در زمستان چه غذایی بخوریم؟


غذای مفید برای سرماخوردگی

هنگامی که فرد مبتلا به سرماخوردگی است ، داروهای بدون نسخه می تواند آبریزش بینی یا سردرد مداوم را تسکین دهد ، اما عوارض آن موقتی است. هنوز هیچ درمان معجزه آسایی وجود ندارد که بتواند مدت زمان سرماخوردگی را به طور کامل پیشگیری یا کاهش دهد.

آنتی بیوتیک ها کمک چندانی نمی کنند ، آنها فقط می توانند عفونت های باکتریایی را درمان کنند ، اما در درمان ویروس آنفولانزا یا سرماخوردگی بی تاثیر هستند و تا حدودی مضر هستند. آنتی بیوتیک ها همه میکروب ها ، حتی میکروب های خوب را از بین می برند و در واقع می توانند در توانایی بیمار در مبارزه با ویروس اختلال ایجاد کنند.

با وجود درمان سریع سرماخوردگی ، توصیه های این مقاله می تواند به بیمار در کاهش علائم سرماخوردگی کمک کند و حتی ممکن است مدت زمان سرماخوردگی را کاهش دهد.

چرا آنتی بیوتیک ها برای درمان سرماخوردگی توصیه نمی شوند؟

می توان از آنتی بیوتیک ها برای درمان عفونت های ناشی از باکتری ها استفاده کرد. با این حال ، سیاه سرفه ناشی از ویروس هایی است که نیازی به آنتی بیوتیک ندارند ، حتی اگر فرد مبتلا به عفونت باکتریایی باشد.

گاهی اوقات می توان آن را بدون استفاده از آنتی بیوتیک ها درمان کرد. آنتی بیوتیک ها می توانند عوارض جانبی داشته باشند. استفاده از آنتی بیوتیک ها همچنین می تواند برای افرادی که بیماری های جدی دیگر دارند یا سیستم ایمنی آنها ضعیف است ، خطرناک باشد.

لیست مواد غذایی مفید برای سرماخوردگی

تب ، آبریزش بینی ، گلو درد و سرفه علائم سرماخوردگی هستند. هنگام سرماخوردگی بهتر است غذای سبک بخورید. به عنوان مثال ، یک فنجان آب مرغ با برنج ، سبزیجات و پیاز نیز می تواند غذای خوبی باشد.

وقتی فردی با سرماخوردگی غذا می خورد ، بدن نوعی سلول ایمنی خاص تولید می کند که او را مجبور می کند با عفونت های ویروسی مبارزه کند. بنابراین خوردن یک وعده غذایی سبک راه خوبی برای درمان سرماخوردگی است. برای جلوگیری از تهوع یا ناراحتی ، بهتر است غذاهای سبک مانند سوپ و تخم مرغ خرد شده را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

تاثیر رژیم غذایی بر سرماخوردگی

رژیم غذایی مکانیسم های داخلی بدن را در اوج تولید قرار می دهد ؛ سنت بسیاری از داروهای سنتی رژیم غذایی می توانند زمانی موثر باشند که بیمار در تلاش است علائم سرماخوردگی را از بین ببرد.

غذاهای کمی دارای خواص تسکین دهنده سوپ مرغ هستند. هنگام مبارزه با عفونت ، آخرین چیزی که بدن نیاز دارد غذای سنگین است که هضم آن کندتر و سخت تر است.

اگر فردی در هنگام سرماخوردگی غذای سنگین بخورد ، بدن مواد مغذی لازم برای مبارزه با عفونت را نخواهد داشت ، بنابراین به جای مبارزه با عفونت ، سعی می کند غذا را بسوزاند ، بنابراین می تواند خود را در معرض حرارت قرار دهد. تعدادی از غذاها وجود دارند که می توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و بهبود بدن را تسریع کنند.

ویتامین: ج:

این یک آنتی هیستامین طبیعی است که می تواند علائم سرماخوردگی مانند احتقان بینی ، درد قفسه سینه ، لخته شدن خون در چشم را برطرف کند. ویتامین: ج: این یک آنتی اکسیدان قوی است که به بدن کمک می کند در صورت حمله ویروس یا باکتری به سیستم ایمنی بدن از آسیب بیشتر سلولی جلوگیری کند.

ویتامین: ج: اینترفرون ، ماده پروتئینی که مقاومت در برابر ویروس ها را افزایش داده و جریان خون را در بدن افزایش می دهد ، آزاد می کند.

روی

مطالعات نشان داده است که روی به کاهش شدت و شدت سرماخوردگی کمک می کند. با این حال ، برای بهره مندی از اثرات روی ، مکمل روی باید به محض احساس سرماخوردگی ، حداقل یک روز پس از شروع علائم مصرف شود. همیشه قبل از مصرف مکمل های غذایی با یک متخصص مشورت کنید.

غذاهای غنی از روی می توانند راهی م effectiveثر برای محافظت از بدن شما باشند. پودر کاکائو و بادام زمینی ، مانند دیگر آجیل ها ، دانه ها و غلات ، منبع خوبی از روی هستند. مطالعات نشان می دهد که روی با ویتامین ها ترکیب می شود ج: این می تواند به تسکین سریعتر علائم کمک کند.

سوپ مرغ

سوپ یک غذای خوشمزه و گرم است که در صورت سرماخوردگی یکی از غذاهای مفید است. این سوپ حاوی ماده ای به نام کارنوزین است که دارای اثر ضدالتهابی است و می تواند به کاهش علائم مانند احتقان بینی و گلو ، به ویژه در مراحل اولیه عفونت کمک کند. مرغ دودی و سوپ آرامش بخش دارویی مورد تایید است.

سوپ مرغ برای بیماریهای تنفسی مفید است ، زیرا سوپ مرغ م cleansثرترین مایع داغ برای پاکسازی مخاط بینی است. قسمت های مسدود شده بینی را تغذیه ، مرطوب و تبخیر می کند. هرچه مخاط سریعتر جریان یابد ، ترشحات بینی بهتر به از بین بردن ویروس ها کمک می کند.

سوپ مرغ دارای خواص ضد التهابی است که می تواند گرفتگی را نیز کاهش دهد. مواد اضافی مرغ در سوپ می تواند مفید باشد. به عنوان مثال ، سبزیجات دارای بسیاری از ترکیبات بالقوه شفابخش مانند ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها هستند.

غذای تند

بهتر است در غذاهایی که برای سرماخوردگی تهیه می شوند از ادویه جات تند استفاده کنید. از آنجا که آنها سینوس ها را به طور موقت باز می کنند ، جریان مخاط را تسهیل می کنند و در نتیجه احتقان را برطرف می کنند.

دانه ها:

دانه هایی مانند تخمه کدو و دانه کنجد یک میان وعده سالم هستند که به دلیل روی ، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند. مطالعات نشان داده است که روی می تواند مدت زمان سرماخوردگی را در 24 ساعت پس از شروع علائم کاهش دهد. صدف ، مرغ ، لوبیا ، آجیل ، کلم و سبزیجات نیز سرشار از روی هستند که می توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند.

لیمو و عسل

آب لیمو ، مانند عسل لیمو ، می تواند به رفع احتقان بینی و آبرسانی به بدن کمک کند. محققان می گویند عسل گلو را تسکین می دهد ، دارای اثر آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی است. عسل می تواند علائم سرفه حاد ناشی از عفونت دستگاه تنفسی فوقانی را به طور موثری کاهش دهد.

لیمو همچنین دارای اثر ضد عفونی کننده است و می تواند برای گلو درد استفاده شود. لیمو حاوی مقدار زیادی ویتامین است ج: سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. استفاده منظم از آب لیمو به همراه عسل در یک لیوان آب گرم برای درمان سرماخوردگی بسیار مفید است.

شلغم:

شلغم یک سبزی مفید و غنی است ، از آن به عنوان آنتی بیوتیک برای سرماخوردگی استفاده می شود و به عنوان یکی از غذاهای مفید برای سرماخوردگی شناخته می شود که سرفه را بهبود می بخشد. بهترین راه برای تهیه شلغم بخارپز کردن آن است ، زیرا این روش تمام ویتامین ها و خواص درمانی خود را حفظ می کند. شلغم همچنین ضد سرطان است.

بیشتر بخوانید:

تقویت سیستم ایمنی بدن با غذا

دیدگاهتان را بنویسید