خوردن یا نخوردن گوشت – دکتر رضا اطمینانانی


گوشت بخورید یا نخورید

آیا گوشت حاوی مواد مغذی مفید برای سلامت انسان و جلوگیری از اختلالات خوردن است؟ در این مقاله ، از وب سایت رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه در اصفهان ، مروری بر پاسخ این س ենքال داریم تا تأثیر مثبت یا منفی گوشت بر سلامت انسان را بسته به دلایل آن بررسی کنیم. ما همچنین عواقب خوردن یا نخوردن گوشت را بررسی خواهیم کرد. نکته مهمی که باید به آن توجه کنیم. یعنی گوشت شامل طیف وسیعی از غذاها از جمله گوشت قرمز ، جگر ، قلب ، محصولات جانبی ، مغز ، سایر اندام های داخلی ، مرغ ، طیور ، سایر پرندگان و همچنین انواع ماهی های دریایی است.

اما اگر گوشت می خورید؟

یکی از موضوعات داغ این روزهای بازار ، مصرف گوشت است. بسیاری در مورد نخوردن گوشت نظرات تند و بسیار قاطع می دهند ، در حالی که برخی دیگر محتاط و مشکوک هستند. برخی نیز گیج شدند: در تصمیم به خوردن گوشت یا نخوردن به دلیل اخبار متناقض در مورد آن.

دقیقاً جواب چیست؟

بنابراین ما در مورد گوشت صحبت می کنیم. آیا لازم است منظور ما از نوع گوشت مشخص باشد؟

زیرا خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت می تواند متفاوت باشد. اگرچه غذاهای مختلف برای بسیاری از مواد مغذی مشترک هستند. اما ویژگی هایی در گونه های آن وجود دارد که می تواند ارزش غذایی آنها را تغییر دهد. و حتی در برخی از گونه ها مضر می شود و در برخی دیگر – تأثیر مثبت و مثبت بر سلامت انسان است.

گوشت ؛ منابع غنی از پروتئین

اول از همه ، بهتر است خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت را مطالعه کنید تا ببینید آیا این گروه غذایی دارای خواص انسانی است یا ارزش غذایی متناظر با آن ندارد. گوشت منبع بسیار خوب و غنی از پروتئین است ، پروتئین موجود در آن پروتئین حیوانی با هضم و جذب خوب است. همچنین برای بدن انسان بسیار مفید است ، به این معنی که درصد بالای پروتئین موجود در گوشت توسط سلول ها. استفاده شده. این به این دلیل است که تمام گوشت حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری است. اسیدهای آمینه ضروری که پروتئین ها را تشکیل می دهند در بدن تولید نمی شوند و بدن انسان قادر به تولید آنها نیست ، بنابراین باید از طریق غذا به دست آید.

این اسیدهای آمینه نقش مهمی در سلامت انسان دارند. آنها برای رشد ، ترمیم سلول های فرسوده ، تولید ترشحات غدد درون ریز مانند هورمون ها ، آنزیم ها ، آنتی بادی ها (مسئول محافظت از بدن در برابر باکتری ها) و ترشحات غدد درون ریز مثر هستند. اندام ها در غیاب اسیدهای آمینه ضروری ، تولید پروتئین مختل می شود و عملکردهای بالا به خوبی انجام نمی شود. در نتیجه ، سلامت انسان به طور جدی به خطر می افتد ، علاوه بر این که پروتئین ها نقش ساختاری در سلول ها دارند. پس از آب ، اجزای اصلی سلول ها پروتئین ها هستند. گوشت منبع غنی از پروتئین غذایی با کیفیت بالا است. ما می بینیم که گوشت دارای کیفیت پروتئین خوبی است. از نظر کمیت ، این گروه از مواد غذایی حاوی مقدار زیادی پروتئین نیز هستند.

گوشت و مواد مغذی

در صورت اعتدال ، گوشت منبع بسیار خوبی از ویتامین B است. آنها می توانند بیشتر نیاز انسان به این ویتامین را برطرف کنند.
ویتامین های گروه B نقش مهمی در سلامت سیستم عصبی و فعالیت سلول های عصبی دارند. یکی از مشکلات اصلی ساکنان شهرهای بزرگ صنعتی امروزه مشکلات عصبی و اختلالات روانی ناشی از این صنعت است. بنابراین ، هر نوع تغذیه ای که به حفظ سلامت اعصاب و ایجاد آرامش در افراد کمک می کند. این می تواند گامی م effectiveثر در حفظ سلامت و رفاه انسان باشد.
ویتامین های گروه B نیز برای سلامت پوست مفید هستند. برخی از این ویتامین ها (گوشت منبع غنی است) برای خون سازی نیز مفید است.

