رابطه بین تغذیه و خلق و خو


غذا و خلق و خوی چه ربطی به هم دارند؟

رابطه بین تغذیه و خلق و خو یکی از جالب ترین و پیچیده ترین موضوعات در تغذیه است که تا کنون در مورد آن کم بحث شده است. پیوند بین تغذیه ارائه رژیم غذایی به ارائه خلق و خو و عملکرد مغز همیشه مشاهده شده است ، اما بیشتر یافته ها در این زمینه از آزمایشات روی حیوانات حاصل شده است ؛ اطلاعات انسانی بسیار کمی در مدت زمان کوتاهی وجود دارد.

ما طبق عادت خود مزاج را اضافه کرده ایم. و حال و هوای مردم را ایجاد می کند. که مانند برخی موارد روانشناختی ، تعریف روشنی ندارد. مانند هوش و دانش که تعریف روشنی ندارند. خلق و خوی ارتباط ندارد. برای اینکه هرکسی بتواند خود را بیان کند ؛ به عنوان مثال ، افراد استرس پرخاشگر هستند. گرایش به پرخاشگری که برخی از کودکان و بزرگسالان دارند در تغییرات شدیدی که می تواند در روانشناسی افراد ایجاد شود ، همانطور که توضیح داده شد ، منعکس می شود.

یکی از موضوعات مورد بحث ، ارتباط بین ایچ در عین حال جذاب و پیچیده ، تغذیه و خلق و خوی است که با وجود پیچیدگی ، کمترین ارزش را دارد. و کمتر مورد بحث قرار می گیرد و رتبه بندی می شود. اساس این نظریه رابطه از آنجا نشأت گرفته است. انتقال دهنده های عصبی مغزی یا حامل های شیمیایی انتقال دهنده های عصبی از مواد مغذی ساخته شده اند. و تغییر در میزان مواد مغذی داده شده به رژیم غذایی. این می تواند سطح این مواد شیمیایی در مغز ، از جمله سروتونین و استیل کولین را در مغز تغییر دهد.

نقش برخی از مواد مغذی غیر فعال در فعالیت مغز

از سوی دیگر ، نقش برخی از مواد مغذی غیر فعال در فعالیت مغز ، مانند تمرکز و حافظه کوتاه مدت ، مورد توجه قرار گرفته است. اینها شامل متیل گزانتین ها هستند که شامل کافئین ، تئوفیلین و تئوبرومین هستند که به ترتیب در قهوه ، چای ، کاکائو یافت می شوند و ممکن است غلظت را افزایش دهند. بر نوع غذا ، نحوه غذا خوردن ، نوع رژیم غذایی تأثیر می گذارد. به
مطالعات متعددی بر روی حیوانات در این زمینه انجام شده است و شواهد کمی از پیچیدگی انسان به دلایل اخلاقی وجود دارد. به همین دلیل ، برخی از بحث هایی که می توان مطرح کرد ، تعمیم نتایج مطالعات روی حیوانات به انسان است. و نمی توان آنها را به طور قطعی بیان کرد. در عین حال ، مراکز عصبی انسان بسیار توسعه یافته و پیچیده تر هستند. و مراکز مختلفی در این زمینه دخیل هستند.

ارتباط بین قدرت و روحیه |:  متخصص تغذیه اصفهان

تاثیر کربوهیدرات ها بر رفتار انسان

کربوهیدرات ها در مغز انتقال دهنده عصبی سروتونین را تولید می کنند. وظیفه آن تنظیم خواب ، بهبود روحیه ، رفع افسردگی است و خوردن کربوهیدرات یا به اصطلاح شیرینی باعث ایجاد احساس آرامش و رضایت در افراد می شود. که آن احساسات گاهی بیشتر است. مخصوصاً وقتی غذاهای شیرین دارای چربی زیادی باشند.
غذاهای کربوهیدرات دارنده برکت شیمیایی سروتونین در مغز هستند. و بعد از آن فرد احساس خوبی دارد. از طرف دیگر ، کیفیت و عمق خواب با سروتونین بهبود می یابد.

چرا علیرغم تأثیرات مثبت شیرینی بر مردم ، بسیاری از مردم از خوردن شیرینی اجتناب می کنند ، معمولاً شور و ترش هستند؟

بسیاری از افراد از رژیم غذایی پیروی می کنند و داوطلبانه شیرینی ها را در این رژیم حذف می کنند. زیرا آنها معتقدند خوردن شیرینی باعث چاقی می شود ، در حالی که تاریخ تکامل انسان نشان می دهد. مردم وقتی شیرینی می خورند عاشق شیرینی هستند. احساس خوبی داشته باشید و بیمار نشوید ؛ برعکس ، وقتی با یک گیاه ناشناخته ترش یا تلخ برخورد کردند ، احساس ناراحتی کردند ؛ احساس خوبی نداشتند.

