خواص دانه های چیا ؛ اگر می خواهید وزن اضافه کنید ، این چای را با دانه های چیا برای چاقی نخورید.


نحوه استفاده از دانه های چیا

آیا با خواص دانه های چیا آشنا هستید؟ دانه چیا به سلامت قلب کمک می کند و علاوه بر مزایای دیگر ، به کاهش وزن نیز کمک می کند. بنابراین دریغ نکنید که آنها را در رژیم غذایی خود قرار دهید. دانه های چیا فواید بیشماری دارند. آنها منبع عالی فیبر ، آنتی اکسیدان ها ، کلسیم ، منیزیم ، روی و فسفات هستند. در این مقاله اطلاعات پزشکی ما برخی از مزایای دانه چیا را به شما نشان می دهیم. این مزایا مطمئناً شما را ترغیب می کند که دانه های چیا را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید.

خواص دانه های چیا

به گفته انجمن تغذیه آمریکا ، دانه های چیا به دلایل زیر برای بدن مفید هستند:

  • آنها حاوی پتاسیم بیشتری نسبت به موز یا چنار هستند.
  • همچنین ، این دانه ها پروتئین بیشتری نسبت به سبزیجات دارند.
  • این دانه ها دو برابر بیشتر از جو دو سر فیبر دارند.
  • این دانه ها سه برابر بیشتر از عدس و اسفناج آهن دارند.
  • آنها همچنین سه برابر آنتی اکسیدان بیشتر از زغال اخته دارند.
  • کلسیم دانه های چیا پنج برابر شیر است.

1- خواص دانه چیا برای کاهش وزن.

دانه های چیا به تسریع سوخت و ساز بدن کمک می کند و باعث سوزاندن چربی می شود. دانه های چیا وقتی با لیمو ترکیب شوند ، بدن را تمیز کرده و با یبوست مبارزه می کنند. خواص دانه های چیا برای کاهش وزن در مطالعات علمی ثابت شده است. در اینجا یک روش بسیار ساده و م toثر برای استفاده از دانه های چیا برای کاهش وزن وجود دارد.

عناصر:

  • 1 قاشق غذاخوری دانه چیا (5 گرم)
  • یک لیوان آب گرم (200 گرم)
  • 1 لیمو (100 گرم)

آماده سازی.

  • ابتدا آب را به دو لیوان تقسیم کنید ، دانه های چیا را در یکی از آنها خیس کنید.
  • اجازه دهید دانه ها حداقل 40 دقیقه خیس بخورند (این مخلوط باید به طور قابل توجهی ضخیم تر باشد).
  • بعد از 40 دقیقه ، آب لیمو را بردارید و آن را در یک لیوان آب دیگر بریزید.
  • دو مایع را با هم مخلوط کنید ، مخلوط کنید تا یکدست شود.

برای لذت بردن از خواص شربت برای کاهش وزن ، سعی کنید این دستور غذا را با معده خالی بنوشید.

بیشتر بدانید. بهترین راه برای جلوگیری از آن

خواص دانه ها با شربت عسل

این دانه ها منبع طبیعی اسیدهای چرب امگا 3 هستند که به حفظ عملکرد صاف سیستم گردش خون کمک می کند.

  • این غلات به کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیرید کمک می کند.
  • علاوه بر این ، آنها خطر ابتلا به بیماری های التهابی مزمن را کاهش می دهند.
  • این دانه ها خطر عوارض جانبی روی سیستم عصبی را کاهش می دهند.

2- تأمین سطح بالایی از انرژی.

با خوردن دانه های چیا می توانید میزان مناسب کربوهیدراتهای پیچیده را برای بدن خود تضمین کنید. این مواد مغذی به مدت طولانی انرژی بدن شما را تامین می کنند.

اگر تا به حال کمبود انرژی داشته اید و معمولاً خیلی زود خسته شده اید ، افزودن دانه های چیا به رژیم غذایی شما ممکن است ایده خوبی باشد. همچنین ، اگر ورزش می کنید یا معمولاً در طول روز بسیار فعال هستید ، دانه های چیا به افزایش استقامت شما کمک می کند.

3- خواص دانه های چیا درد مفاصل درد است.

از آنجا که دانه های چیا یک آنتی اکسیدان عالی هستند و حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند ، به تسکین درد آرتروز کمک می کنند.

در عین حال ، به دلیل سطح بالای روی و مس ، تولید کلاژن را تحریک می کند. به همین دلیل است که دانه های چیا به عملکرد صحیح مفاصل کمک می کنند. همچنین خطر ابتلا به آرتروز ، آرتریت و مشکلات دررفتگی استخوان یا مفصل را کاهش می دهد.

4- حجم ماهیچه ها.

دانه های چیا یک ماده مغذی توصیه شده برای عضله سازی است زیرا حاوی مقدار زیادی فیبر ، امگا 3 ، امگا 6 و امگا 9 است.

در عین حال ، آنها یک اثر ترمیمی و شفابخش دارند که برای تمرینات با شدت بالا بسیار مفید است.

5- مرطوب کننده بدن.

این دانه ها را می توان 10-12 برابر وزن خود در آب خیس کرد. بنابراین ، خوردن آنها به حفظ تعادل الکترولیت ها کمک می کند ، زیرا بدن رطوبت را بیشتر حفظ می کند.

6- خواص دانه های چیا با عسل برای تقویت روحیه.

این دانه ها سرشار از تریپتوفان هستند. تریپتوفان یک اسید آمینه ضروری برای تولید سروتونین است که به عنوان هورمون شادی شناخته می شود.

در نتیجه ، خوردن دانه های چیا می تواند به تنظیم خواب ، بهبود روحیه و رفع افسردگی و اضطراب کمک کند. سعی کنید قبل از خواب عسل شربت دانه چیا با عسل بنوشید تا کیفیت خواب شما بهبود یابد.

7- مبارزه با آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد.

سطوح بالای آنتی اکسیدان ها در دانه های چیا به مبارزه با آسیب رادیکال های آزاد ناشی از اشعه ماوراء بنفش کمک می کند. همچنین از بروز علائم پیری مانند خطوط ریز و چین و چروک جلوگیری می کند.

خواص دانه های شربت برای پوست

خواص دانه چیا برای پوست

مهمترین استفاده از دانه های چیا بهبود سلامت پوست است. در اینجا مزایای این دانه های مغذی برای پوست آورده شده است.

8- جلوگیری از پیری زودرس پوست.

به لطف آنتی اکسیدان های موجود در دانه های چیا ، این دانه ها بازسازی پوست را تسریع کرده و خطر آسیب بیشتر را کاهش می دهند.

دانه های چیا با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند ، بنابراین باید از آنها برای کاهش سرعت پیری سلول ها و پاکسازی بدن استفاده کنید.

9- خواص دانه چیا برای تسکین التهابات پوستی.

بیشتر مشکلات پوستی ناشی از التهاب پوست است. دانه های چیا دارای خواص خنک کننده هستند که می توانند به تسکین التهاب ، حفظ سلامتی و آرامش کمک کنند.

10- سد پوستی را تقویت می کند.

داشتن یک سد پوستی قوی برای محافظت از پوست در برابر عوامل خارجی ، به حداقل رساندن خطر آکنه و آسیب UV بسیار مهم است. دانه های چیا سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که به تقویت این سد و محافظت از آن در برابر آسیب های محیطی کمک می کند.

11- افزایش درخشندگی پوست.

یکی از مهمترین خواص دانه های چیا برای پوست خواص درخشندگی آن است. دانه های چیا سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین A ، ویتامین C ، آهن و پتاسیم هستند و استفاده منظم از آنها می تواند به افزایش درخشندگی و قابلیت ارتجاعی پوست کمک کند و پوست را کاملا روشن کند.

