روغن پالم چیست؟ آیا از خطرات روغن پالم مطلع هستید؟


روغن پالم چیست؟ آیا از خطرات روغن پالم مطلع هستید؟

روغن پالم ، مانند روغن زیتون یا کانولا ، ممکن است جزء اصلی آشپزخانه شما نباشد. اما محققان جوانب مثبت و منفی این روغن گرمسیری که به طور گسترده تولید می شود را مرور می کنند.

روغن پالم در لیست بسیاری از مواد غذایی فرآوری شده قرار دارد. اما سوال این است که با توجه به تبلیغات منفی در مورد این روغن ، مقایسه آن با سایر روغن های پخت و پز ، آیا آنقدر که متخصصان تصور می کردند برای شما مضر است؟

روغن پالم و مضرات آن

نگاهی گذرا به این روغن مرموز

روغن پالم یکی از پرکاربردترین روغن های گیاهی است که در وسط غذاهای پرمصرف از اسنک گرفته تا لوازم آرایشی یافت می شود.

تولید جهانی نفت از 15 میلیون تن در سال 1995 به 66 میلیون تن در سال 2017 افزایش یافت. ویژگیهای مطلوب برای صنایع غذایی (دمای نسبتاً بالای دود و دمای حالت نیمه جامد در اتاق) و استراتژیهایی که توزیع ، تولید و استفاده از روغن پالم را تضمین می کند.

در حالی که این عوامل مرتبط با روغن پالم دارای مزایای آشکاری برای صنایع غذایی فرآوری شده هستند ، روغن حاوی درصد بسیار بالاتری از چربی اشباع شده نسبت به سایر روغن های گیاهی است. اگرچه تأثیرات منفی آن بر سلامتی مورد بحث است ، اما متاآنالیز افزایش مصرف روغن پالم در 23 کشور جهان ارتباط قابل توجهی با مرگ و میر بالای ایسکمیک بیماری قلبی پیدا کرده است.

یک مطالعه منظم دیگر نشان داد که مصرف روغن نخل سطح خون “کلسترول لیپوپروتئین آتروژنیک با چگالی کم” را افزایش می دهد. در اوایل سال 2003 ، سازمان بهداشت جهانی (WHO) و سازمان غذا و کشاورزی (FAO) شواهد مصرف چربی اشباع شده را به عنوان افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی توصیف کردند.

روغن پالم چیست؟

روغن پالم چیست؟

روغن نخل از میوه درخت نخل به دست می آید ، نوعی درخت که معمولاً در آب و هوای گرم مانند آفریقا و آسیا یافت می شود. لازم به ذکر است که این درخت در مناطق جنگل های بارانی رشد می کند ، جالب است بدانید که عملکرد این نوع روغن به دلیل بسیاری از آثار منفی آن بر محیط زیست مورد انتقاد قرار می گیرد.

از آنجا که ایالات متحده افزودن چربی های ترانس به غذا را ممنوع کرد ، بسیاری از تولید کنندگان به روغن پالم که جایگزین ارزان تری است ، روی آوردند.

طبق گزارش USDA ، روغن پالم دارای خواص تغذیه ای مشابه سایر روغن های پخت و پز است. یک قاشق غذاخوری حاوی حدود 120 کالری و 14 گرم چربی کل است که شامل 7 گرم چربی اشباع شده (همان مقدار کره) ، 5 گرم چربی های غیر اشباع سالم برای قلب و 1.5 گرم چربی های اشباع نشده است.

روغن پالم همچنین حاوی 2 گرم ویتامین E و 1 گرم ویتامین K است.

این ارقام به جز نوع چربی مشابه روغن زیتون است. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون حاوی تنها 2 گرم چربی اشباع (که می تواند در بیماری های قلبی نقش داشته باشد) است که 10 گرم چربی اشباع نشده است.

روغن پالم نسبت به سایر اسانس ها مانند روغن نارگیل و مغز پالم دارای چربی اشباع کمتری است.

از روغن پالم استفاده کنید

روغن پالم چگونه استفاده می شود؟

روغن پالم تقریباً در همه غذاها وجود دارد. حدود 50 درصد از محصولات بسته بندی شده در سوپر مارکت ها از پیتزا ، کوکی ها و شکلات گرفته تا خوشبوکننده ها ، شامپوها ، خمیردندان ها و رژلب ها را شامل می شود. همچنین در خوراک دام به عنوان سوخت زیستی در بسیاری از نقاط جهان استفاده می شود.

