آیا رژیم غذایی میوه ای برای کاهش وزن مفید است؟ |: همه چیز در مورد رژیم میوه خواری است


رژیم میوه چیست؟

رژیم میوه یک رژیم کاملاً گیاهی است. در این نوع رژیم غذایی ، تمام غذاهای با منشاء حیوانی ، حتی محصولات لبنی حذف می شوند. افرادی که این نوع رژیم را انتخاب می کنند از غذاهایی استفاده می کنند که حاوی میوه های خام هستند. در این نوع رژیم غذایی ، افراد مجاز به خوردن مقدار کافی سبزیجات ، میوه های خشک ، آجیل و دانه ها هستند.

بسیاری از غذاهای دیگر از جمله غلات ، غلات و قارچ در این رژیم مصرف می شوند. علاوه بر این ، هرگونه غذای پخته ، از جمله میوه های پخته شده ، در این رژیم ممنوع است.

به دلیل این محدودیت ها ، بحث های زیادی در مورد رژیم میوه وجود دارد ، برخی تصور می کنند که این رژیم دارای خطرات است ، و یک فرد از کمبودهای تغذیه ای رنج می برد ، و برخی افراد فکر می کنند که رژیم میوه یک رژیم عالی برای تناسب اندام برای کاهش وزن است. به در ادامه مقاله ما رژیم غذایی کامل را ارائه می دهیم.

هیچ رژیم غذایی خاصی برای میوه وجود ندارد ، علاوه بر این ، هیچ تعریف روشنی از رژیم غذایی میوه وجود ندارد ، افرادی که این رژیم را انتخاب می کنند 70 تا 80 درصد از کالری روزانه خود را از میوه دریافت می کنند.

انتخاب رژیم میوه خطرات خود را دارد که مهمترین آنها سوء تغذیه است ، بنابراین اگر قصد دارید رژیم میوه انتخاب کنید ، حتماً با پزشک خود مشورت کنید. پزشک به شما کمک می کند رژیم میوه را بدون آسیب رساندن به سلامتی یا کمبود مواد مغذی ادامه دهید.

رژیم میوه چه فوایدی دارد؟

اگر میوه به اندازه کافی خورده شود ، بخشی سالم و مغذی از رژیم غذایی است. از جمله فواید خوردن میوه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• میوه حاوی فیبر است که به کاهش کلسترول و روده های معمولی کمک می کند. سیب ، گلابی ، تمشک و توت سیاه نمونه هایی از میوه های پر فیبر هستند.

پرتقال ، فلفل قرمز و توت فرنگی منابع خوبی از ویتامین C هستند. این میوه ها به حفظ سلامت دندان ها و لثه ها کمک می کند. علاوه بر این ، ویتامین C به حفظ سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

موز ، طالبی و انبه نمونه هایی از میوه های غنی از پتاسیم هستند که به حفظ فشار خون سالم ، تنظیم سطح مایعات بدن کمک می کند.

پرتقال و میوه هایی مانند انبه منبع غنی اسید فولیک هستند. اسید فولیک به تولید گلبول های قرمز در خون و رشد سالم جنین کمک می کند.

آلو و توت ها میوه های غنی از آنتی اکسیدان ها هستند. آنتی اکسیدان ها از تولید رادیکال های آزاد در بدن جلوگیری می کنند ، از پوست محافظت می کنند و با بیماری های مختلف مبارزه می کنند.

خطرات رژیم میوه

رژیم میوه چه خطری دارد؟

رژیم میوه حاوی برخی مواد مغذی لازم برای بدن نیست ، از جمله:

• پروتئین
• چربی
• ویتامین B ، به ویژه ویتامین B12
• اهن
• کلسیم
• ویتامین دی:
• اسیدهای چرب امگا 3

این مواد مغذی و ویتامین ها نقش مهمی در بدن ایفا می کنند. نارسایی آنها در بدن منجر به مشکلات متعددی می شود ، از جمله:

پوست خشک و موهای شکننده
• خستگی شدید
• روحیه نامناسب
افسردگی
ضعیف شدن استخوان
کاهش ایمنی بدن
• ضعف عضلانی
• مشکلات سی
• سایر پیامدهای تهدید آمیز

کاهش سطح پروتئین در بدن

کمبود پروتئین یکی از مهمترین مزایای خوردن میوه است. اگرچه بعد از انتخاب رژیم میوه ای می توانید روزانه چند آجیل بخورید ، اما پروتئین کافی برای حفظ سلامت بدن شما را تامین نمی کند.

