علوم ورزشی چرا غذا مهمترین بخش تناسب اندام است؟


در این مقاله چه می خوانید؟

غذا نقش مهمی در ظاهر و احساسات ما دارد. ورزش منظم امکان پذیر است ، اما تحقیقات نشان داده است که غذا بیشترین تأثیر را بر تناسب اندام ما دارد ، بنابراین استفاده از غذا به عنوان دارو به موضوعی محبوب برای بهبود سلامتی ما تبدیل شده است.

هدف اصلی تناسب اندام تمرکز بر غذای سالم است. وقتی عادات غذایی سالم به شیوه ای از زندگی تبدیل شود ، سالم تر و شادتر خواهیم بود. تغذیه مناسب و تغذیه مناسب به شما این امکان را می دهد که چربی بدن خود را کاهش دهید ، وزن خود را کاهش دهید ، اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید و خطر بیماری را کاهش دهید.

مطالعات مکرر نشان داده است که رژیم غذایی سالم مهمترین بخش برنامه های تناسب اندام است. برخی پزشکان عادات غذایی سالم و شیوه زندگی سالم را به عنوان راهی برای بهبود سلامت کلی با کاهش چاقی و بیماریهای مرتبط توصیه می کنند.

غذا داروی ماست

غذاهای غنی از مواد غذایی یا ابرغذاها شامل پروتئین های بدون چربی ، کربوهیدرات های سالم و چربی هایی هستند که برای سلامتی ما ضروری هستند. سوپرفودها منبع غنی ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند. آنتی اکسیدان ها التهاب را کاهش می دهند ، بنابراین در مبارزه با بیماری ها به ما کمک می کند. التهاب یکی از عوامل اصلی بسیاری از بیماری ها است. آنتی اکسیدان های قوی موجود در سبزیجات تازه به مسمومیت بدن ، از بین بردن مواد شیمیایی خطرناک کمک می کند. برخی از غذاهای پر اشباع حاوی ترکیباتی هستند که متابولیسم ما را افزایش می دهند تا چربی ها به طور مثرتری سوزانده شوند. به عنوان مثال ، فلفل قرمز حاوی مولکولی به نام کپسایسین است که سوزاندن چربی بدن را تسریع می کند.

فواید غذاهای غنی از کوئرستین چیست؟

کوئرستین یک آنتی اکسیدان قوی است که به طور طبیعی در طیف وسیعی از غذاهای گیاهی یافت می شود. در حقیقت ، تحقیقات در مورد کوئرستین نشان می دهد که این ماده یکی از قوی ترین آنتی اکسیدان ها است و فواید زیادی برای سلامتی دارد. بسیاری از ورزشکاران از کوئرستین به عنوان مکمل برای کاهش التهاب ماهیچه ها در اثر تمرینات سنگین استفاده می کنند. بر اساس مطالعه منتشر شده در مجله بین المللی پزشکی پیشگیرانه ، مکمل کوئرستین عملکرد ورزشکاران را به میزان قابل توجهی افزایش داده ، متابولیسم را افزایش داده و توده بدنی بدن را در ورزشکاران افزایش می دهد.

غذاهای زیر منبع غنی از کورستین هستند:

  • سیب
  • پیاز کلم بروکلی
  • انواع توت ها

به طور طبیعی متابولیسم خود را افزایش دهید

بهترین چربی سوز آب نیست ، بلکه غذاهایی است که حاوی ترکیبات خاصی هستند. طبق مطالعات تغذیه ای ، میزان سوزاندن چربی های طبیعی ممکن است افزایش یابد.

غذاهایی که فرآیند چربی سوزی را تحریک کرده و بهبود می بخشد ، به کاهش موثر چربی کمک می کند. افزودن غذاهایی که متابولیسم شما را تسریع می کند یک افزودنی عالی برای رژیم غذایی و برنامه ورزشی شما است.

غذاهای زیر متابولیسم بدن ما را افزایش می دهد.

  • فلفل تند (با ماده فعال کپسایسین)
  • چای سبز (کافئین با ماده فعال)
  • قهوه (حاوی ماده فعال کافئین)
  • آب سرد (500 میلی لیتر آب در روز متابولیسم را 30 درصد افزایش می دهد)
  • غلات کامل (با فیبر و مکمل های آهن)
  • ماست (کلسیم و پروبیوتیک ها)
  • سیب (چون فیبر دارد)
  • گردو (دانه (مواد فعال اسیدهای چرب ضروری))
  • ماهی (با ترکیب موثر اسیدهای چرب امگا 3)

کره بادام زمینی یک غذای فوق العاده است

کره بادام زمینی یکی از غذاهای اصلی در ورزش است. کره بادام زمینی حاوی چربی های سالم است ، سرشار از مواد مغذی است و انرژی طولانی مدت را برای فعالیت های ورزشی بهینه فراهم می کند. انتخاب کره بادام زمینی طبیعی یا ارگانیک برای اجتناب از مواد نگهدارنده یا قندهای اضافی توصیه می شود. کره بادام زمینی حاوی مواد مغذی با کیفیت بالا است و منبع بلند مدت 90 کالری برای هر 2 قاشق چای خوری است.

