جایگزین مناسب قند – اریتریتول


ارسال شده در سال 2021 23 سپتامبر

بهترین جایگزین برای قند اریتریتول

سالهاست که شکر یکی از پرکاربردترین شیرین کننده ها بوده است. کیک یا هر غذایی را برای شیرین کردن چای یا قهوه بپزید. استفاده از شکر برای همه ما به یک عادت تبدیل شده است ، و اکنون با پیشرفت علم با کشف ماهیت مضر قند ، به نظر می رسد که ما باید به دنبال جایگزینی برای شکر باشیم.

هنگامی که اثرات مصرف قند برای بدن آشکار می شود ، بسیاری از افراد به دنبال جایگزینی مناسب برای شیرین کردن چای ، قهوه یا غذا هستند. اگرچه یافتن جایگزینی که 100٪ شکر و شیرینی آن زمان باشد و در عین حال عوارض جانبی نداشته باشد ، دشوار است ، هنوز می توان از برخی شیرین کننده های طبیعی که حداقل عوارض جانبی برای بدن دارند استفاده کرد. ظاهر شد. اریتریتول یکی از این شیرین کننده ها است که در فروشگاه های مواد غذایی سالم ایالات متحده یا به صورت آنلاین موجود است. با توجه به مطالعه دقیق خواص شیمیایی این محصول ، انتظار می رود نتایج در چندین مجله پزشکی منتشر شود ، Eritrital می تواند جایگزین قند چای شود.

اریتریتول چیست؟

در مورد این سوال که اریتریتول چیست ، می توان گفت: اریتریتول یک شیرین کننده طبیعی است که به مقدار کم در میوه هایی مانند انگور ، گلابی و هندوانه یافت می شود. حدود 70 درصد قند شیرین کننده دارد و حل شدن در مایعات بیشتر از شکر به طول می انجامد. این شیرین کننده معمولاً از قندهای گیاهی در فرآیند تخمیر و تبلور تهیه می شود.
پس از سالها تحقیق بر روی چندین آزمایش شیمیایی مزایا و عوارض جانبی آن ، نشان داده شد که اریتریتول یک جایگزین مناسب برای قند است. البته تلاش ها برای یافتن بهترین جایگزین های طبیعی برای شکر ادامه دارد. تا آن زمان ، استفاده از اریتریتول می تواند از خطرات بسیاری از افراد مسن جلوگیری کند. چندین مجله پزشکی تحقیقات گسترده ای در این زمینه انجام داده اند.

همچنین بخوانید: تفاوت بین چربی سفید و چربی قهوه ای چیست؟

مزایای اریتریتول به عنوان جایگزین قند رژیمی

اگر میزان مصرف روزانه شکر خود را جایگزین شیرین کننده های طبیعی با قند در رژیم غذایی خود کنیم ، می توانیم میزان قند مصرفی خود را به راحتی کاهش دهیم ، بنابراین گامی بزرگ در جهت بهبود سلامت رژیم غذایی برداشته ایم. در زیر لیستی از مزایای شیرین کننده طبیعی اریتریتول ، که به عنوان جایگزین خوب قند شناخته می شود ، آورده شده است.

  1. اریتریتول تقریباً صفر کالری (95 less کمتر از قند) دارد. این به این دلیل است که نود درصد گلبول های قرمز پس از جذب در جریان خون بدون هیچ تغییری از طریق ادرار دفع می شود. ده درصد آن بدون جذب در جریان خون مستقیماً از طریق مدفوع دفع می شود. بنابراین باعث ایجاد کالری اضافی و در نتیجه افزایش وزن نمی شود.
  2. اریتریتول قند خون را بالا نمی برد و پانکراس را برای ترشح انسولین تحریک نمی کند. این یک جایگزین خوب برای افراد مبتلا به دیابت است ، اگرچه آنها قبل از مصرف باید با پزشک مشورت کنند.
  3. اریتریتال تا زمان تجزیه در دمای 160 درجه سانتیگراد مقاوم در برابر حرارت است.
  4. هنوز خواص سرطان زایی این ماده گزارش نشده است و از طرفی ثابت شده است که خواص آنتی اکسیدانی آن می تواند رادیکال های آزاد شیمیایی را در بدن از بین ببرد. رادیکالهای آزاد شیمیایی عامل سرطان هستند.
  5. بر خلاف شکر ، اریتریتول باعث پوسیدگی دندان نمی شود ، اما تولید پلاک ، چسبندگی باکتری ها به دندان را کاهش می دهد ، که یکی از مزایای بالقوه استفاده از این شیرین کننده به عنوان جایگزین قند چای است.
  6. Eritrital به طور گسترده ای در بسیاری از کشورها استفاده می شود ، از جمله ژاپن ، آپونیا ، کانادا ، استرالیا و نیوزلند و در اتحادیه اروپا و در ایالات متحده به طور کلی ایمن (GRAS) طبقه بندی می شود.

