۶ غذای عالی که باید به طور منظم در رژیم غذایی ماه رمضان خود مصرف کنید


اینکه در ماه رمضان چه می خورید و چه زمانی می خورید بسیار مهم است. اگر بیشتر بخوانید، ممکن است متوجه شوید که تمام غذاهای این لیست بسیار گیاهی هستند. اما این غذاها در ماه رمضان مفید و مهم هستند. مصرف بیشتر پروتئین های گیاهی خطر مرگ را کاهش می دهد. رژیم های غذایی سرشار از پروتئین های گیاهی مانند حبوبات (نخود، لوبیا و عدس)، غلات کامل و آجیل. کاهش خطر ابتلا به دیابت، بیماری قلبی و سکته مغزی. از طرفی مصرف منظم گوشت قرمز و مصرف زیاد پروتئین های حیوانی می تواند سلامت شما را با مشکل مواجه کرده و عمر شما را کوتاه کند. از قدرت گیاهان برای زندگی طولانی تر، سالم تر و متناسب تر استفاده کنید! این مقاله به بررسی رژیم غذایی در ماه رمضان می پردازد.

مطالب مرتبط: چرا همه در ماه رمضان خرما می خورند؟

همه این غذاها حاوی مواد شیمیایی گیاهی از مادر طبیعت هستند. فیتوکمیکال ها هزاران ماده مغذی موجود در گیاهان خوراکی را توصیف می کنند که نقش کلیدی در پیشگیری از بیماری های دژنراتیو مانند بیماری قلبی و سرطان دارند. فیتوکمیکال ها (فیتو به معنای گیاه یونانی) در میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و سایر غذاهای گیاهی یافت می شود. اما این خوراکی های مهم در ماه رمضان چیست؟ ادامه مطلب

مطالب مرتبط: ۵ نکته برای هیدراته ماندن در ماه رمضان

رژیم ماه رمضان، قهوه سیاه

در مورد فواید سلامتی قهوه سیاه برای کاهش وزن صحبت کمی وجود دارد. دانه های قهوه سیاه دانه های قهوه هستند و مانند همه انواع دانه ها سرشار از ترکیبات گیاهی محافظ هستند. در واقع، قهوه بزرگترین منبع آنتی اکسیدان در رژیم غذایی غربی است. که می توان آن را «آب گیاه» نیز نامید برای ماه مبارک رمضان مفید است. توجه داشته باشید که قهوه سیاه بدون کافئین حاوی مقادیر مشابهی از آنتی اکسیدان ها مانند قهوه معمولی است. در صورت امکان قهوه ارگانیک بخرید.

برای شما و محیط زیست بهتر است. به عنوان یک امتیاز، دانه های قهوه ارگانیک سرشار از آنتی اکسیدان های سالم و اسید کلروژنیک هستند که به پیشگیری از دیابت نوع ۲ و کاهش فشار خون کمک می کند. بسیاری از مردم حتی می توانند تفاوت را احساس کنند. با این قهوه سلامتی شما و کره زمین حفظ می شود.

مطالب مرتبط: ۵ غذای برتر برای رهایی از خستگی روزه داری که باید به خاطر داشته باشید!

اسفنج

اسفناج قوت است. این غذای سبز پر از مواد مغذی است و به راحتی در دسترس است. چه تازه، چه منجمد و چه کنسرو شده می تواند فواید مشابهی داشته باشد. اسفناج یکی از سالم ترین غذاهای روی زمین است و کالری بسیار کمی دارد. اما سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین C، ویتامین A و ویتامین K است. همچنین سرشار از پتاسیم، منیزیم، مواد معدنی است که فشار خون را کاهش می دهد. به همین دلیل می توانید در ماه رمضان از اسفناج استفاده کنید.

مطالب مرتبط: ۷ نکته برای رژیم غذایی سالم در ماه رمضان

قایق

کینوا سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و فیبر است و بسیار مغذی است. همچنین در بین غلات بی نظیر است زیرا یک پروتئین کامل است. این بدان معنی است که حاوی مقدار مناسبی از تمام اسیدهای آمینه ضروری است که بدن شما برای ساخت پروتئین های جدید به آن نیاز دارد. در واقع کینوا دو برابر یک غلات معمولی پروتئین دارد. این به شما کمک می کند در طول روز سیر بمانید.

مطالب مرتبط: ۹ راه برای جلوگیری از کم آبی در ماه رمضان

روغن زیتون اضافی

روغن زیتون فرابکر سرشار از آنتی اکسیدان ها، چربی های سالم است و فواید زیادی برای سلامتی دارد. روغن زیتون فرابکر تنها روغن گیاهی است که حاوی مقادیر قابل توجهی پلی فنول های مبارزه کننده با بیماری ها و مواد ضد التهابی است. اعتقاد بر این است که التهاب مزمن عامل اصلی بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری قلبی، سرطان، سندرم متابولیک، دیابت و آرتریت است.

مطالب مرتبط: علائم کم آبی: ۲۰ علامت کم آبی که بسیاری نادیده می گیرند

لوبیا سیاه

زمانی غذای دهقانان، گوشت فقرا بود، اما اکنون غذای اصلی افراد سالم است. لوبیا یک غذای بسیار خوشمزه، همه کاره، خوش طعم و ارزان است. لوبیا حاوی بیشترین پروتئین در بین سبزیجات است. علاوه بر این، آنها سرشار از ویتامین های ضروری B، مواد معدنی و فیبر هستند که به شما کمک می کند برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید. لوبیا همچنین منبعی غنی از کربوهیدرات های پیچیده است که انرژی خوبی را در دراز مدت و کربوهیدرات های آهسته خوب را فراهم می کند.

مطالب مرتبط: رژیم لاغری ۷ روزه: با این رژیم خیلی سریع چند کیلوگرم از وزن خود را کم کنید

لوبیاهای تیره مانند لوبیا سیاه در صدر فهرست آنتی اکسیدان های مبارزه با بیماری وزارت کشاورزی آمریکا قرار دارند. این لوبیای سیاه کوچک مملو از مواد مغذی مانند کلسیم، پروتئین گیاهی و فیبر است و همچنین طعم عالی دارد! لوبیا سیاه می تواند بدون خالی کردن کیف پول شما را تغذیه کند و اکنون محبوب تر از همیشه شده است. یک پروتئین گیاهی کم چرب، لوبیا سیاه باید چند بار در هفته در بشقاب همه باشد.

مطالب مرتبط: خواص آب لبو: ۲۷ مزیت منحصر به فرد آب چغندر برای پوست، مو و سلامتی

chgender

برای مغز مفید است و در کاهش فشار خون قوی است. چغندر معمولی اغلب به عنوان یکی از سالم ترین غذاهای روی زمین نادیده گرفته می شود. این سبزی ریشه دار خواص تغذیه ای فوق العاده ای دارد. کالری کمی دارد، اما سرشار از مواد مغذی ارزشمندی مانند فیبر، اسید فولیک، منگنز، پتاسیم، کلسیم، آهن و ویتامین C است. چغندر همچنین دوز خوبی از نیترات را فراهم می کند. (بدن شما نیترات ها را به اکسید نیتریک تبدیل می کند، یک ماده شیمیایی که به کاهش فشار خون و بهبود عملکرد ورزشی کمک می کند.)

مطالب مرتبط: درمان فوری فشار خون با این نوشیدنی بسیار موثر است

برای محافظت از سلول های خود در برابر آسیب رادیکال های آزاد، انواع قرمز/بنفش را انتخاب کنید. با مصرف روزانه یک فلاونوئید پلی فنل به نام آنتوسیانین. چغندر به طور طبیعی سدیم کمی دارد و عملاً چربی یا کلسترول ندارد. چغندر به طور کلی دارای بقایای آفت کش کم در نظر گرفته می شود، بنابراین خرید غیر ارگانیک به طور کلی مناسب است. با خوردن چغندر در ماه رمضان، بدن مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت می کند. به خلاص شدن از شر خستگی و گرسنگی کمک می کند.