این فروشگاه اغلب روغن پالم را به غذاهای فرآوری شده اضافه می کند. بسیاری از غذاهای فرآوری شده مانند کره بادام زمینی و کرم قهوه حاوی روغن پالم هستند. ” همچنین می توان آن را در بستنی ، خمیر پیتزا ، نان ، غذاهای یخ زده ، سوپ های بسته بندی شده ، سس ها ، دسرها و تنقلاتی مانند کوکی ها و چیپس یافت. علاوه بر این ، روغن پالم در برخی از محصولات مراقبت و زیبایی پوست مانند رژ لب ، شوینده ها و صابون ها وجود دارد.

“به دلیل دود زیاد ، روغن پالم برای پخت و پز نیز استفاده می شود. این بدان معناست که برای پخت در دمای بالا مناسب تر است.

به طور کلی ، هرچه روغن تصفیه شده تر باشد ، دود بیشتر می شود ، زیرا بازیافت خاک و اسیدهای چرب آزاد را که می تواند باعث دود روغن شود ، از بین می برد.

از نظر عطر ، روغن پالم طعم خامه ای بیشتری در دهان دارد ، چربی بیشتری به غذا می دهد. روغن پالم نیز همه کاره است. “می توان آن را پردازش یا مخلوط کرد تا طیف وسیعی از محصولات با ویژگی های مختلف تولید شود.”

چرا نظرات منفی در مورد این روغن وجود دارد؟

روغن پالم عامل اصلی در جنگل زدایی در جنگل های مختلف جهان بوده و گونه های در حال انقراض مانند اورانگوتان ها ، فیل های پیگمی و کرگدن سوماتران را از بین برده است.

این تلفات جنگلی ، همراه با تبدیل زمین های زغال سنگ غنی از کربن ، میلیون ها تن گازهای گلخانه ای را در اتمسفر آزاد می کند و به تغییرات آب و هوایی کمک می کند. در نتیجه ، در نتیجه این موارد ، مخالفت با کشت درختان و استفاده از این روغن افزایش یافته است.

روغن مضر نخل

آیا روغن پالم برای شما مضر است؟

به نظر می رسد روغن پالم فوایدی برای سلامتی دارد. برخی مطالعات نشان داده اند که روغن پالم می تواند به کاهش خطر بیماری های قلبی کمک کرده و به عملکرد مغز کمک کند.

روغن پالم سرشار از توکوترینول ها است ، نوعی ویتامین E که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. برخی از مطالعات نشان می دهد که سموم می توانند پیشرفت زوال عقل را کند کرده و خطر سکته مغزی را کاهش دهند.


این مقاله ممکن است برای شما مفید باشد. تغذیه پس از رژیم درمانی برای تناسب اندام و کاهش چربی بدن

روغن پالم هنوز سالم ترین روغنی نیست که می توانید برای پخت و پز استفاده کنید ، هیچ فایده دیگری برای سلامتی ندارد. “این روغن تقریباً حاوی چربی های خوب (غیراشباع) و غذاهای نیمه بد (اشباع) است ، اما در بسیاری از غذاهای مختلف یافت می شود که تشخیص اینکه آیا برای شما خوب است یا بد ، برای محققان دشوار است.”

به خاطر داشته باشید که برخی از مطالعات حتی عوارض جانبی منفی را نشان می دهند. “مطالعاتی وجود دارد که مطالعاتی را که فواید روغن پالم را برای بیماری های قلبی نشان می دهد رد می کند.”

پختن با روغن پالم ممنوع است

آیا باید با آن آشپزی کنم؟

“توصیه می شود که روغن زیتون و روغن آووکادو گزینه های بهتری باشند.”

احتمالاً روغن پالم در غذاهای فرآوری شده که از مغازه های خواربار فروشی خریداری می کنید ، اشکالی ندارد ، اما سعی کنید از مارک های ترکیبی استفاده کنید.

در حالی که روغن پالم به اندازه چربی های ترانس ناسالم نیست ، بهتر است هنگام پخت و پز در خانه یا خارج از منزل از روغن زیتون یا سایر روغن های سالم استفاده کنید.

گزارشات مربوط به اثرات بهداشتی استفاده از روغن پالم در غذا متفاوت است. برخی مطالعات استفاده از روغن نخل را با بیماری ایسکمیک قلب ، افزایش خطر لیپوپروتئین با چگالی پایین ، خطر بالای کلسترول ، بیماری های قلبی عروقی و سایر عوارض جانبی مرتبط کرده اند.

سایر مطالعات نشان نمی دهد که مصرف روغن پالم هیچ عوارض جانبی یا حتی عوارضی برای سلامتی ندارد.

پیوندها:
www.who.int:
www.health.com:

برای رتبه بندی این پست کلیک کنید.

[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید