5 ماده غذایی را با مولتی ویتامین جایگزین کنید. – دکتر رویا خادمیان


232707 102 - مولتی ویتامین ها را با 5 غذا جایگزین کنید.

5: مولتی ویتامین ها را با غذا جایگزین کنید!

ثابت شده است که خوردن میوه و سبزیجات با حفظ وزن سالم خطر بیماری های قلبی ، سکته مغزی و برخی سرطان ها را کاهش می دهد. اما هنوز چنین ادعایی در مورد مکمل های غذایی یا مولتی ویتامین ها ثابت نشده است.

محققان و متخصصان تغذیه معتقدند که در برخی موارد مصرف مولتی ویتامین ها ضروری است ، اما این راهی برای دریافت مواد مغذی از طریق مصرف منظم نیست و بهتر است میز را با میوه ها و سبزیجات مختلف رنگ آمیزی کنید.

انواع سیب::

سیب سرشار از مواد معدنی ، ویتامین ، آنتی اکسیدان است و مصرف روزانه سیب ها نیاز به داروهای تجویزی را کاهش می دهد. سیب سرشار از فیبر است ؛ فیبر بسیار محلول که می تواند قند خون را تنظیم کند: کلسترول. سیب منبع خوبی از پتاسیم است که در کاهش فشار خون بسیار مثر است. مواد مغذی موجود در سیب از شما در برابر بیماری های قلبی عروقی محافظت می کند. همچنین خطر برخی سرطان ها از جمله سرطان ریه را کاهش می دهد. استفاده از سیب همچنین با کاهش خطر ابتلا به آسم آلزایمر مرتبط است.

آجیل:

گردو منبع چربی های سالم ، پروتئین ، فیبر و آنتی اکسیدان ها است. مطالعات نشان می دهد که برخی از آجیل ها حتی بیشتر از غذاهای گیاهی حاوی آنتی اکسیدان هستند. مصرف منظم گردو با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و کاهش مرگ و میر زنان یائسه ارتباط مستقیم دارد.

انواع توت ها:

رنگ های مختلف توت ها نشان دهنده وجود آنتوسیانین ها در آنها است که فیتوشیمیایی است و خواص سلامتی زیادی دارد. توت ها منبع فیبر ، ویتامین B ، پتاسیم و ویتامین C هستند. ثابت شده است که آنتوسیانین ها در مبارزه با سلول های سرطانی و مبارزه با التهاب مفید هستند. به عنوان مثال ، ترکیبات بلوبری از پوکی استخوان جلوگیری می کند ، کلسترول بد را کاهش می دهد و عوامل رشد تومور را سرکوب می کند.

سبزیجات کریستالی:

مصرف این سبزیجات – جوانه بروکسل ، کلم بروکلی ، تربچه – با کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها همراه است. به گفته موسسه ملی سرطان آمریکا ، استفاده از این سبزی منجر به عدم فعالیت ، مرگ سلول های سرطانی و جلوگیری از آسیب اولیه DNA می شود. این سبزی علاوه بر کاهش خطر ابتلا به سرطان ، منبع غنی از فیبر ، مواد معدنی و ویتامین ها از جمله ویتامین K ، ویتامین B ، ویتامین C ، ویتامین E ، پتاسیم و سلنیوم است.

تخم مرغ:

به دلیل سطح بالای کلسترول ، هنوز ترس از خوردن بیش از حد آن وجود دارد ، اما در سال های اخیر ثابت شده است که تخم مرغ منبع بسیار سالم غذایی است. مطالعات نشان داده است که خوردن بیش از یک تخم مرغ در روز نه تنها خطر بیماری قلبی یا سکته مغزی را افزایش نمی دهد ، بلکه سطح کلسترول خوب را نیز افزایش می دهد. تخم مرغ حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری است که بدن را با پروتئین تامین می کند و منبع خوبی از ویتامین A ، B ، آهن ، سلنیوم ، کولین و ید است.

برای بهره مندی از رژیم آنلاین دکتر روی خادمیان روی لینک زیر کلیک کنید.

برنامه غذایی دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید