۵ نکته ضروری برای بهبود عملکرد در محل کار


دستیابی مؤثر به اهداف حرفه ای مستلزم تعهد مستمر، عزم و اشتیاق برای غلبه بر چالش ها است. به عنوان یک کارمند، برای رسیدن به اهداف خود به یک برنامه بهبود عملکرد در محل کار نیاز دارید. همه چیز را به طور موثر انجام دهید و عملکرد سالانه خود را بررسی کنید. در این مقاله نکات آموزشی برای بهبود عملکرد کاری، انجام کارها با حداکثر کارایی و برتری در کارهای ضروری ارائه شده است.

مطالب مرتبط: نکات عالی برای موفقیت در کار: چگونه کارهایی را که لازم است با موفقیت انجام می دهید؟

  1. بهبود عملکرد در محل، سازگار با فرهنگ سازمان شما

فرهنگ ستون فقرات موفقیت بسیاری از سازمان ها است. یک مطالعه هاروارد نشان داد که رهبران کسب و کار در ۵۰۰ شرکت ثروتمند، ۲۷ بار در یک جلسه ۹۰ دقیقه ای درباره فرهنگ بحث کردند. این بدان معنا نیست که شما باید شخصاً در تمام جنبه های سازمان سرمایه گذاری کنید – اما یک تعادل سالم بین کار و زندگی ضروری است. به عنوان یک کارمند، ممکن است نتوانید فرهنگ محیط کار را به طور کلی یاد بگیرید. با این حال در محل کار چگونه رفتار می کنید و مهارت افرادی که در آنها شرکت می کنید بر آن تأثیر می گذارند.

مطالب مرتبط: ۱۰ نکات موثر در کسب و کار برای موفقیت و اهداف

نحوه انطباق با فرهنگ سازمان:

از سیاست ها و قوانین پیروی کنید: درک کنید که از شما چه انتظاری می رود و سایر کارکنان چگونه از استانداردها و اصول شرکت پیروی می کنند.

آموزش: ایجاد روابط با باتجربه ترین کارمندان. آنها می توانند به شما در درک جنبه هایی از فرهنگ کمک کنند که ممکن است چندان واضح نباشد

مطالب مرتبط: رونق کسب و کار: کارگران شاد کلید موفقیت در تجارت هستند!

ضمانت انعطاف پذیری: خود را برای کار در انواع محیط های جدید آماده کنید.

ذهن خود را باز نگه دارید: برای درک دیدگاه ها و درس گرفتن از تجربیات دیگران در آغوش بگیرید.

مشارکت در فرآیند تصمیم گیری: مشارکت فعال در تصمیمات سازمانی به نشان دادن تمایل شما به یادگیری، رشد و موثر بودن در محل کار کمک می کند.

  1. بهبود عملکرد در سایت، پیوند دادن اهداف شخصی و حرفه ای

در حالی که یک اخلاق کاری قوی به شما کمک می کند کار را در کوتاه مدت انجام دهید. برای اینکه در دراز مدت با انگیزه بمانید، باید در حرفه خود موفق شوید. ارتباط بین اهداف شخصی و حرفه ای شما عملکرد شغلی را بهبود می بخشد. تمرکز شما افزایش می یابد و از پیشرفت حرفه ای خود رضایت بیشتری خواهید داشت. به عنوان یک کارمند، ممکن است معیارهای شخصی برای توسعه یک مجموعه مهارت داشته باشید. این شما را به کاندیدای خوبی برای پروژه های حرفه ای با حقوق بیشتر، مسئولیت های بیشتر و مجموعه ای منحصر به فرد از وظایف تبدیل می کند. با مشاهده این ارتباط بین اهداف شخصی و حرفه ای، انگیزه بیشتری برای تمرکز بر اهداف دست یافتنی خواهید داشت. که شما را یک قدم به دستیابی به آن نزدیکتر می کند.

مطالب مرتبط: رمز موفقیت در زندگی: ۵۴ راهی موثر برای رسیدن به موفقیت در زندگی

  1. روی کارهای مهم هوشمندانه تر کار کنید، نه سخت تر

زمان یک منبع تجدید ناپذیر است. و آن را به یکی از مهمترین دارایی ها هنگام نزدیک شدن به کار تبدیل کنید. ممکن است ناخواسته وقت خود را برای کاری تلف کنید که مانع از انجام کارهای مهم دیگر شود. اولویت بندی ضعیف آفت، توان عملیاتی مطلوب است. فقدان اولویت‌های مشخص، واگذاری کارها را به طور مؤثر دشوار می‌کند و فقدان فهرست منظم کارها، انجام کارها را دشوار می‌کند. برای بهبود عملکرد کاری، ضروری است بدانید که چگونه از زمان ارزشمندی که در طول ساعات کاری در اختیار دارید حداکثر استفاده را ببرید. بتوانید از مکالمات غیر ضروری اجتناب کنید، مهارت های مدیریت زمان خود را توسعه دهید و گردش کار خود را بهبود بخشید. مطمئناً روی کارهای مهم تمرکز خواهید کرد.

مطالب مرتبط: موفقیت تجاری: ۵۴ یک راه حل ساده برای توسعه شخصی در محل کار

در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید کارآمدتر کار کنید:

چندوظیفه ای را متوقف کنیدانسان ها آفریده نشده اند که به طور موثر بسیاری از کارها را با هم انجام دهند. طبق تحقیقات انجمن روانشناسی آمریکا، جابجایی بین چند کار می تواند بهره وری شما را تا ۴۰ درصد کاهش دهد. در عوض، فکر خود را به چیزهای خوب زندگی تغییر دهید، مانند تمرکز روی یک کار در یک زمان.

استراحت کوتاه: تمرکز بر کارهای مهم نیاز به تلاش شناختی زیادی دارد. در حالی که ممکن است استراحت مورد بحث نباشد، استراحت های کوتاه مکرر برای حفظ سطح انرژی در طول روز ضروری است.

مطالب مرتبط: ۵۴ بهترین زبان بدن برای مصاحبه شغلی که به شما کمک می کند موفق باشید

مدیریت خاموشیدر حالی که ممکن است نتوانید به طور کامل از حواس پرتی جلوگیری کنید، اگر می خواهید روی یک کار چالش برانگیز تمرکز کنید. شما باید شایع ترین علل حواس پرتی خود را شناسایی کنید و تمام تلاش خود را برای اجتناب از آنها انجام دهید. اگر پاشنه آشیل پرحرفی دارید، برای برقراری ارتباط موثر با آن مرزهای مشخصی تعیین کنید.

اولویت بندی کارهای مهم: از چارچوبی مانند ماتریس تصمیم آیزنهاور استفاده کنید. تعیین می کند کدام کارها در لیست کارهای شما هستند و می توانید آنها را به طور کامل اختصاص دهید یا حذف کنید.

وظایف مشابه ترکیبی: همانطور که گفته شد، تغییر شغل یک اختلال عمده در بهره وری است. هنگام انجام کار تیمی، می توانید با متمرکز نگه داشتن ذهن خود بر روی یک فرآیند محدود، بهره وری را افزایش دهید. این به شما امکان می دهد راحت تر وارد “حالت جریان” شوید.

مطالب مرتبط: ۱۰ یک درس موفقیت از مارک کوبان، یکی از بزرگترین کارآفرینان امروز

  1. بهبود عملکرد در محل، تمرین رهبری کلی

همانطور که در مورد چگونگی بهبود عملکرد شغلی خود فکر می کنید، مهم است که بفهمید چه چیزی در نقش شغلی شما عالی به نظر می رسد. اگر شما یک رهبر تیم هستید، برای رسیدن به اهداف خود چه کاری باید انجام دهید؟ با کارمندی که چنین مسئولیتی ندارد فرق می کند. اگر در نقش رهبری هستید، بسیار مهم است که یاد بگیرید چگونه به طور مؤثر ارتباط برقرار کنید. تیم خود را به ابزارهایی که برای انجام موفقیت آمیز کار شما نیاز دارند مجهز کنید و آنها را در مراحل کلیدی راهنمایی کنید.

اتخاذ رهبری فراگیر یک رویکرد عمل گرایانه برای مشارکت دادن همه در تصمیم گیری است. مشارکت دادن افراد در فرآیند تصمیم گیری می تواند به ایجاد افراد خلاق با ایده های خلاقانه کمک کند. رهبری فراگیر همه عناصر مورد نیاز برای تبدیل شدن به رهبری را فراهم می کند که به همه احترام می گذارد. تعامل عادلانه را ترویج می کند و فرهنگ توانمندسازی و رشد را تقویت می کند.

مطالب مرتبط: ۴ درس های موفقیت والت دیزنی برای کارآفرینان

چهار ویژگی ارزشمند یک رهبر:

  • شجاعت: صحبت کنید و وضعیت موجود را به چالش بکشید
  • کنجکاوی: توانایی داشتن ذهنی باز و تحمل ابهام
  • شناخت فرهنگ: ایمن و موثر ماندن در تعاملات بین فرهنگی
  • مشارکت: توانمندسازی افراد و استفاده از تفکر گروهی متنوع
  1. بهبود عملکرد در محل از شبکه های حرفه ای برای بهبود عملکرد کسب و کار استفاده کنید

یک نظرسنجی لینکدین نشان داد که ۷۰ درصد از افراد در سال ۲۰۱۶ توسط شرکتی استخدام شده اند که با آن آشنایی داشتند و با آن رابطه داشتند. شبکه های حرفه ای به شناسایی فرصت های توسعه شغلی، توسعه روابط تجاری و کسب دانش کمک می کند. ارتباط تنها برای بازار کار مهم نیست. به بهبود عملکرد کاری کمک می کند. شبکه سازی با متخصصان داخلی و خارجی، روابط و منابع ارزشمندی را برای کمک به شما در بهبود عملکرد کسب و کارتان فراهم می کند.

مطالب مرتبط: اهمیت بهبود مهارت های ارتباطی: ۱۵ راه های بهبود مهارت های ارتباطی

نکات تماس:

  • شرکت در جلسات و سمینارهای داخلی
  • ایجاد روابط کاری قوی با تأثیرگذاران کلیدی در همه بخش ها
  • از رسانه های اجتماعی برای تعامل و کمک به اعضای تیم در صورت نیاز استفاده کنید
  • با آخرین اخبار و روندهای صنعت به روز باشید