رایج ترین اشتباهات کاهش وزن – دکتر رویا خادمیان


ناشناس - رایج ترین اشتباهات کاهش وزن

رایج ترین اشتباهات کاهش وزن

اگر واقعاً می خواهید وزن خود را کاهش دهید ، روشهای عجیبی را برای رسیدن به این هدف انتخاب نکنید. این روشها کاملاً بازدارنده هستند در بسیاری از موارد حتی می توانند اثر معکوس داشته باشند.

در اینجا بدترین نکات تغذیه ای است که می توانید بدون اطلاع از نتایج ارائه دهید.

کاهش وزن در کوتاه مدت:

عادات غذایی غلط که منجر به چاقی می شود برای یک هفته یا چند روز تغییر نمی کند و وقت گیر است. بنابراین ، در پایان این دوره کوتاه ، فرد به عادات قدیمی خود باز می گردد.

به میزان کالری دریافتی توجه کنید:

کالری خوب است ، اما کاهش کالری که می سوزانید همیشه به نتایج دلخواه نمی انجامد. این به این دلیل است که وقتی وزن کم می کنید ، چربی بدن و ماهیچه های عضلانی کاهش وزن و این خوب نیست. ماهیچه ها بدنی هستند که انرژی را می سوزانند. اگر ماهیچه ها از بین بروند ، بسیاری از عملکردهای حیاتی بدن مختل می شوند. اگر رژیم غذایی به گونه ای باشد که توده عضلانی حفظ شود فقط چربی سوزانده می شود ، ممکن است تعداد فلس ها وزن کمتری را نشان ندهد ، اما قطعاً اندازه بدن به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

از مصرف زیاد کربوهیدرات خودداری کنید:

همه کربوهیدرات ها یکسان نیستند. علاوه بر این ، یک رژیم غذایی سالم برای کاهش وزن دائمی و دائمی یک رژیم غذایی است که شامل همه گروه های غذایی می شود. حتی چربی نباید از غذا حذف شود. کافی است از هر گروه غذایی به شیوه ای سالم استفاده کنید.

یک ساعت ورزش در روز:

اگر ما نیم ساعت در روز به جای یک ساعت تمرینات خسته کننده ، بقیه روز کار کنیم ، تأثیر بسیار بیشتری هم بر سلامتی و هم در کاهش وزن ما خواهد داشت. حتی می توانید یک ساعت را به شش تا ده دقیقه تقسیم کنید ، شش بار در روز به مدت ده دقیقه.

حذف کامل گلوتن:

گلوتن پروتئینی است که در گندم یافت می شود. برخی از مردم تصور می کنند که می توانند بدون استفاده از گلوتن وزن خود را کاهش دهند. با این حال ، کاهش وزن آنها در مورد حذف گلوتن نیست ، بلکه در مورد حذف کل گروه غذاهای حاوی گلوتن است. رژیم غذایی بدون گلوتن تنها در صورتی توصیه می شود که فرد به گلوتن حساسیت داشته باشد و بیماری سلیاک داشته باشد.

غذاهای بدون چربی بخورید:

تنها 60 درصد غذاهای کم چرب انرژی کمتری نسبت به غذاهای معمولی دارند. این امر به این دلیل است که گیاهان برای جبران کمبود طعم در غذاهای کم چرب ، شکر اضافه می کنند. این غذاها ممکن است طعم شیرینی نداشته باشند ، اما حاوی قند و طعم شیرین شکر در طعم های دیگر این غذاها نهفته است.

از شام اجتناب کنید:

اگر تمام انرژی خود را در طول روز به درستی توزیع کنید و در طول روز فعالیت بدنی کافی داشته باشید ، هیچ مانعی برای خوردن میان وعده شبانه وجود ندارد. قاعده کلی این است که سوزاندن انرژی بیشتر از انرژی دریافتی از غذا است. بنابراین غذا خوردن در طول روز یا شب امکان پذیر نیست.

دیدگاهتان را بنویسید