همچنین بخوانید: شکر قهوه ای یا سفید؟ که بهتر است؟

به طور کلی می توان گفت که انتخاب اریتریتول به عنوان جایگزین قند می تواند از راه های مختلفی مانند جلوگیری از چاقی و دیابت در جوانان به افراد مسن کمک کند. این استفاده از مواد طبیعی ممکن است درمان نهایی برای هر بیماری نباشد ، اما مطمئناً می تواند از هزاران بیماری مرتبط با گلوکز جلوگیری کند.

استفاده از اریتریتول

در تمام مواردی که در طول روز از قند ، آشپزی ، چای ، قهوه یا شیرینی استفاده می کنید ، برای افرادی که به نوشیدنی های قندی معتاد هستند ، استفاده از اریتریتول ممکن است یکی از بهترین روش ها برای جایگزینی قند و شکر باشد.

کمبود اریتریتول به عنوان جایگزین قند در رژیم غذایی

  1. اریتریتول همچنین معمولاً با شیرین کننده های مصنوعی ترکیب می شود و به تنهایی مصرف نمی شود. بنابراین مصرف زیاد آن می تواند باعث بیماری هایی مانند سردرد ، اسهال و مشکلات گوارشی شود.
  2. مصرف اریتریتول باعث پرخوری بیش از حد می شود. مهمترین نکته در مورد اریتریتول این است که بدن ما نمی تواند این غذا را بسوزاند و متابولیزه کند. هنگام تعویض قند ، هورمون هایی ترشح می شوند که اشتها را کاهش می دهند ، اما در اریتریتول اشتها کاهش نمی یابد ، که در نهایت می تواند منجر به پرخوری شود.

با توجه به موارد فوق ، هنوز تردید وجود دارد که اریتریتول بهترین جایگزین طبیعی برای قند است. همچنین باید در مجله پزشکی مناسب به دنبال یک شیرین کننده طبیعی و با کیفیت باشید. پزشکان و متخصصان تغذیه همچنان در تلاشند تا این شیرین کننده را با از بین بردن معایب این شیرین کننده تجاری کنند تا بتوان از آن به راحتی به عنوان جایگزین مناسب قند استفاده کرد.

همچنین بخوانید: پروبیوتیک چیست؟ خواص آن چیست؟

عوارض جانبی احتمالی مصرف اریتریتول

اگر این شیرین کننده معمولاً کمتر از 50 گرم در روز مصرف شود ، معمولاً عوارض جانبی ندارد. بیش از 80 گرم در روز می تواند عوارضی مانند سوء هاضمه ، نفخ ، اسهال و سردرد ایجاد کند. با این حال ، مانند هر ماده گیاهی ، موارد نادری از آلرژی به این ماده وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. زنان باردار و شیرده افراد افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی قبل از استفاده باید با پزشک مشورت کنند.

با بررسی مزایا و معایب این دو محصول ، مانند مقایسه بین قند و اریتریتول ، به راحتی می توان نتیجه گرفت که استفاده از اریتریتول یک انتخاب کاملاً سالم و منطقی است ، اما مهمترین نکته در مورد اریتریتول این است که در دسترس نیست. در همه کشورها به جز چند کشور اروپایی البته در صورت موجود بودن ، با قیمت بسیار بالایی به فروش می رسد. بنابراین ، اگر قصد تغییر رژیم غذایی و استفاده از این محصول را دارید ، حتماً به این نکته توجه کنید.

به طور کلی ، مزایای اریتریتول بسیار زیاد است. با این حال ، با توجه به قیمت نسبتاً بالای این ماده در مقایسه با شکر ، که یک نقطه منفی محسوب می شود ، اریتریتول می تواند به عنوان جایگزین مناسب قند استفاده شود. همچنین ، مهمترین مسئله در انتخاب این شیرین کننده به عنوان جایگزین قند در رژیم غذایی ، بدن و تشخیص پزشک شما است.

منبع:
“اریتریتول. آنچه باید در مورد آن بدانید

این جایگزین طبیعی شکر و گزینه های بهتری در دسترس است. “

دیدگاهتان را بنویسید