رژیم لاغری چگونه از طریق رژیم غذایی وزن خود را افزایش دهیم؟


تناسب اندام فقط کاهش وزن نیست. برخی از افراد ممکن است از ترس افزایش وزن دچار افزایش وزن شوند. با این حال ، چاقی و اضافه وزن می تواند برای سلامتی ما خطرناک باشد. اگر این را به درستی درک کرده اید ، مطمئناً سعی می کنید به طور متعادل وزن خود را افزایش دهید. روش های مختلفی برای افزایش وزن وجود دارد. اما همانطور که می دانید ، افزایش وزن به اندازه کاهش وزن دشوار است. در این مقاله ، ما می خواهیم در مورد رژیم غذایی مناسب و اصلی برای افزایش وزن با شما صحبت کنیم. پس به ما بپیوندید.

رژیم افزایش وزن

برای افزایش وزن به چند کالری نیاز داریم؟

بدن ما برای انجام فعالیت های روزانه خود به 30 کالری در هر 1 کیلوگرم وزن بدن نیاز دارد. به عنوان مثال ، این بدان معناست که فردی که 60 کیلوگرم وزن دارد روزانه 1800 کالری برای انجام فعالیت های عادی روزانه خود نیاز دارد. وقتی این مقدار کمتر از 1800 کیلوکالری باشد ، فرد وزن خود را کاهش می دهد. یعنی بدن از منابع خود برای زنده ماندن استفاده می کند. به طور مشابه ، هنگامی که بیش از 1800 کالری در روز مصرف می کنید ، بدن شما به سمت چاقی حرکت می کند.

آیا درک مفهوم کالری برای رژیم لاغری کافی است؟

این یک مسئله بسیار مهم است. اکثر مردم فقط به “کالری” غذا توجه می کنند. با این حال ، کالری ها باید فقط سطحی در نظر گرفته شوند. در واقع رژیم غذایی بر چاقی و کاهش وزن نیز تأثیر می گذارد. به عنوان مثال ، کربوهیدرات ها تأثیر بسیار بیشتری بر چاقی نسبت به پروتئین ها دارند. بنابراین ، در حقیقت ، 500 کالری خرما یا نان بیشتر از 500 گرم مرغ اثر چربی سوزی دارد. این ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد. اما با خوردن کربوهیدرات بیشتر می توانید وزن بیشتری افزایش دهید.

رژیم افزایش وزن

بهترین برنامه رژیم غذایی چیست؟

احتمالاً می پرسید کدام رژیم غذایی برای افزایش وزن مناسب است. رژیم غذایی برای افزایش وزن بسیار ساده تر از رژیم غذایی برای کاهش وزن خواهد بود. ابتدا باید با گروه های مختلف غذایی آشنا شوید. در زیر انواع مختلف غذا را به شما معرفی می کنیم.

  • کربوهیدرات ها هر گرم کربوهیدرات دارای 4 کالری است.
  • پروتئین ها هر گرم پروتئین دارای 4 کالری است.
  • F arps. هر گرم چربی 9 کالری دارد.
  • ویتامین ها هر گرم ویتامین 0 کالری دارد.
  • نمک و مواد معدنی. این گروه همچنین 0 کالری دارد.
  • : جایی که؟ این آب 0 کالری دارد.

به همین ترتیب ، می توانید بر اساس گروه هایی که در طول روز می خورید کالری بیشتری بسوزانید. البته همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم ، میزان چاقی کربوهیدرات ها از همه گروه های غذایی بیشتر است. بنابراین ، توصیه می شود برای افزایش وزن کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید.

رژیم افزایش وزن

چه موادی را باید در رژیم غذایی خود بگنجانیم؟

ممکن است شما به دنبال غذاهایی باشید که شما را چاق تر از غذاهای دیگر می کند. به طور کلی توصیه می شود برای افزایش وزن 9 ماده غذایی را فراموش نکنید. اولین ماده تخم مرغ است. تخم مرغ نسبتاً کالری بالایی دارد ، می تواند به شما در افزایش وزن و حفظ سلامت بدن شما کمک کند. ماده دوم کره بادام زمینی است. حاوی مقدار قابل توجهی پروتئین است و به افزایش وزن کمک می کند. هنگام خوردن گوشت ، بهتر است غذاهای چرب را در رژیم غذایی خود قرار دهید. لوبیا همچنین کالری بالایی دارد: می تواند برای بدن شما مفید باشد.

برخی از میوه ها مانند موز کالری بالایی دارند. علاوه بر این ، برای سلامت بدن و تامین مواد مختلف و ویتامین ها ، باید میوه ها را در رژیم غذایی خود قرار دهید. غلات کامل مانند ماکارونی ، برنج قهوه ای و نان های سبوس دار را نباید از رژیم غذایی خود حذف کنید. پس از همه ، شما باید چربی های سالم را به رژیم غذایی خود اضافه کنید ، مانند روغن زیتون و شیر کامل.

دوستان عزیز ، هراز ، نظر شما در مورد رژیم افزایش وزن چیست؟ برای افزایش وزن چه روشی را پیشنهاد می کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که منتظر نظرات و تجربه خود باشید ، دوستان عزیز.

دیدگاهتان را بنویسید