در این مدت برای وزن کشی از ترازو استفاده نکنید. – دکتر رویا خادمیان


افزایش وزن روی ترازو - در این زمان از وزنه برای وزن کشی خود استفاده نکنید.

در این مدت برای وزن کشی از ترازو استفاده نکنید!

ترازو تنها راه اندازه گیری موفقیت یا شکست ما در کاهش وزن نیست. وزن ما برای مدتی در نوسان است و این نوسانات می تواند ما را دلسرد کند و حرکت نکنیم. برای اطلاع از وزن دقیق خود ، توصیه می شود 7 بار از ترازو استفاده نکنید.

روزهای ویژه هفته:

مطالعه محققان دانشگاه کرنل نشان داد که در روزهای خاصی از هفته ، به ویژه در تعطیلات آخر هفته ، وزن افراد بسیار نوسان می کند و ترازو و افزایش وزن را نشان می دهد. به عنوان مثال ، شرکت کنندگان در این مطالعه در روز دوشنبه بسیار بیشتر از روز جمعه وزن داشتند. محققان توصیه می کنند یک روز خاص را برای وزن گیری انتخاب کنید و از وزن گیری در روزهای مختلف هفته خودداری کنید.

عدم قدردانی از لباسی که می پوشیم:

به گفته محققان ، لباس مردان به طور متوسط ​​1.1 کیلوگرم به وزن واقعی آنها اضافه می کند. در محاسبه لباس ، وزن زنان 0.9 گرم بیشتر از وزن واقعی است.

بدون در نظر گرفتن ماهیچه ها:

ماهیچه ها بیشتر از چربی ها وزن دارند ، اما چربی ها حجم بیشتری را در بدن نسبت به ماهیچه ها به خود اختصاص می دهند. به همین دلیل است که افرادی که چربی بیشتری دارند چاق تر از افراد دارای عضلات بیشتر به نظر می رسند. انجام تمرینات استقامتی باعث تقویت عضلات و تعادل دیجیتال بیش از حد انتظار می شود. اگرچه این تعداد افزایش یافته است ، اندازه بدن کاهش می یابد ، و فرد از آمادگی جسمانی کمتر فاصله دارد.

نوشیدن مقدار زیادی آب:

نوشیدن 475 میلی لیتر آب در روز تا نیم کیلوگرم وزن شما را افزایش می دهد ، بنابراین پس از نوشیدن آب هرگز خود را وزن نکنید.

تمرینات شدید انجام دهید:

افزایش وزن پس از یک تمرین سخت با عرق نشان می دهد که ما کم وزن هستیم زیرا مایعات زیادی را از دست داده ایم. در این مرحله ، وزن واقعی یک و نیم کیلوگرم بیشتر از وزن نشان داده شده در ترازو است.

مصرف زیاد کربوهیدرات یا نمک:

مصرف غذاهای شور باعث احتباس آب در بدن و افزایش موقت وزن می شود. کربوهیدرات ها دارای خواص مشابه هستند. مقادیر اضافی به شکل گلیکوژن در کبد ذخیره می شود. گلیکوژن توسط آب جذب می شود. پس پس از مصرف این دو گروه غذایی تسلیم نشوید.

یبوست:

عدم انجام این کار به مدت دو یا سه روز ، وزن شما را حدود دو و نیم کیلوگرم افزایش می دهد. در صورت اجابت مزاج ، وزن شما به حالت عادی برمی گردد.

دیدگاهتان را بنویسید