7 فایده شگفت انگیز برای سلامتی


ما هفت مزیت داریم

مردم صدها سال است که از ماست استفاده می کنند. مواد مغذی بالا و استفاده منظم از آن می تواند جنبه های مختلف سلامتی شما را بهبود بخشد. به عنوان مثال ، نشان داده شده است که ماست با کمک به کنترل وزن ، خطر بیماری های قلبی و پوکی استخوان را کاهش می دهد. این مقاله 7 مزایای علمی شگفت انگیز ما را دنبال می کند.

ماست چیست و چگونه تولید می شود؟

ماست یکی از محبوب ترین محصولات لبنی است که از باکتری های اسید لاکتیک تهیه شده است. باکتری هایی که برای تهیه ماست استفاده می شوند ، فرهنگ ماست نامیده می شوند که لاکتوز ، قند طبیعی شیر را تخمیر می کنند. در این فرآیند اسید لاکتیک تولید می شود ، محصولی که باعث انعقاد پروتئین های شیر می شود و بافت و بافت منحصر به فردی به ماست می بخشد. ماست را می توان از هر نوع شیر تهیه کرد. این می تواند ماست بدون چربی باشد که از شیر کامل تهیه شده است. یک ماست پرچرب است ماست معمولی ، بدون رنگ اضافی ، یک مایع سفید غلیظ و جامد با طعم دلپذیر است. متأسفانه اکثر مارک ها مواد افزودنی مانند شکر و طعم دهنده های مصنوعی را اضافه می کنند. این ماست ها برای سلامتی شما مفید نیستند. از سوی دیگر ، ماست شیرین و معمولی فواید زیادی برای سلامتی شما دارد.

نیازی به گفتن نیست ، در اینجا 7 فایده علمی شگفت انگیز ماست طبیعی آورده شده است.

1- ماست سرشار از مواد مغذی است.

ماست تقریباً حاوی تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن شما است. ماست سرشار از کلسیم است ، ماده معدنی لازم برای سلامت دندان ها و استخوان ها. فقط یک فنجان ماست 49 درصد کلسیم روزانه شما را تأمین می کند. ماست همچنین دارای بسیاری از ویتامین های گروه B ، به ویژه B12 و ریبوفلاوین است که هر کدام از بیماری های قلبی جدی و ناهنجاری های مادرزادی سیستم عصبی جلوگیری می کند. یک فنجان ماست 38 درصد از نیاز روزانه شما به فسفر ، 12 درصد منیزیم و 18 درصد پتاسیم را تامین می کند. این مواد معدنی برای تعدادی از فرایندهای بیولوژیکی مانند تنظیم فشار خون ، متابولیسم و ​​سلامت استخوان ها ضروری هستند.

ماست یکی از مواد مغذی طبیعی ویتامین D است ، اما ماست ها بیشتر با ویتامین D غنی شده اند. ویتامین D استخوان ها را تقویت می کند و سیستم ایمنی بدن می تواند خطر برخی بیماری ها مانند بیماری های قلبی را کاهش دهد: افسردگی.

ماست بیشتر مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را تامین می کند. به ویژه سرشار از کلسیم ، ویتامین B و مواد معدنی است.

2- ماست سرشار از پروتئین است

ماست دارای مقدار شگفت انگیزی پروتئین است – حدود 12 گرم پروتئین در هر 200 گرم ماست. نشان داده شده است که این پروتئین ها با افزایش مصرف انرژی یا دریافت کالری روزانه باعث افزایش متابولیسم می شوند. دریافت پروتئین کافی نیز می تواند به تنظیم اشتها کمک کند ، زیرا تولید هورمون های محرک سیری را افزایش می دهد. این به طور خودکار کل کالری دریافتی شما را کاهش می دهد ، که برای کنترل وزن مفید است.

یک مطالعه نشان داد افرادی که ماست به عنوان میان وعده می خورند کمتر از افرادی که از میان وعده های کم پروتئین و کم کالری استفاده می کنند و 100 وعده کالری کمتر در وعده ناهار مصرف می کنند ، کمتر گرسنه هستند. اگر ماست یونانی بخورید که یک ماست بسیار غلیظ و سخت است ، اثر مفید ماست بسیار بیشتر نمایان می شود. این ماست پروتئین بیشتری نسبت به ماست معمولی دارد و در هر 200 گرم ماست 22 گرم پروتئین دارد. ماست یونانی در کنترل اشتها و به تاخیر انداختن گرسنگی م thanثرتر از ماست معمولی با پروتئین کمتر است.

ماست ، به ویژه ماست یونانی ، سرشار از پروتئین است. و پروتئین برای اشتها و کنترل وزن مفید است.

