احساسات بزرگ در جذب بدن اختلال ایجاد می کند. ممکن است غمگین باشید


زمان خواندن. 6: دقیقه

اگر تغذیه بصری را مطالعه کرده اید ، احتمالاً از نظر ذهنی متوجه شده اید که رژیم ها کار نمی کنند. حتی ممکن است از این فکر که دیگر هرگز خود را در حالت تنبیهی محدود کردن غذا ، کالری ، ماکرو و امتیاز قرار ندهید ، کمی تسکین پیدا کنید. با این حال ، با در نظر گرفتن آن ، می توانید از نظر احساسی احساس کنید که زندگی شما تغییر کرده است.

می توانید بدانید که راه های بی شماری برای مراقبت از سلامت خود وجود دارد که نیازی به کاهش وزن ندارد. ممکن است بدانید که بسیاری از افراد برای بدن خود ارزش قائل هستند ، به آن احترام می گذارند و یا حتی دوست دارند ، چقدر بزرگ هستند. با این حال ، با امتناع از رژیم می توانید تناقض را احساس کنید.

فرآیند یادگیری و تمرین تغذیه بصری می تواند احساسات واقعاً بزرگی را برانگیزد ، یا حتی باعث سونامی شما شود. یکی از این احساسات اندوه است.

رهایی از رژیم غذایی و اندازه گیری اندازه بدن شما را ناراحت می کند. منظور من ترک رژیم یویو نیست. منظور من ممنوعیت برخی غذاها نیست – گناه آن غذاها زمانی است که رژیم خود را “فریب می دهید” یا رژیم خود را به طور کامل کنار می گذارید. اندوهی که من در مورد آن صحبت می کنم احساس شماست هنگامی که شما خیال داشتن نوع خاصی از بدن را کنار می گذارید – زندگی زندگی ای که همیشه تصور می کردید با آن همراه شد.

رد فانتزی

میدونی منظورم چه فانتزیه این که آیا هر فردی امیدها و رویاهای خاص خود را دارد ، چگونه زندگی او توسعه می یابد ، موضوعات مشترک مشترکی از رویاهای کاهش وزن وجود دارد.

  • اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت
  • دوستان بیشتری خواهید داشت
  • شما برای شرکای بالقوه عاشقانه مطلوب تر خواهید بود
  • شغل بهتری خواهید داشت…
  • با خرید لباس های زیبا لذت بیشتری خواهید برد
  • شما دارای انرژی بی نهایت و سلامت کامل خواهید بود
  • شما در نهایت تمام کارهایی را که به تعویق انداخته اید انجام می دهید ، مانند پوشیدن بیکینی یا رفتن به پاریس
  • شما قادر خواهید بود آنچه می خواهید بخورید … و همچنین وزن از دست رفته را دوباره به دست نیاورید

این خیالات از هوا به ما نمی رسد. آنها نه تنها با برنامه های کاهش وزن و تبلیغات محصولات ، بلکه با مردم ، به ویژه رسانه ها تغذیه می کنند. چند برنامه تلویزیونی و جایی را می بینید که افرادی با اندام بزرگتر بوی دوستان ، یک شریک عالی و پر از زندگی موفق دارند؟

حتی اگر از نظر تئوری اندازه را قبول دارید ، برای شما معمول است که هنوز احساسات مبهم یا حتی منفی در مورد بدن خود داشته باشید.

من اخیراً در مورد کار درمانگر ژان آنا کورتنی ، از جمله کارهای او در سال 2008 ، مطلع شدم. مقاله “پذیرش اندازه به عنوان فرآیند اندوه” مقاله. او می نویسد که چگونه زنان از ایده کنترل اندازه و شکل بدن ما خلاص می شوند ، ما احساس می کنیم گم شده ایم ، و هر گونه امید به اجتناب از تحقیر جامعه (و) خود را نسبت به بدنهای ناقص از دست می دهیم. ما امید خود را برای دریافت همه پاداش هایی که از امتیازات کوچک ناشی می شود ، از دست می دهیم. در صورت داشتن مشکلات مفصلی یا حرکتی در بدن بزرگتر ، امید خود را برای از بین بردن این مشکلات از دست می دهید (و احتمال اینکه حداقل یک ارائه دهنده خدمات درمانی به شما توصیه کرده است که “به عنوان یک درمان ساده” وزن خود را کاهش دهید).