طبق تحقیقی که در سال 2016 انجام شد ، مقدار پروتئین مجاز در رژیم غذایی بزرگسالان به شرح زیر است:

بزرگسالانی که فعالیت بدنی ندارند – از 0.8 تا 1 گرم پروتئین در هر کیلوگرم وزن بدن
بزرگسالان با فعالیت بدنی متوسط ​​- 1.3 گرم پروتئین در هر کیلوگرم
بزرگسالان با فعالیت بدنی بالا – 1.6 گرم پروتئین در هر کیلوگرم وزن بدن

کمبود پروتئین در رژیم غذایی میوه منجر به مشکلاتی می شود ، از جمله:

• التهاب
• کم خونی
تضعیف سیستم ایمنی بدن
• ضعف جسمانی
مشکلات عروق خونی که منجر به مشکلات سیستم قلبی عروقی می شود
• مشکلات رشد جسمی

سوءتغذیه به دلیل محدودیت رژیم غذایی روی جنین یکی از نگرانی های اصلی است. علاوه بر این ، بدن ممکن است بسیار گرسنه باشد. در این شرایط بدن سعی می کند مواد مغذی انباشته را حفظ کند و در نتیجه متابولیسم بدن کاهش می یابد.

علاوه بر این ، رژیم میوه باعث کم خونی ، خستگی شدید ، ضعف سیستم ایمنی بدن می شود. کمبود کلسیم در طول زمان می تواند منجر به پوکی استخوان شود.

نکته دیگر در مورد رژیم میوه این است که قند بالایی دارد ، اگرچه این قندها طبیعی هستند ، اما این رژیم برای افراد مبتلا به دیابت ، افراد مبتلا به دیابت ، سندرم تخمدان پلی کیستیک یا افرادی که مقاومت به انسولین دارند مناسب است. مفید نیست

در رژیم میوه هیچ قانون خاصی وجود ندارد ، بنابراین باید بتوانید این رژیم را با نیازهای تغذیه ای خود تطبیق دهید. برای انجام این کار ، مصرف میوه را تا 50٪ کاهش دهید منابع پروتئینی مانند آجیل یا سبزیجات و مکمل های مختلف را به رژیم خود اضافه کنید ، بنابراین کمبودهای تغذیه ای در رژیم میوه را جبران کنید.

رژیم میوه

رژیم غذایی میوه ای را شروع کنید

اگر می خواهید رژیم میوه ای را شروع کنید ، به تدریج با آن شروع کنید. تغییر در رژیم غذایی ناگهان اتفاق نمی افتد ، به تدریج رژیم قبلی خود را رها کرده و رژیم غذایی خود را تغییر دهید. برای این کار ، موارد زیر را به تدریج از رژیم غذایی خود حذف یا کاهش دهید.

• الکل
• محصولات با منشاء حیوانی
• غلات
غذای فراوری شده
• کافئین
علاوه بر این ، باید غذاهای زیر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید:
• میوه های خام
• آجیل و آجیل
• گرانول
• سبزیجات

با شروع رژیم میوه ، می توانید سه بار آزادانه میوه های مختلف بخورید یا در غذاهای بیشتر چربی بیشتری بخورید. گروه های مختلف از بین آنها می توانید میوه های مورد نظر خود را انتخاب کنید.

میوه های ترش مانند پرتقال ، گریپ فروت ، گوجه فرنگی ، انواع توت ها و آلو
میوه های کم اسید مانند سیب ، زردآلو ، تمشک و گیلاس
میوه های چرب مانند آووکادو ، زیتون و نارگیل
• میوه های شیرین مانند موز ، نخل ، انجیر و انگور
• میوه های حاوی نشاسته مانند کدو تنبل
• رازک و خربزه
• میوه هایی که در گروه سبزیجات هستند ، مانند خیار و فلفل دلمه ای

نوشیدنی های توصیه شده در این رژیم شامل آب ، شیر نارگیل و مقدار کمی آب طبیعی است.

نکته دیگر این است که فقط رعایت رژیم غذایی سالم کافی نیست ، فعالیت بدنی نیز یکی از مهمترین مشکلات سلامتی است. رژیم میوه ای باعث کاهش انرژی و انرژی کافی برای ورزش نمی شود. اگر این وضعیت را دارید ، بهتر است رژیم غذایی خود را کمی تغییر دهید ، کاهش انرژی بدن مسئله بسیار مهمی است.
هدف شما از انتخاب رژیم غذایی خاص قطعاً یکی است. کاهش وزن ، بهبود سلامت کلی یا انتخاب یک سبک زندگی سالم و طبیعی. صرف نظر از هدف ، بهتر است قبل از شروع با پزشک مشورت کنید. اگر بیماری خاصی دارید ، رژیم غذایی یا دارویی دارید ، بسیار مراقب باشید زیرا این رژیم با اثرات دارو خنثی می شود یا وضعیت را بدتر می کند.

برای کاهش وزن چه میوه هایی بخوریم؟

میوه یک میان وعده سالم است ، سرشار از انواع ویتامین ها ، فیبر و سایر مواد مغذی که مکمل رژیم غذایی سالم است.

علاوه بر این ، میوه ها کالری کمی دارند و فیبر بالایی دارند که به کاهش وزن بسیار کمک می کند. در حقیقت ، خوردن میوه باعث کاهش وزن بدن می شود و خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن مانند دیابت را کاهش می دهد.
فشار خون بالا ، سرطان و بیماری قلبی.

در اینجا چند میوه وجود دارد که به کاهش وزن کمک زیادی می کند.