3- برخی از انواع آن برای سلامت دستگاه گوارش مفید است

برخی از انواع ماست حاوی باکتری های زنده یا پروبیوتیک ها هستند که بخشی از مخمر اصلی هستند یا پس از پاستوریزاسیون به ماست اضافه می شوند. هنگام مصرف می توانند برای سلامت دستگاه گوارش مفید باشند. متأسفانه بسیاری از ماست ها با روش حرارتی پاستوریزه می شوند که باکتری های مفید را از بین می برد. برای اطمینان از این که ماست شما دارای پروبیوتیک های مثر است ، به دنبال فرهنگ های زنده و فعال باشید که باید روی برچسب ماست ذکر شود. برخی از پروبیوتیک های موجود در ماست ، مانند بیفیدوباکتریا و لاکتوباسیل ها ، علائم تحریک کننده سندرم روده تحریک پذیر را کاهش می دهد. این سندرم یک اختلال شایع است که روده بزرگ را درگیر می کند.

در یک مطالعه ، بیماران مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر (IBS) که به طور منظم شیر تخمیر شده یا ماست حاوی بیفیدوباکتریوم مصرف می کردند. فقط سه هفته بعد ، بیماران بهبود تعداد دفعات مدفوع و همچنین عوارض بعد از شش هفته را مشاهده کردند.

مطالعه دیگری نشان داد که ماست با بیفیدوباکتریوم علائم گوارشی و کیفیت زندگی مرتبط با سلامت را در زنانی که تشخیص قطعی اختلالات گوارشی ندارند بهبود می بخشد.

علاوه بر این ، چندین مطالعه نشان داده است که پروبیوتیک ها می توانند از اسهال مرتبط با آنتی بیوتیک ها مانند یبوست جلوگیری کنند.

برخی از انواع ماست پروبیوتیک با کاهش علائم عمومی سوء هاضمه مانند نفخ ، اسهال و یبوست می توانند سلامت گوارش را بهبود بخشند.

4- ماست می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند

مصرف منظم ماست ، به خصوص اگر ماست پروبیوتیک باشد ، می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و خطر بیماری را کاهش دهد. ثابت شده است که پروبیوتیک های التهابی التهاب مرتبط با انواع بیماری ها را از عفونت های ویروسی گرفته تا بیماری های گوارشی کاهش می دهند. مطالعات نشان داده است که در برخی موارد ، پروبیوتیک ها می توانند میزان ، شدت و شدت سرماخوردگی را کاهش دهند. علاوه بر این ، توانایی ما در افزایش ایمنی تا حدی به دلیل منیزیم ، سلنیوم و روی است که مواد معدنی موثری هستند که در سلامت سیستم ایمنی بدن نقش دارند. ماست های غنی شده با ویتامین D باعث تقویت بیشتر سیستم ایمنی بدن می شود. پتانسیل ویتامین D برای جلوگیری از بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا مورد مطالعه قرار گرفته است.

ماست های پروبیوتیک ، ویتامین ها و مواد معدنی را ارائه می دهد که همه آنها می توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و در برابر بیماری ها محافظت کنند.

5. ماست می تواند از پوکی استخوان جلوگیری کند.

ماست حاوی مواد مغذی ضروری برای حفظ سلامت استخوان ها از جمله کلسیم ، پروتئین ، پتاسیم ، فسفر و گاهی ویتامین D است. همه این ویتامین ها و مواد معدنی به ویژه در پیشگیری از پوکی استخوان م aثر هستند ، وضعیتی که در آن استخوان ها ضعیف تر می شوند. پوکی استخوان در افراد مسن شایع است. تراکم استخوانی افرا با پوکی استخوان پایین است و بیشتر در معرض شکستگی هستند. با این حال ، مطالعات نشان داده است که خوردن حداقل سه میان وعده مانند ماست به طور منظم می تواند توده و قدرت استخوان را حفظ کند.

ماست سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که نقش کلیدی در سلامت استخوان ها ایفا می کند. استفاده منظم خطر پوکی استخوان را کاهش می دهد.

6- ماست می تواند برای سلامت قلب مفید باشد

میزان چربی موجود در ماست یکی از دلایلی است که باعث می شود ماست سالم تلقی شود. بیشتر ماست ها دارای چربی اشباع شده و اسیدهای چرب اشباع کمی هستند. پیش از این تصور می شد که چربی های اشباع باعث بیماری قلبی می شوند ، اما تحقیقات اخیر نشان داده است که هرگز نمی توان از این چربی استفاده کرد. با این حال ، ماست های کم چرب هنوز در ایالات متحده محبوب هستند. هیچ شواهد روشنی وجود ندارد که ماست برای سلامتی شما مضر باشد. در واقع ، ممکن است برای قلب شما مفید باشد. برخی از مطالعات نشان داده اند که خوردن لبنیات پرچرب کلسترول HDL خوب را افزایش می دهد که می تواند از بیماری های قلبی جلوگیری کند. مطالعات دیگر نشان داده است که خوردن ماست به طور کلی خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد. همچنین نشان داده شده است که محصولات لبنی مانند ماست در کاهش فشار خون م factorثر است که یکی از عوامل خطرساز اصلی بیماری های قلبی است.