بیشتر بخوانید. آیا مکمل های ویتامین و رشد مو را تقویت می کنند؟

12- مرطوب کننده پوست.

همانطور که در بالا ذکر شد ، دانه های چیا می توانند آب زیادی را در خود نگه دارند ، بنابراین می توانند غذای مرطوب کننده زیادی به رژیم غذایی شما اضافه کنند. مرطوب کننده کلید حفظ سلامت پوست است و دانه های چیا می تواند بسیار مفید باشد.

خواص دانه های شربت برای مو

خواص دانه چیا برای مو

اگر می خواهید موهای براق و پرپشتی داشته باشید ، حتما این دانه ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. اگر به تازگی مشغول خوردن دانه های چیا هستید ، سعی کنید غذای کوچک را شروع کنید و به تدریج مصرف خود را افزایش دهید. بیایید به فواید دانه چیا برای سلامتی نگاه کنیم.

13- تقویت مو.

دانه های چیا علاوه بر ویتامین ها و مواد معدنی ، سرشار از پروتئین (l-lysine) و فسفر هستند که هر دو فولیکول های مو را تقویت کرده و خطر شکستن و ریزش مو را کاهش می دهند.

14- خواص دانه چیا برای رشد مو.

سطوح بالای اسیدهای آمینه ضروری به بهبود سلامت پوست سر از داخل ، جلوگیری از ریزش مو و افزایش رشد مو کمک می کند.

15- افزایش کشسانی.

وقتی دانه های چیا به ماسک مو یا سایر داروهای خانگی اضافه می شوند ، بافت ژل مانند آنها نرم کننده عالی است. این مهره ها می توانند به افزایش قابلیت ارتجاعی مو و درشت و صاف و نرم شدن موهای خشک کمک کنند.

16- به موها درخشش دهید.

دانه های چیا سرشار از روی هستند. این ماده مغذی نقش مهمی در بهبود توانایی تارهای مو برای محافظت از خود در برابر آسیب های محیطی (به ویژه در برابر اشعه ماوراء بنفش) دارد. این می تواند منجر به تولید سلول های جدید و سالم مو با بافت بهبود یافته و درخشندگی بالا شود.

17- خواص دانه چیا برای موها از نازک شدن آن جلوگیری می کند.

یکی دیگر از مواد مغذی ضروری که در دانه های چیا به وفور یافت می شود مس است. این ماده به دلیل افزایش گردش خون در پوست سر ، نازک شدن موها شناخته شده است.

بیشتر بدانید. پیشگیری از ریزش مو آندروژنیک یا ریزش مو ارثی و درمان

نحوه استفاده از دانه های چیا

علاوه بر خوردن دانه های چیا با معده خالی ، می توانید آنها را در هر زمان از روز بخورید و آنها را به غذاهای مورد علاقه خود اضافه کنید.

دانه های چیا را با غذاهای زیر ترکیب کنید:

  • ماست
  • لئو
  • دسر
  • سالاد
  • غلات
  • محصولات پخته شده

لازم به ذکر است که این دانه ها نباید به مقدار زیاد مصرف شوند. حداکثر دو قاشق غذاخوری در روز کافی است. این مصرف روزانه می تواند به کاهش خطر مشکلات گوارشی و شریانی و همچنین عدم تعادل قند خون کمک کند. توصیه می کنیم از خواص دانه چیا برای کاهش وزن و حداقل سه بار در هفته استفاده نکنید.

اگر سرما خورده اید و نمی توانید دانه های چیا را در رژیم غذایی خود قرار دهید ، سعی کنید از آن با عسل استفاده کنید. دانه های چیا دارای خواص دوگانه عسل و تقویت حافظه هستند.

منابع: خبری-پزشکی ، داخلی ، مراحل درمانی ، خط سلامت ، زیبا

دیدگاهتان را بنویسید