او توضیح می دهد که چگونه فرایند پذیرش بدن منعکس کننده پنج مرحله غم و اندوه است.

مراحل 1 و 2. چگالش و خشم

در مرحله رد ، می توانید بپذیرید که کاهش وزن برای بسیاری ناپایدار است ، اما همچنان امیدوار باشید که شما یکی از معدود تک شاخ هایی هستید که می توانید وزن خود را کاهش داده و آن را حفظ کنید. اگر فقط به اندازه کافی سخت کار کنید ، می توانید بر زیست شناسی غلبه کنید. اگر بدن شما تمایل داشته باشد به کاهش وزن پاسخ دهد ، هر چند موقت ، احتمالاً هنوز این امید را خواهید داشت.

شما می توانید مبارزه برای کنترل بدن خود را با تلاش برای متقاعد ساختن خود در مبارزه با بدن خود و به چالش کشیدن استانداردهای یک نهاد عمومی ، به حداقل برسانید. ممکن است احساس کنید از بدن جدا شده اید یا جدا شده اید. کورتنی به این مثال اشاره می کند که بدانید چقدر کالری مصرف کرده اید اما در آن زمان نمی دانستید گرسنه هستید.

در مرحله سوزاندن می توانید احساسات خود را به صورت داخلی یا خارجی هدایت کنید. اگر با اندازه گیری فشارهای غیرواقعی جامعه برای کاهش وزن آشنا هستید ، عصبانیت می تواند به سمت فوبیای چربی باشد که شما متوجه آن شده اید و احتمالاً در جهان احساس می کنید. اگر با ایده اندازه آشنا نیستید ، ممکن است از خود عصبانی باشید زیرا هنوز نتوانسته اید وزن خود را کاهش دهید. این می تواند منجر به سرزنش خود و رژیم اجباری ، تلاش برای کنترل یا حتی تنبیه بدن شما شود.

مرحله 3

اگر خود را به دلیل “شکست” در رژیم غذایی خود سرزنش می کنید ، می توانید بدن فعلی خود را نوعی تنبیه برای شکست خود تلقی کنید. شما می توانید برای این فرصت چانه بزنید تا با یک نظم و انضباط جدید ، “برنده” شوید. کورتنی می گوید چرخه شکست و چانه زنی می تواند سال ها به طول انجامد.

برخی از افرادی که وسواس زیادی در پرخوری دارند ، رژیم یویو را کنار می گذارند خودشاما ، با این وجود ، با ایجاد “معامله” بین خواسته های متضاد برای کنترل بدن خود (برای برآوردن آرمانهای جامعه) و مخالفت با آن آرمانها و. این معامله ممکن است برای ادامه تلاش برای کوچک شدن ، شکل دادن به بدن آنها باشد ، اما اکنون آنها این کار را به نام “سلامتی” انجام می دهند. پیگیری “سلامتی” می تواند جلوه های اخلاقی به خود بگیرد ، وقتی از ورزشگاه غافل می شوید یا چیزبرگر را به جای سالاد انتخاب می کنید ، به همان میزان شرم و نفرت احساس می کنید که به دلایل زیبایی مانند فردی هستید که رژیم می گیرد.

بنابراین چگونه می دانید که به جای تغذیه بدن خود با حرکات خوب و غذاهای نرم ، چانه می زنید؟ وقتی رفتار شما اجباری می شود ، دارای احساس متمایز از نفی خود است. یا همانطور که کریستی هریسون ، نویسنده پادکست Food Psych ، نویسنده پادکست Food Psych ، می گوید ، زمانی که انتخاب های شما به جای مراقبت از خود ، از خودکنترلی انجام می شود. به هر حال ، این مرحله می تواند میل به کنترل را از دست بدهد.

مراحل 4 و 5. افسردگی و پذیرش

کورتنی می گوید که مرحله افسردگی می تواند منجر به دو نوع افسردگی شود: واکنشی و مقدماتی. افسردگی واکنشی شامل تفکر فاجعه بار است. اگر با اندازه آشنا نیستید ، می توانید باور کنید که هرگز از مزایای یک زندگی “عادی” برخوردار نخواهید شد ، هرگز شغلی جذاب یا فعال یا رضایت بخش نخواهید داشت – زندگی جنسی.