گریپ فروت

گریپ فروت یکی از مهمترین میوه ها برای کاهش وزن است. نصف یک گریپ فروت تنها 39 کالری دارد ، در حالی که 65 درصد از نیاز روزانه به ویتامین C و گریپ فروت قرمز 28 درصد از نیاز روزانه به ویتامین A را تامین می کند.

ویژگی دیگر گریپ فروت این است که دارای شاخص گلیسمی GI پایین است ، به این معنی که دیرتر وارد جریان خون می شود. رژیم غذایی با شاخص گلیسمی پایین به کاهش وزن و حفظ وزن کمک می کند.
مطالعات نشان داده است که خوردن گریپ فروت یا نوشیدن آب گریپ فروت قبل از هر وعده غذایی میزان کالری دریافتی و وزن بدن را به مدت 12 هفته کاهش می دهد و سطح کلسترول را بهبود می بخشد.

گریپ فروت را می توان به تنهایی یا همراه با سالاد میل کرد.

سیب

سیب میوه ای کم کالری و پر فیبر است که هر سیب بزرگ آن 116 کالری و 5.4 گرم فیبر دارد. این میوه همچنین به کاهش وزن کمک می کند.

میوه مانند سیب به شما احساس سیری می دهد ، بنابراین تمایل دارید کمتر در طول روز غذا بخورید. لازم به ذکر است که سیب سه برابر بیشتر از یک تکه شکلات سیر کننده است. بهتر است میوه سیب را کامل بخورید ، نه اینکه فقط آب آن را برای کاهش اشتها بنوشید.

انواع مختلف توت

کالری توت ها کم است. نصف زغال اخته (74 گرم) تنها 42 کالری دارد ، در حالی که 12٪ ویتامین C و منیزیم و 18٪ نیاز روزانه به ویتامین K را تأمین می کند.
یک توت فرنگی (معادل 152 گرم) حاوی 50 کالری و 3 گرم فیبر غذایی و همچنین 150٪ نیاز روزانه به ویتامین C 30 30٪ منیزیم است.

توت غنی است ، علاوه بر این ، خوردن این میوه ها کلسترول و فشار خون را کاهش می دهد و التهاب را کاهش می دهد ، که برای افراد دارای اضافه وزن در کاهش همه این عوامل بسیار مثر است.

آلو سنگی یا میوه آلو

میوه های سنگی یا میوه های آلو میوه های فصلی هستند که نمونه هایی از این نوع میوه ها هستند: آلو ، هلو ، گیلاس و زردآلو. این میوه ها دارای شاخص گلیسمی بالا ، کالری کم و سرشار از ویتامین A و C هستند که برای افرادی که در تلاش برای کاهش وزن هستند انتخاب خوبی است.

کیوی:

کیوی یک میوه مغذی است که سرشار از ویتامین C ، ویتامین E ، اسید فولیک ، فیبر است و فواید سلامتی زیادی نیز دارد. خوردن کیوی به کاهش فشار خون و همچنین کاهش اندازه دور کمر کمک می کند. این میوه به کنترل قند خون ، بهبود کلسترول و محافظت از سلامت روده کمک می کند.

شاخص قند خون کیوی پایین است ، و این میوه حاوی مقدار زیادی فیبر است ، بنابراین در کاهش وزن بسیار موثر است.

رنگ:

خربزه کالری کمی دارد و آب زیادی دارد ، بنابراین میوه موثری برای کاهش وزن است. خربزه کالری کمی دارد اما سرشار از مواد مغذی مانند فیبر ، پتاسیم ، آنتی اکسیدان ها ، ویتامین C ، بتاکاروتن و لیکوپن است. هندوانه میوه دیگری است که شبیه خربزه است.

علاوه بر موارد ذکر شده ، رطوبت اضافی به کاهش وزن بدن کمک می کند. اما توجه داشته باشید که هندوانه دارای شاخص گلیسمی بالایی است ، بنابراین باید به صورت متعادل مصرف شود.

نارنجی

پرتقال مانند دیگر مرکبات ، کالری کمی دارد اما سرشار از ویتامین C و فیبر است. علاوه بر این ، مرکبات ، به ویژه پرتقال ، بسیار غنی هستند ، اما اکثر مردم تمایل دارند آب پرتقال بنوشند ، در حالی که پرتقال کامل بسیار مغذی تر و مفیدتر از آب پرتقال است.

موز

در روند کاهش وزن ، بسیاری از مردم از خوردن موز به دلیل سطح بالای قند و کالری خودداری می کنند. اگرچه موز کالری بیشتری نسبت به سایر میوه ها دارد ، این میوه مغذی منبع پتاسیم ، غنی از منیزیم ، فیبر ، بسیاری از آنتی اکسیدان ها ، ویتامین A ، B6 و C است.

شاخص گلیسمی پایین موز به کنترل سطح انسولین و حفظ وزن کمک می کند ، به ویژه در افراد مبتلا به دیابت. همچنین ، اگر افراد دارای کلسترول بالا هر روز موز بخورند ، قند خون آنها: کلسترول به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

کاهش وزن موز یک میوه اجباری در هر رژیم غذایی است.

دیدگاهتان را بنویسید