همچنین حاوی 7 گرم پروتئین در هر اونس است ، در مقایسه با سایر موادی که فقط 4 گرم پروتئین دارند. برای عضله سازی باید پروتئین کافی دریافت کنید. کره بادام زمینی دارای کلسترول کم و چربی زیادی است و آن را به یک غذای سالم برای قلب تبدیل می کند. مطالعات نشان می دهد که خوردن 1.5 اونس کره بادام زمینی در روز می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد. کره بادام زمینی سرشار از فیبر است و منبع عالی پروتئین گیاهی است. کره بادام زمینی حاوی نیاسین ، اسید فولیک ، ویتامین E و سایر مواد مغذی ضروری و مواد معدنی است.

مواد غذایی برای تغذیه تناسب اندام

اصطلاح تناسب اندام غذایی مترادف با غذاهای فوق العاده است. یک رژیم غذایی سالم غنی از مواد مغذی برای سلامتی ضروری است. خوردن و آگاهی از غذاهای سالم برای بدن سالم و لاغر ضروری است.

در زیر لیستی از محصولات تناسب اندام آمده است

  • جو دوسر (غنی از فیبر و هضم را بهبود می بخشد / متابولیسم را افزایش می دهد)
  • تخم مرغ (منبع پروتئین ، عضله سازی)
  • سبزیجات (آنتی اکسیدان ها ، التهاب را کاهش می دهند)
  • سیب (حاوی آنتی اکسیدان ها کاهش التهاب و افزایش متابولیسم)
  • گوشت بدون چربی ماهی uk (اسیدهای آمینه ، منبع پروتئین ، عضله سازی)

آیا قهوه یک غذای سالم است؟

آیا باید قهوه بنوشیم؟ این یک سوال رایج است ، اگرچه بهترین نوشیدنی برای برخی نیست ، اما مطالعات نشان می دهد که قهوه برای سلامتی و تناسب اندام ما مفید است. قهوه حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند کافئین است. کافئین یک محرک طبیعی است که متابولیسم را تسریع می کند. بسیاری از روزها افرادی که قهوه می نوشند قبل از تمرین برای سرعت بخشیدن به متابولیسم خود قهوه می نوشند. قهوه در دوزهای کوچک و متوسط ​​قهوه (1-2 فنجان) عملکرد ورزشی را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد.

نوشیدن قهوه سیاه 30 دقیقه قبل از ورزش بهترین نتایج ارگونژیک را به همراه دارد. این استقامت ما را افزایش می دهد ، مدت زمان تمرینات و تمرین را طولانی می کند. گفته می شود که قهوه همچنین تمرکز ذهنی ما را بهبود می بخشد و سطح انرژی ما را بالا می برد. قهوه همچنین درد عضلانی ناشی از ورزش را کاهش می دهد.

قهوه حاوی آنتی اکسیدان های قوی است که بیماری ها و بیماری های مزمن را کاهش می دهد. طبق مطالعات انجام شده ، قهوه برای افراد مبتلا به بیماری پارکینسون مفید است و سنگ صفرا را کاهش می دهد. از آنجا که قهوه محرک است ، در صورت داشتن فشار خون بالا ، بارداری ، شیردهی یا فشار خون بالا یا بیماری قلبی قبل از خوردن قهوه با پزشک خود مشورت کنید.

هر روز غذاهای فوق العاده بخورید

سوپرفودها نقش مهمی در دستیابی و حفظ بدن سالم دارند. متخصصان تغذیه ممکن است تعدادی از غذاهای عالی را در لیست خود داشته باشند ، اما آنها معتقدند که این غذاها ضروری هستند. خوردن انواع غذاهای فوق العاده روزانه به برآوردن نیازهای تغذیه ای بدن برای عملکرد مطلوب کمک می کند.

برای بهبود سلامتی و تناسب اندام خود ، با غذاهای فوق العاده زیر شروع کنید.

  • جو دوسر (سرشار از فیبر ، بهبود هضم ، سلامت قلب)
  • بلوبری (آنتی اکسیدان ، کاهش التهاب ، برای درمان سرطان استفاده می شود)
  • سیب (آنتی اکسیدان ها التهاب را کاهش می دهند ، باعث کاهش وزن می شوند)
  • چای سبز (آنتی اکسیدان ها متابولیسم را افزایش می دهند ، باعث کاهش وزن می شوند)
  • دانه کتان (اسیدهای چرب ضروری ، افزایش متابولیسم و ​​کاهش التهاب)
  • کلم بروکلی (آنتی اکسیدان ، ضد سرطان ، سم زدایی)
  • ماست (کلسیم ، پروبیوتیک ، بهبود هضم ، سلامت استخوان)
  • روغن زیتون (اسیدهای چرب اشباع نشده (MUFAs) / سلامت قلب)
  • لوبیا (سرشار از فیبر ، آنتی اکسیدان ، عملکرد مغز را بهبود می بخشد)
  • دارچین (حاوی آنتی اکسیدان ها ، سم زدایی ها ، ادویه جات ترشی جات)

تهیه و ترجمه elmevarzesh.com


دیدگاهتان را بنویسید