افراد مبتلا به پرخوری عصبی و افسردگی فصلی در نیمه دوم چرخه قاعدگی زنان نیز تمایل به خوردن شیرینی دارند. چربی ها علاوه بر شیرینی ، در بهبود خلق و خو و رفتار نیز نقش دارند. اما روند عمل آنها با شیرینی متفاوت است. و حامل های شیمیایی که پس از خوردن چربی ها در مغز آزاد می شوند متعلق به خانواده مواد افیونی هستند. عملکرد این مواد شیمیایی در مغز مشابه تریاک است ؛ آنها همچنین در کاهش درد نقش دارند. اما در مورد شکلات ، یافته ها نشان می دهد که پس از خوردن شکلات ، ترکیبی به نام فنیل اتیل آمین در مغز تولید می شود. چه چیزی باعث لذت در مردان می شود و این پدیده در زنان به دلیل تغییرات طبیعی در ترشح هورمون های جنسی (به ویژه پروژسترون) در نیمه دوم چرخه قاعدگی بیشتر مشهود است.

تأثیر گوشت خواری بر رفتار انسان

گوشت آندروژن ذخیره می کند و گوشت گوسفند حاوی استروژن است ، برخی از مواد شیمیایی که وارد خوراک دام می شوند. این غذاها حاوی هورمون هایی هستند که در بدن باقی می مانند. مطالعات نشان می دهد افرادی که از غذاهای گیاهی استفاده می کنند ملایم تر هستند ، که ممکن است به دلیل افزودنی ها و مواد شیمیایی خوراک دام باشد. آنها بر روحیه تأثیر می گذارند. به
مطالعات نشان داده است که غلظت روی سرم در افراد افسرده مانند افراد سالم است. از سوی دیگر ، مطالعه ای روی دانشجویان دختر دانشگاه اهواز نشان داد که میزان مصرف روی در رژیم غذایی افراد افسرده تقریباً نیمی از افراد سالم است.

متأسفانه جوانان و نوجوانان امروزی تمایل زیادی به خوردن فست فود دارند. شاید شما نتوانید سفید و سفید به نظر برسید. و سوالی را به طور کامل رد یا تأیید کرد. بعید است که آموزش در این زمینه نیز مثر واقع شود. زیرا این غذاها جذاب هستند. و تجارت از آن حمایت می کند. اما این یک توصیه علمی دوستانه است. از این فست فود در حد اعتدال استفاده کنید. به عنوان مثال ، ماهانه یا هفتگی ، غیر منظم ، روزانه ، هنگامی که جوانان میوه و سبزیجات طبیعی می خرند ، مایعات بیشتری نیز مصرف می کنند. ما ایرانی ها عادت های خوبی داشتیم – این درمان مهمانان با آب لیمو بود. متأسفانه ، در حال حاضر جایگزین نوشیدنی های تجاری تجاری و آب میوه های مضر شده است.


بیشتر بدانید. آنتی اکسیدانها و نحوه عملکرد آنها


رژیم متعادل تر ، متعادل و متنوع. به طور طبیعی ، دستگاه بدن ، که یکی از شگفت انگیزترین و پیچیده ترین دستاوردهای خداوند است ، بهتر کار می کند.
وی به تحولاتی که در صنعت غذا اتفاق افتاده و ما ایرانی ها را از سنت های خود دور کرده است اشاره کرد. توسعه صنعت غذا ، گسترش ارتباط بین “ملت ها” و رشد ارتباطات فرامرزی منجر به تغییر رژیم غذایی افراد جامعه شد. و متأسفانه بسیاری از سنت ها توسط ایرانیان ما حفظ شده است. علاوه بر این ، دیگر هیچ سفره ای به یاد ماندنی و سنتی وجود ندارد. و فست فودها و چیپس و پنیر که دارای چربی زیاد است و فاقد مواد مغذی است. و فقط معده را پر می کند و طعم را نوازش می دهد ، افزایش می یابد.

کمبود ویتامین B ، که برخی از آنها بدن ، اعصاب مغز را تقویت می کند. در صورت عدم درمان ، به طور طبیعی می تواند منجر به شکست های عصبی شود. به عنوان مثال ، اگر ویتامین B به بدن نرسد. در نتیجه ، سنتز پروتئین مختل می شود و پروتئین کافی به بدن نمی رسد. در نتیجه ، سیستم ایمنی نمی تواند به درستی به عوامل بیماری زا پاسخ دهد ، و طبیعتاً سیستمی که قرار است از مزایای سلامتی افراد محافظت کند. گیج شده است ؛ به جای حمله به دشمن ، بدن را مورد حمله قرار می دهد.

مصرف مواد حاوی آهن و کم خونی می تواند منجر به کسالت ، پرخاشگری ، عدم تحمل شود.


دکتر رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


دکتر رضا اطمینانانی می تواند با ارائه روشهای اساسی تغذیه مقدار غذا و.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه اصفهان کلیک کنید.


مطالب پیشنهادی:

مصرف هندوانه یا چاقی

مصرف زیاد گوشت قرمز ممنوع است

استراتژی های کنترل گرسنگی

راهنمای خرید لبنیات

منابع غذایی آنتی اکسیدان ها



دیدگاهتان را بنویسید