بهترین روشها افزایش وزن علمی و موثر


کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود. همچنین ، برخی از افراد می خواهند ماهیچه های بیشتری داشته باشند حتی اگر وزن کمی ندارند. آیا شخص قصد دارد به صورت داوطلبانه وزن اضافه کند یا به دلیل کمبود وزن؟ در اینجا یک استراتژی ساده و سالم برای افزایش سریع وزن سالم برای بدن شما آورده شده است.

افزایش وزن سالم

تمرینات حرکتی مناسب چاقی

ما هنوز معنی واقعی کمبود وزن را نمی دانیم. کمبود وزن به معنای داشتن شاخص توده بدنی (BMI) زیر 18.5 است. این رتبه به این معنی است که توده بدن پایین است تا بتواند سلامت مطلوب را حفظ کند. با این حال ، مشکلات زیادی در مورد این شاخص وجود دارد ، از جمله این واقعیت که این شاخص فقط قد را در نظر می گیرد و وزن توده عضلانی را در نظر نمی گیرد. برخی از افراد به طور طبیعی لاغر هستند ، و ممکن است این مقیاس برای این افراد کم باشد ، اما دلیل ضعف سلامتی نیست.

دلایل مختلف کم وزن وجود دارد. دلایل پزشکی زیادی می تواند باعث کاهش وزن شود که برخی از آنها عبارتند از:

  • اختلالات اشتها:: که شامل بی اشتهایی عصبی ، یکی از جدی ترین اختلالات روانی است.
  • اختلالات تیروئیدپرکاری تیروئید متابولیسم را افزایش می دهد و منجر به اضافه وزن و وزن ناسالم می شود.
  • بیماری: اسلیاکوک : یکی از علائم این بیماری کاهش وزن شدید است که اکثر افراد مبتلا به این بیماری از بیماری خود اطلاعی ندارند.
  • دیابتدیابت کنترل نشده (عمدتا نوع 1) می تواند منجر به کاهش شدید وزن شود.
  • خرچنگ هاتومورهای سرطانی اغلب کالری زیادی می سوزانند و منجر به کاهش ناگهانی وزن می شوند.
  • عفونت ها برخی از عفونت ها در بدن می توانند باعث کاهش وزن شدید از جمله انگل ، سل و ویروس ایدز شوند.

بنابراین ، دانستن چگونگی کاهش وزن بسیار مهم است ، اگر کاهش وزن ناگهانی قوی باشد ، توصیه می شود با پزشک مشورت کنید.

روشهای افزایش وزن سالم

تعبیه و مواد مفید برای آن

1:کالری بیشتری نسبت به متابولیسم خود مصرف کنیدیکی از مهمترین راه های افزایش وزن ، دریافت کالری بیشتر از نیاز بدن است. بدون افزایش کالری نمی توانید وزن خود را افزایش دهید.

2- مقدار زیادی پروتئین بخورید. پروتئین تنها ماده مغذی مهم برای افزایش وزن سالم است. ماهیچه ها از پروتئین تشکیل شده اند. در نتیجه ، افرادی که در رژیم چاقی خود فقط مقدار زیادی کالری مصرف می کنند ، در حالی که رژیم غذایی آنها پروتئین کمی دارد ، بدن آنها در نهایت این کالری ها را به چربی تبدیل می کند. مطالعات متعدد نشان داده است که رژیم غذایی غنی از پروتئین می تواند کالری اضافی را به ماهیچه تبدیل کند. غذاهای سرشار از پروتئین شامل گوشت ، ماهی ، تخم مرغ ، بسیاری از محصولات لبنی ، حبوبات و آجیل است.

3- کربوهیدرات زیاد مصرف کنید: چربی. این غذاها باید حداقل سه بار در روز در طول رژیم غذایی مصرف شوند. بسیاری از افراد دارای اضافه وزن ، مصرف کربوهیدرات ها و چربی ها را در رژیم غذایی خود محدود می کنند. استفاده از این گروه از غذاها برای افزایش وزن ایده خوبی نیست ، بهتر است برای افزایش وزن سالم به هر غذا پروتئین ، چربی و کربوهیدرات اضافه کنید.