مقدار خوب آهن یکی دیگر از مواد مغذی بسیار خوب در گوشت آهن است. آهن به طور عمده در خون سازی مورد استفاده قرار می گیرد و نقش مهمی در تنفس سلولی دارد. کمبود آهن باعث کم خونی می شود که عوارض جانبی زیادی دارد. گوشت آهن بیشتری نسبت به منابع گیاهی آهن جذب می کند. در پیشگیری از کم خونی و حفظ مقاومت بدن م isثر است.

مطالعات همچنین نشان می دهد که کودکان مبتلا به کم خونی فقر آهن توانایی یادگیری و حافظه خود را کاهش می دهند که به نوبه خود منجر به افت تحصیلی می شود. با درمان کم خونی ، این اختلال از بین می رود.
گوشت منبع غنی روی است. همچنین در رشد کودکان و نوجوانان ، بلوغ جنسی نوجوانان ، سلامت پوست ، مو و ناخن ، و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از بیماری ها بسیار مثر است.

ماهی

ماهی که نوعی گوشت (به ویژه غذاهای دریایی) است ، یکی از بهترین و مفیدترین غذاها است. علاوه بر خواص گوشت قرمز و مرغ که در بالا ذکر شد ، حاوی مقدار قابل توجهی ید برای سلامتی انسان است. ապ پیشگیری از مثانه. بسیار مثر است.
علاوه بر این ، چربی ماهی بهترین نوع چربی است ، حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که تأثیر بسزایی در حفظ سلامت قلب و عروق و جلوگیری از اختلالات قلبی عروقی دارد.
امتناع از خوردن گوشت ؛ چرا؟

متخصص تغذیه اصفهان گوشت بخورید یا نخورید

با بررسی موارد فوق متوجه شدیم که انواع مختلف گوشت دارای ارزش غذایی بالایی هستند. با این حال ، برخی اجازه نمی دهند. گوشت قرمز ، مانند مرغ بدون چربی یا پوست ، حاوی چربی های حیوانی است که چربی های خون ناخواسته (کلسترول تام ، تری گلیسیرید ، LDL و VLDL) را افزایش می دهد. البته این س inال در ذهن خوانندگان عزیز مجله ایجاد می شود ، که در سطور بالا بیان کردیم که چربی گوشت حاوی برخی اسیدهای چرب مفید است که در کاهش چربی های ناخواسته خون م areثر است ، اما در اینجا عکس این را می گوید.


دکتر رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


توضیح دهید که گوشت قرمز و مرغ حاوی چربی یا پوست هستند ، از یک سو ، منابع غنی از اسیدهای چرب اشباع شده ، که برای سلامت قلب و عروق مفید نیستند ، و از سوی دیگر ، حاوی برخی اسیدهای چرب اشباع نشده هستند که از سیستم عروقی در برابر آسیب محافظت می کند. به

لازم به ذکر است که فیبر ماهیچه قرمز حاوی مقداری چربی است که با چشم غیر مسلح نمی بینیم ، بنابراین از اسیدهای چرب مفید موجود در گوشت برای جلوگیری از آسیب رساندن به اسیدهای چرب موجود در آن استفاده کنید.از همه چربی های گوشتی قابل مشاهده ، از جمله گوشت گوسفند استفاده نکنید. یا گوشت گاو ، پوست مرغ و همچنین چربی های جداگانه مرغ. و استفاده نکنید.

با این حال ، برخی از مطالعات ارتباطی بین خوردن گوشت قرمز و “افزایش چربی های خون ناخواسته” پیدا نکرده اند. اما مطالعات دیگر این رابطه را نشان داده اند.
مصرف زیاد گوشت قرمز ممنوع است.

ادامه دارد…

بقیه این مقاله (خوردن گوشت یا نخوردن) را می توانید در پست بعدی بخوانید. عزیزان ، می توانید از طریق کادر زیر با ما تماس بگیرید (نظر ارسال کنید) و سوالات ، پیشنهادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید. از حمایت شما متشکریم.


دکتر رضا اطمینانانی می تواند با ارائه روشهای اولیه تغذیه مقدار غذا و.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه اصفهان کلیک کنید.


مطالب پیشنهادی:

بررسی مضرات مواد حاوی قند

غذاهای دودی پرخطر

نیاز به غذای گرم و سرد

6 راه برای دریافت امگا 3



دیدگاهتان را بنویسید