تند

تعداد کمی از غذاها به اندازه یک بشقاب تند خوش طعم یا رضایت بخش هستند. با این حال ، به طور کلی باید از آن در عصر ، درست قبل از خواب اجتناب شود. دلیل اصلی این امر این است که غذاهای تند بیشتر باعث سوزش سر دل می شوند.

سوزش سر دل و ناراحتی ناشی از سوزش سر دل خواب راحت را مشکل می کند و می تواند شما را بارها در نیمه های شب بیدار کند. هنگام دراز کشیدن ، سوزش سر دل و ریفلاکس اسید اغلب می تواند بدتر از زمانی باشد که شما فقط نشسته یا ایستاده بودید.

یکی دیگر از دلایل اجتناب از غذاهای تند این است که برخی می توانند دمای اصلی بدن شما را افزایش دهند. بسیاری از مردم هنگام گرم شدن بسیار مشکل دارند ، بنابراین می توانید ببینید که چگونه این می تواند در نهایت به مشکل تبدیل شود. علاوه بر این ، بدن برای هضم ادویه جات به انرژی بیشتری احتیاج دارد ، که می تواند توانایی خوب خوابیدن شما را بیشتر مختل کند.

یک باور قدیمی وجود دارد که غذاهای تند می توانند رویاهای عجیب و غریب ایجاد کنند ، اما هیچگاه به طور عمیق مورد بررسی قرار نگرفته است که آیا واقعی است یا نه.

به طور مشابه ، غذاهای بیش از حد اسیدی می توانند باعث سوزش سر دل شوند ، که معمولا باید زودتر از زمان خواب مصرف شوند. بنابراین ، پرتقال یا گریپ فروت که قبل از خواب خوردید ممکن است همیشه بهترین انتخاب نباشد.

غذاهای چرب

چه کسی یک برگر خوب و سیب زمینی سرخ کرده یا یک بشقاب بزرگ ناچو دوست ندارد؟ در حالی که این غذاها ممکن است طعم فوق العاده ای داشته باشند ، اما توانایی ما را برای خواب خوب مختل می کنند. هنگام خوردن این غذاهای چرب اهمیت چندانی ندارد ، اما اگر رژیم غذایی زیادی داشته باشید ، خواب راحت برای شما دشوار خواهد بود. این امر در مورد اینکه آیا آنها را برای صبحانه ، ناهار یا شام می خورید صدق می کند.

این اغلب می تواند به این دلیل باشد که این نوع غذاها می توانند بسیار اشباع شده باشند و ناراحتی معده مرتبط با آن می تواند خواب را دشوار کند. ورم اختلالات گوارشی از دیگر مشکلاتی است که می تواند ایجاد شود و اختلال در خواب خوب.

غذاهای غنی از چربی می تواند حساسیت افراد را نسبت به مواد شیمیایی مغز که به تنظیم خواب آنها کمک می کند ، کاهش دهد. این می تواند برای بدن شما دشوار باشد که بداند چه زمانی باید بخوابد یا از خواب بیدار شود. همچنین ، با رژیم غذایی پرچرب ، اغلب زمان کمتری را در خواب عمیق خواهید گذراند ، که می تواند شما را در طول روز خسته و بی تفاوت کند.

خوردن غذاهای پرچرب علاوه بر آسیب به خواب ، می تواند برای بدن بسیار مضر باشد ، بنابراین همه چیز را در حد اعتدال نگه دارید. رفتارهای عجیب اینجا و آنجا خوب است ، اما اگر خوردن یک تن غذاهای چرب در روز مشکل ساز شود ، می تواند مشکل ساز باشد.

غذاهای غنی از پروتئین

پروتئین به طور کلی برای رژیم غذایی شما مفید است. این نه تنها به ما انرژی می دهد بلکه به ما در بازسازی چیزهایی مانند ماهیچه ها و استخوان ها نیز کمک می کند. با این حال ، اگر درست قبل از خواب غذا بخورید ، به طور کلی می خواهید از یک تن غذاهای غنی از پروتئین اجتناب کنید.

دلیل این امر این است که اغلب قبل از تجزیه بدن شما می توانند بسیار بیشتر دوام بیاورند. همچنین ، از آنجا که هضم شما در طول خواب کند می شود ، هضم غذاهای غنی از پروتئین درست قبل از خواب برای بدن دشوار است.

یکی دیگر از دلایل اجتناب از میان وعده های سرشار از پروتئین هنگام خواب این است که کارشناسان معتقدند این غذا به اندازه بسیاری از اسیدهای آمینه دیگر تریپتوفان را افزایش نمی دهد. این یک آمینو اسید است که پیش ساز سروتونین است که برای آرامش ما ضروری است.

اگر به اندازه کافی از این تریپتوفان استفاده نکنید ، می تواند میزان سروتونین دریافتی را کاهش دهد ، که باعث می شود قبل از خواب کمتر احساس خستگی یا بیقراری کنید. مانند نمونه فست فود ، غذاهای غنی از پروتئین نیز بسیار سنگین هستند ، و تلاش برای خوابیدن روی شکم پر احساس ناراحتی می کند.

پنیر:

غذاهای کمی به اندازه پنیر محبوب هستند. مردم در سراسر جهان آن را در انواع غذاها می خورند ، انواع مختلفی دارد. اما همانطور که پیداست ، پنیر بهترین غذا برای خوردن قبل از خواب نیست.

این به این دلیل است که بسیاری از انواع پنیر (مخصوصاً سفت یا کهنه) حاوی اسید آمینه ای به نام تیرامین هستند. این باعث افزایش میزان نورفدرین تولید شده در بدن ما می شود که اغلب به عنوان هورمون مبارزه یا گریز شناخته می شود.

این اغلب سطوح هشدار ما را به طور غیر قابل مقایسه ای بالا می برد ، که می تواند تلاش برای خواب را غیرممکن کند. اگر بتوانید به اندازه کافی بخوابید ، خوابیدن می تواند فوق العاده مشکل باشد.

در حالی که برخی از پنیرها ممکن است برای برخی مفید باشند ، حتی اگر کمی تحمل لبنیات را داشته باشید ، بهتر است از همه پنیرها ، به ویژه هنگام خواب اجتناب کنید. آنها می توانند باعث نفخ ، گاز ، التهاب و ناراحتی عمومی شوند.

در پایان ، همه این غذاها می توانند مشکلاتی را در مورد خواب کافی ایجاد کنند. نه تنها این ، آنها همچنین می توانند بر کیفیت خواب شما تأثیر بگذارند. اگر می خواهید خوب بخوابید ، بهتر است حداقل در چند ساعت گذشته قبل از خواب از آنها اجتناب کنید.

اگر احساس می کنید نیاز دارید یا می خواهید چیزی بخورید ، یک میان وعده سبک و ضدالتهاب سالم (پیوندی به سایت ما اضافه کنید) غالباً بهترین انتخاب قبل از خواب است. غذاهای سرتونین یا ملاتونین که به راحتی هضم می شوند نیز ایده خوبی است.



دیدگاهتان را بنویسید