اگر اندازه را قبول دارید ، ممکن است بدانید که می توانید یک زندگی رضایت بخش را در بدن بزرگتری داشته باشید ، اما احساس می کنید در مبارزه سخت برای تغییر یک جامعه هراسی چاق غرق شده اید. افسردگی از قبل ناشی از این واقعیت است که زندگی در یک دنیای چاق هراسی زمانی که در بدن چاق هستید آسان نیست.

وقتی به مرحله پذیرش می رسید ، از نظر ظاهر و اندازه خود احساس راحتی می کنید ، و دیگر اندازه خود را دلیلی برای عدم مشارکت در فعالیتی که از آن لذت می برید یا می خواهید امتحان کنید ، نمی بینید. شما به گونه ای غذا می خورید و ورزش می کنید که طبیعی و رضایت بخش به نظر می رسد ، نه به گونه ای که قصد دارید خود را به نوعی “اصلاح” کنید. از آنجا که هنوز در جامعه ای زندگی می کنید که هراس چربی دارد و کاملاً پشت رژیم است ، شما هنوز با نظرات ، موقعیت ها یا اطلاعاتی روبرو خواهید شد که به شما انگیزه می دهد ، اما شما را اذیت نمی کند.

احترام گذاشتن به اندوه شما

بسیاری از مشتریان من وقتی با آنها روبرو می شوم در حال چانه زنی برای “افسردگی” هستند. اگر هنگام حرکت به سمت خشم در حالت انکار قرار بگیرند ، عمدتا آن خشم را نه به خودشان بلکه به جامعه هدایت می کنند.

من می دانم که دست کشیدن از تمایل به کنترل کامل بر ظاهر ، احساسات ، فعالیت بدن ما و داشتن یک زندگی فوق العاده در همان زمان چقدر دشوار است. من سعی کردم فانتزی را کنار بگذارم و می بینم که روند کار در مشتریان من در حال تکامل است. در اینجا چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید.

  • تا آنجا که ممکن است خودتان را در مورد اینکه چرا وزن شاخص سلامت نیست ، آموزش دهید.
  • لیستی از روش هایی که رژیم غذایی به شما آسیب رسانده است تهیه کنید. در صورت لزوم آن را مرور کنید.
  • تمرینات راکت را با تکنیک هایی که بدن شما را دوباره درگیر می کند انجام دهید ، مانند تمرینات تنفسی ، اسکن بدن یا تمرینات ذهنی.
  • به خاطر داشته باشید که از رژیم غذایی پیروی کنید تقصیر تو نیستبه در انظار عمومی سوزانده شوید نه خودتان. حتماً روی پست بنویسید “این تقصیر شما نیست” و آن را در جایی که می بینید قرار دهید.
  • به خود یادآوری کنید که علم نشان می دهد نمی توانید همیشه وزن خود را کاهش دهید … حتی اگر فکر می کنید این کار باعث می شود احساس بهتری داشته باشید.
  • آیا ایده ای دارید که بتوان آن را به چالش کشید؟ به عنوان مثال ، آیا مواردی وجود دارد که قبل از ورود به بدن کوچک از انجام آنها خودداری می کنید؟ با این کار چه چیزی از دست می دهید؟
  • با متخصص تغذیه یا درمانگر تصویر بدن کار کنید تا متوجه شوید چرا فکر می کنید با وزن سبک تر احساس بهتری دارید و خجالت بدن را درمان می کنید.
  • به خود اجازه دهید تا غم و اندوه خود را کنار بگذارید تا خیال پردازی ظریف ایده آل را کنار بگذارید. اگر در ابراز همدردی با خود مشکل دارید ، راههای تقویت عزت نفس را بیابید.

کری دنت او یک متخصص تغذیه ، نویسنده مستقل ، مشاور تغذیه بصری ، نویسنده و سخنران است که در شمال غربی اقیانوس آرام زندگی می کند. ابرقدرت های او عبارتند از: نقض افسانه های تغذیه و توانمندسازی زنان برای احساس بهتر در بدن خود انتخاب غذایی که لذت ، غذا و سلامتی را فراهم می کند.

چاپ این پست: چاپ این پست:

دیدگاهتان را بنویسید