از غذاهای غنی از انرژی زیاد استفاده کنید و از سس ها ، چاشنی ها: ادویه جات استفاده کنید. طیف وسیعی از غذاها در هر گروه برای افزایش وزن مفید است. اما این مشکل وجود دارد که برخی از این غذاها به سرعت معده را پر می کنند و از پرخوری جلوگیری می کنند. برای حل این مشکل می توانید از ادویه جات ترشی جات ، سس ها و ادویه های ترش استفاده کنید تا میل به خوردن زیاد شود. دادن:

تغذیه و چاقی

برخی از غذاهای پرانرژی که به شما در افزایش وزن کمک می کنند عبارتند از:

  • گردو: بادام ، فندق ، گردو ، بادام زمینی و…
  • میوه های خشک: کشمش ، نخل ، آلو و و
  • محصولات لبنی پرچرب: شیر ، ماست پرچرب ، پنیر ، خامه و کات
  • F arps و روغن. روغن زیتون و چربی های حیوانی
  • دانه. غلات مانند جو و برنج قهوه ای ایکن های دانه ها و
  • گوشت: مرغ ، گوشت گاو ، گوسفند و
  • سیب زمینی ، شکلات تلخ ، آووکادو، کره بادام زمینی ، شیر نارگیل و و

بسیاری از این غذاها کالری بالایی دارند و معده را سریع پر می کنند ، اما گاهی اوقات برای افزایش وزن مجبور به خوردن بیشتر می شوید. مصرف سبزیجات و میوه ها نیز برای سلامتی مفید و ضروری است. توصیه می شود استفاده از مواد این گروه را فراموش نکنید.

وزنه های سنگین بلند کنید: قدرت خود را افزایش دهید. بلند کردن وزنه های سنگین در اطمینان از اینکه کالری اضافی بدن شما به ماهیچه تبدیل می شود نه چربی ، بسیار مثر است. برای انجام این کار ، هفته ای 2 تا 4 بار به باشگاه بروید ، از تجهیزات سنگین برای افزایش وزن ، افزایش حجم عضلات استفاده کنید. انجام تمرینات هوازی نیز می تواند به شما در افزایش وزن کمک کند ، فقط مراقب باشید تمام کالری دریافتی شما سوزانده شود.

تمرینات و چاقی

نکات بیشتر برای افزایش وزن سالم

کالری زیاد و فعالیت بدنی شدید دو عامل مهم در افزایش وزن هستند. برخی نکات برای افزایش سریع وزن عبارتند از:

  • هرگز قبل از غذا آب ننوشید. این باعث می شود که معده پر از آب شود و فضای کافی برای دریافت کالری بیشتر نداشته باشد.
  • بیشتر بخورید. هر زمان که می خواهید قبل از خواب وعده های غذایی و میان وعده های بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید.
  • شیر خوردن. یکی از راههای اشباع جنوب نوشیدن شیر است. شیر علاوه بر پروتئین بالا ، می تواند کالری بیشتری را برای بدن تأمین کند.
  • از ظروف بزرگتر برای غذا خوردن استفاده کنید. غذایی که در ظروف بزرگ ریخته می شود غذا شخصی که سعی می کند یک وعده غذایی را تمام کند ، قطعاً کالری بیشتری دریافت می کند.
  • خامه را به قهوه اضافه کنید. یکی از ساده ترین راه ها برای دریافت کالری بیشتر ، افزودن خامه به قهوه در حین چشیدن آن است.
  • خواب کافی. خواب ماهیچه ای برای رشد عضلات بسیار مهم است.

منبع: آرگا

برچسب ها:
رژیم غذایی ناشتا

دیدگاهتان را بنویسید