صرف نظر از محتوای چربی ، ماست با افزایش کلسترول HDL خوب و کاهش فشار خون برای سلامت قلب مفید است.

7. ماست می تواند کنترل وزن را بهبود بخشد

ماست دارای خواص متعددی است که می تواند به کنترل وزن کمک کند. برای شروع ، حاوی مقدار زیادی پروتئین است که همراه با کلسیم هورمونهای سرکوب کننده اشتها مانند پپتید YY و GLP-1 را تحریک می کند. علاوه بر این ، چندین مطالعه نشان داده اند که مصرف ماست با وزن بدن ، درصد چربی بدن و دور کمر ارتباط ندارد. مقاله مروری نشان داد که مصرف لبنیات چرب مانند ماست می تواند خطر چاقی را کاهش دهد. این با باورهای قبلی در مورد مصرف چربی و اضافه وزن مغایرت دارد. تحقیقات دیگر نشان داده است که افرادی که ماست می خورند به طور کلی بهتر از کسانی که نمی خورند غذا می خورند. ماست تا حدی به این دلیل است که محتوای ماست متعادل تر از کالری است.

ماست سرشار از پروتئین است که بسیار رضایت بخش است و می تواند رژیم غذایی کلی شما را بهبود بخشد. هر دو جنبه به کنترل وزن کمک می کند.

ماست ممکن است برای همه مناسب نباشد

برخی افراد باید توجه داشته باشند که استفاده از ماست می تواند عوارض جانبی داشته باشد ، به ویژه در افرادی که نسبت به شکر شیر حساسیت ندارند یا حساسیت دارند.

عدم تحمل لاکتوز

عدم تحمل لاکتوز زمانی رخ می دهد که بدن لاکتوز ندارد ، آنزیم مورد نیاز برای تجزیه لاکتوز به قند شیر ، که باعث عدم تحمل لاکتوز می شود و تعدادی از علائم گوارشی را ایجاد می کند ، مانند درد شکم پس از اسهال پس از مصرف محصولات لبنی. بنابراین ، افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند نباید ماست مصرف کنند.

با این حال ، برخی از افرادی که عدم تحمل لاکتوز ندارند ممکن است آن را تحمل کنند. این به این دلیل است که مقداری از لاکتوز در طول تولید ماست تجزیه می شود و پروبیوتیک ها می توانند برای هضم آن با یکدیگر همکاری کنند. اگر شما عدم تحمل لاکتوز دارید ، احتمالاً مشکل این است که ببینید آیا می توانید ماست بخورید یا خیر.

حساسیت به شیر

محصولات لبنی حاوی کازئین و شیر خشک هستند که پروتئین هایی هستند که برخی از افراد به آن حساس هستند. در این موارد ، شیر باعث ایجاد واکنشی می شود که می تواند از کهیر تا تومور تا آنافیلاکسی تهدید کننده زندگی متغیر باشد.

شکر اضافی

بسیاری از ماست ها دارای قند بالا هستند ، به ویژه برچسب های کم چرب. مصرف بیش از حد شکر با تعدادی از مشکلات سلامتی مانند دیابت و چاقی مرتبط است. بنابراین ، خواندن برچسب های مواد غذایی و اجتناب از مارک های قند بسیار مهم است.

ماست برای افرادی که به لاکتوز حساسیت یا حساسیت دارند عوارض جانبی دارد. بسیاری از انواع ماست حاوی مقدار زیادی قند هستند که می تواند نقش مهمی در سلامتی شما ایفا کند.

چگونه بهترین ماست را برای سلامتی خود انتخاب کنیم

در مورد انتخاب ما ، هرچه ساده تر ، بهتر. ماست های ساده و بدون شیرینی بهتر است زیرا حاوی مقدار کمی یا بدون قند هستند. اینکه از ماست کم چرب یا پرچرب استفاده می کنید یک انتخاب شخصی است. رژیم های پرچرب کالری بالایی دارند ، اما این بدان معنا نیست که آنها ناسالم هستند. فقط مطمئن شوید که نسبت اندازه توصیه شده را رعایت کنید. شما همچنین باید به دنبال ماست هایی باشید که دارای فرهنگ پر جنب و جوش و فعال هستند تا مطمئن شوید پروبیوتیک هایی دریافت می کنید که سلامت شما را بهبود می بخشد.

بهترین ماست برای سلامتی شما حاوی مواد کمتری و شکر اضافه است. مارکی را انتخاب کنید که پروبیوتیک دارد.

نامه ها: دیگر:

ماست سرشار از مواد مغذی است و با درد منظم صورت می تواند سلامت شما را بهبود بخشد. همچنین می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری ها را کاهش داده و در عین حال به سلامت دستگاه گوارش و کنترل وزن کمک کند. حتما ماست مورد استفاده خود را انتخاب کنید. برای حداکثر مزایای سلامتی ، انواع ساده و معطر حاوی پروبیوتیک ها را انتخاب کنید.

رژیم آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید