تعدادی رژیم لاغری


بهترین درمان برای چاقی درمانی است که شامل تغییرات رژیم غذایی ، تغییرات فعالیت بدنی و درمان رفتاری به طور همزمان باشد. به طور کلی ، نکاتی در درمان تغذیه چاقی وجود دارد که برای دستیابی به وزن موفق ، دستیابی به سلامتی و همچنین حفظ وزن کاهش یافته باید مورد توجه قرار گیرد. هدف اول این است که 5 تا 7 درصد از وزن بدن خود را کاهش دهید. به طور کلی رژیم های غذایی به سه دسته تقسیم می شوند.

  • رژیم کم انرژی (1500-1200 کیلوکالری در روز)
  • رژیم بسیار کم انرژی (کمتر از 800 کیلو کالری در روز)
  • رژیم های غذایی حاوی جایگزین های غذایی
  • رژیم غذایی با ترکیبات مختلف درشت مغذی ها

رژیم های کم انرژی رایج ترین نوع رژیم غذایی کاهش وزن است. آنها معمولاً با 1000-500 کیلوکالری انرژی منفی در روز ، اغلب با 1800-800 کیلوکالری (55٪ کربوهیدرات ، 30٪ چربی ، حدود 15٪ پروتئین) طراحی شده اند. این رژیم ها معمولاً با کاهش 400 تا 500 گرم در هفته همراه است. از نظر تغذیه ای ، رژیم غذایی سالم باید بتواند نیاز بدن به ریزمغذی ها ، مانند ویتامین ها و مواد معدنی ، علاوه بر عناصر درشت مانند پروتئین ، کربوهیدرات ها و اسیدهای چرب را برآورده کند.

رژیم های بسیار کم انرژی. این رژیم ها کمتر از 800 کیلوکالری انرژی در روز دارند. به طور معمول ، این رژیم حاوی 100-70 گرم پروتئین در روز ، 80 گرم کربوهیدرات و 15 گرم چربی است. توجه به این نکته بسیار مهم است که این گروه از رژیم ها باید تحت نظارت دقیق متخصصان تغذیه ، حداکثر 3 تا 6 ماه یا 12 تا 16 هفته تنظیم شوند.

ترکیبی از رژیم های بسیار کم انرژی و ایزو کالری. این یک رژیم غذایی ناشتا متناوب است[1] این رژیم غذایی بسیار کم کالری نامیده می شود (25 demand از نیاز انسان به انرژی ، که معمولاً کمتر از 800 کیلو کالری در روز است) و رژیم ایزو کالری (معادل انرژی مورد نیاز انسان). این برنامه با استقامت بالا ، حفظ توده عضلانی و کاهش خطر کاهش وزن در مقایسه با رژیم بسیار کم انرژی برخی از بیماران همراه است.

رژیم های غذایی حاوی جایگزین های غذایی. یکی از راههای کنترل حجم وعده غذایی استفاده از غذاهای آماده به جای غذای اصلی است. این روش می تواند در کاهش وزن ، هم در مرحله کاهش وزن و هم در تثبیت وزن بسیار مثر باشد ، زیرا تعداد کالری و ترکیبات دریافتی را به طور دقیق تنظیم می کند.

رژیم غذایی با ترکیبات مختلف درشت مغذی ها. این نوع رژیم ها معمولاً 1000-500 کیلوکالری انرژی منفی در روز دارند. این رژیم ها شامل رژیم های کم چرب ، کم پروتئین ، پروتئین بالا و شاخص گلیسمی پایین است. از بین همه رژیم های این گروه ، “رژیم کم کربوهیدرات با شاخص گلیسمی پایین با افزودن پروتئین” بیشترین تأثیر را بر حفظ وزن داشت. طرفداران رژیم های کربوهیدرات دار معتقدند که یکی از دلایل شیوع روزافزون چاقی استفاده از رژیم های کم چرب و پر کربوهیدرات است که البته بستگی به نوع کربوهیدرات مصرفی دارد.

قابل ذکر است که هیچ یک از روشهای فوق بر یکدیگر برتری ندارند. هنگام ایجاد رژیم غذایی ، باید نیازها و اولویت های فرد ، حتی نوع شخص را در نظر گرفت. عوامل موثر در تعیین رژیم غذایی مناسب برای هر فرد عبارتند از:

  • شدت محوطه. هر چه شدت چاقی و عوارض آن بیشتر باشد ، محدودیت انرژی در رژیم غذایی شدیدتر است.
  • علائم بالینی برای کاهش وزن (به عنوان مثال ، نارسایی تنفسی و بیماری های قلبی عروقی)
  • تلاشهای مکرر برای کاهش وزن در گذشته. هرچه رژیم غذایی متعادل تر و میزان کاهش وزن کمتر باشد ، مطلوب تر است.
  • وضعیت تغذیه فعلی:
  • وضعیت روانی اجتماعی فرد. فرد باید از نظر احتمال اختلالات روانی مورد بررسی قرار گیرد.

[1]

روزه جایگزین روز

دیدگاهتان را بنویسید